Nowy Hyundai Santa Fe to pierwszy pojazd marki Hyundai oferowany w Europie wykorzystujący całkowicie nową platformę trzeciej generacji, która wpływa na poprawę wydajności, właściwości jezdnych i bezpieczeństwa. Nowy Santa Fe jest jeszcze lepszym wyborem dla Klientów, za sprawą licznych nowoczesnych rozwiązań wprowadzonych do modelu. Oprócz dostępnych po raz pierwszy układów napędowych, hybrydowego i hybrydowego typu plug-in, nowy Santa Fe otrzymał odważny i charakterystyczny design, a także został wyposażony w szereg nowych technologii i systemów bezpieczeństwa.
Hyundai SANTA FE 2022
Niemal rok od zainaugurowania sprzedaży na polskim rynku, oferta Hyundaia Santa Fe powiększyła się o dodatkową wersję. Klienci decydujący się na zakup modelu, oprócz wariantów 5- i 7-miejscowych mogą wybrać także wersję 6-osobową z dwoma oddzielnymi fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie. Marka odpowiadając na potrzeby Klientów, zdecydowała się wprowadzić dodatkowy wariant, aby jeszcze bardziej umożliwić komfortowe podróżowanie Klientom i ich pasażerom.
Ceny Hyundaia Santa Fe pozostają stabilne i rozpoczynają się od 166 900 zł za wersję Smart wyposażoną w napęd hybrydowy (HEV) o mocy 230 KM. Nieznaczny wzrost ceny o 1 000 zł podyktowany był dodaniem centralnej poduszki powietrznej, hamulca pokolizyjnego (MCB) oraz dodatkowej poprawy wykończenia wnętrza dla jeszcze większego bezpieczeństwa i doznań Klientów. Wersja z napędem hybrydowym typu Plug-in (PHEV) standardowo wyposażona w napęd na cztery koła (4WD) i z najbogatszą wersją Platinum dostępna jest od 245 900 zł. Oferta Hyundaia Santa Fe dostępnego z nowym układem hybrydowym Smartstream i hybrydowym typu plug-in oraz napędem na wszystkie koła H-TRAC została wyceniona bardzo korzystnie w porównaniu do konkurencyjnych modeli oraz wypada jeszcze korzystniej w porównaniu do modeli z silnikami spalinowymi dzięki niższemu zużyciu paliwa, co przekłada się na niższy całkowity koszt użytkowania.
Dla bezpieczeństwa Klientów, Santa Fe standardowo zostało wyposażone w dużą ilość najnowszych systemów wsparcia kierowcy, w tym inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC), asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (FCA) z funkcją Junction Turning, asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), system monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW), informacje o odjechaniu poprzedającego pojazdu (LVDA), asystenta świateł drogowych (HBA), asystenta podążania na pasie ruchu (LFA) oraz system monitorowania tylnej kanapy (RSA).
Na pokładzie Santa Fe znajdują się również elementy wyposażenia jak: automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z funkcją odparowywania szyb, czujnik deszczu, kamera cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, felgi aluminiowe 17”, system dostępu bezkluczykowego, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele przednie, system multimedialny z 8” kolorowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i łącznością Android Auto i Apple Car Play oraz łącznością Bluetooth, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, a także reflektory LED.
Hybrydowa wersja nowego Santa Fe została wyposażona w silnik Smartstream 1.6 T-GDi o mocy 180 KM i silnik elektryczny o mocy 44,2 kW. Układ hybrydowy ma łączną moc 230 KM i moment obrotowy wynoszący 350 Nm, który za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej w zależności od wersji jest bardzo płynnie przekazywana na przednią oś lub wszystkie koła.
Wersja hybrydowa plug-in jest wyposażona w silnik 1.6 T-GDI Smartstream, który połączono z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW, czerpiącym energię z akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 13,8 kWh. Nowy Santa Fe Plug-in dostępny jest standardowo z napędem na cztery koła i 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Całkowita moc wyjściowa napędu wynosi 265 KM, a łączny moment obrotowy osiąga 350 Nm. W trybie czysto elektrycznym Santa Fe Plug-in Hybrid może pokonać dystans 58 km w cyklu mieszanym WLTP oraz aż 69 km w cyklu miejskim WLTP.
Hyundai Santa Fe jest oferowany z napędem na cztery koła H-TRAC, w zależności od wariantu silnikowego. Napęd pozwala kierowcom zoptymalizować wydajność jazdy na różnych nawierzchniach, w tym na piasku, śniegu i błocie, za pomocą wygodnego pokrętła. Opierający się na technologii napędu na cztery koła HTRAC firmy Hyundai, nowy selektor trybu terenu zapewnia jeszcze bardziej komfortowe wrażenia z jazdy, nawet w trudnym terenie. HTRAC autonomicznie rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednie i tylne koła w zależności od wybranego trybu jazdy dostosowując się do panujących warunków drogowych. Kierowca może wybrać z wielu dostępnych trybów jazdy: Comfort, Sport, Eco, Smart, Snow, Sand i Mud.
Dla najbardziej wymagających Klientów Hyundai Santa Fe jest dostępny z opcjonalny pakietem Luxury nadającym bardziej wyrafinowanego stylu. Zewnętrzna część pakietu obejmuje dedykowane zderzaki, przedni i tylny, jak również boczne panele lakierowane w kolorze nadwozia, zamiast matowej czerni. Natomiast we wnętrzu znajduję się tapicerka ze skóry Nappa, zamszowa podsufitka oraz konsola środkowa z panelami z aluminium.
Wycofanie silników Diesla z gamy modelowej Hyundai
Wraz z wprowadzeniem nowej oferty Hyundai Motor Poland zdecydował o wycofaniu z oferty silników Diesla zasilanych olejem napędowym. W ciągu 2021 roku wycofane zostały jednostki wysokoprężne z oferty modelu Hyundai i30, natomiast teraz zdecydowano o wycofaniu silników Diesla z oferty modeli Hyundai Tucson i Santa Fe. Działania te wpisują się strategię marki Hyundai Progress for Humanity oraz jej wizję elektryfikacji. Do 2035 roku w Europie Hyundai planuje całkowite zaprzestanie sprzedaży pojazdów z silnikami spalinowymi. Firma szacuje, że do 2040 roku pojazdy z napędem elektrycznym (BEV) i pojazdy elektryczne z ogniwami paliwowymi (FCEV) będą stanowić już 80 procent jej całkowitej sprzedaży. Natomiast do 2045 roku planuje osiągnąć neutralność węglową w swoich produktach i wszystkich globalnych operacjach.