MotoNews.pl

Nowy Ford Mustang California Special debiutuje w Europie

07 marca 2022

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Ford-Mustang-California-Special

Kalifornijski sen zmienia się w rzeczywistość. Ford Mustang California Special – kwintesencja stylu zachodniego wybrzeża USA przekroczy Atlantyk i po raz pierwszy pojawi się w Europie.

Ford Mustang California Special 2022

Nowy California Special, to nawiązanie do ducha pierwowzoru z 1968 roku i swobody tamtych lat. Jest więc oferowany wyłącznie jako kabriolet ze składanym miękkim dachem, łączącym klasyczny wygląd i emocje wzmocnione podmuchami świeżego powietrza. Model California Special zwraca uwagę specjalnym pakietem stylistycznym z unikalnymi oznaczeniami i detalami, 19-calowymi obręczami kół i specjalnymi jaskrawymi naklejkami „colour shift” oraz wyrazistym stylem. Pełen charyzmy, 450-konny silnik benzynowy Forda V8 zapewnia moc niezbędną do podróży pełnych wrażeń.

Wnętrze Mustanga California Special zaprojektowano tak, by wyzwolić całą radość jazdy, niezależnie od drogi i pogody, a detale na zamówienie dodają mu ekskluzywnego charakteru. W wyposażeniu standardowym znalazły się rozwiązania podnoszące komfort, jak podgrzewane i chłodzone fotele przednie, 12-calowy zestaw zegarów dające możliwość indywidualizacji ustawień oraz zaawansowany system łączności i rozrywki SYNC 3, który umożliwia kierowcy głosowe wywołanie ulubionej ścieżki dźwiękowej lub znalezienie drogi do najbliższej plaży.

Ford Mustang California Special 4

Nowy film, opublikowany dziś przez Forda, zapowiada pojawienie się Mustanga California Special w Europie, przypominając ducha Mustanga i pokazując, że Kalifornia to stan wewnętrzny, który gwarantuje dobry nastrój, niezależnie od miejsca.

„California Special to część dziedzictwa amerykańskiego Mustanga i symbol tego, czym jest w swojej istocie Mustang: radością jazdy i poczuciem wolności na drodze. Wartości te równie mocno przemawiają do entuzjastów motoryzacji na Starym Kontynencie, więc najwyższy czas, by europejscy klienci mogli doświadczyć wyjątkowej kombinacji stylu, osiągów i radości jazdy, jaką daje California Special” – powiedział Matthias Tonn, główny inżynier programu Mustang w Ford of Europe.

Powrót do klasycznego wzornictwa

Kiedy w 1964 roku na drogi wyjechał po raz pierwszy, dzisiaj już kultowy Ford Mustang, w całej Ameryce zaczęły powstawać kluby właścicieli, a wielu regionalnych dealerów tworzyło własne, spersonalizowane wersje samochodu. Jedna z nich – inspirowana prototypem Shelby GT coupe z 1967 roku – została nazwana California Special.

Ta oryginalna wersja miała przyciemnioną kratę wlotu powietrza, światła przeciwmgielne i boczne pasy wyścigowe, które kończyły się przed bocznymi wlotami powietrza z tyłu, a także spojler inspirowany stylem samochodów sygnowanych przez Shelby’ego. Doceniając wyjątkowość tej wersji Mustanga, Ford wprowadził do produkcji ograniczoną liczbę egzemplarzy California Special na rok modelowy 1968.

Ford Mustang California Special 8

Najnowsza wersja, dostępna wyłącznie jako kabriolet ze składanym miękkim dachem – w ukłonie dla przypominającego śródziemnomorski klimatu „Złotego Stanu” – nawiązuje do pierwowzoru z lat sześćdziesiątych. Wyróżnia się przednim wlotem powietrza o strukturze plastra miodu, wykończonym w kolorze hebanowej czerni, a także emblematem GT/CS w kolorze Race Red oraz dolnymi listwami bocznymi w kolorach czarnym, czerwonym i szarym. Paski z logo GT/CS biegną od przedniego do tylnego błotnika i mają dyskretny napis „California Special”, który jest prawie niewidoczny przy słabym oświetleniu, a staje się znacznie wyraźniejszy w mocnym świetle słonecznym.

Podobnie jak w oryginale, akcenty aerodynamiczne, w tym powiększony przedni splitter i opcjonalne boczne wloty powietrza z tyłu, podkreślają osiągi silnika V8. Z tyłu, nad czterema końcówkami wydechu znajduje się atrapa korka wlewu paliwa California Special. Specjalne pięcioramienne aluminiowe felgi dodają wersji ekskluzywnego charakteru. Obręcze w rozmiarach 19×9 cali z przodu i 19×9,5 cala z tyłu wykończone są w kolorze węglowej szarości, co nawiązuje estetycznie do przedniego splittera, progów bocznych i tylnego dyfuzora. Pod maską, na rozpórce pomiędzy kolumnami amortyzatorów, umieszczono emblemat California Special.

Ford Mustang California Special 9

Dziewięć kolorów nadwozia, w tym charakterystyczny niebieski Grabber Blue i pomarańczowy Cyber Orange, kontrastuje z czarnym dachem, który po złożeniu w ciągu ośmiu sekund zmienia sylwetkę coupe w elegancki kabriolet.

Kolejne specjalne akcenty stylistyczne i elementy wyposażenia zwiększające komfort wnętrza Mustanga California Special podkreślają wyjątkowy charakter tej wersji. Standardowe podgrzewane i chłodzone fotele przednie zapewniają komfort podróżowania z opuszczonym dachem, nie tylko w sezonie letnim. Skórzane siedzenia i wstawki w boczkach drzwi są częściowo wykończone szarym zamszem Miko® – ekologicznym, syntetycznym materiałem wykonanym z poliestru pozyskanego z recyklingu. Efekt wzmacniają czerwone szwy. Na poszyciu siedzeń i na dywanikach podłogowych umieszczono wytłoczone logo GT/CS, a deska rozdzielcza jest wykończona aluminium Carbon Hex i ozdobiona charakterystyczną plakietką Mustang California Special.

Ford Mustang California Special 10

System komunikacji i rozrywki SYNC 3 Forda został zaprojektowany tak, by zawsze pozostawać w gotowości do podróży, umożliwiając kierowcy korzystanie z zasobów i możliwości smartfona, sterowanie funkcjami audio, nawigacji i klimatyzacji za pomocą komend głosowych i centralnego 8-calowego ekranu dotykowego. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, a łączność w podróży zapewnia standardowy modem FordPass Connect.

Seryjnie instalowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak adaptacyjny tempomat z układem aktywnego wspomagania hamowania oraz system ostrzegający o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu 4 sprawiają, że codzienna jazda staje się mniej stresująca.

Dobre wibracje

5,0-litrowy silnik Forda V8 Mustanga California Special o mocy 450 KM i momencie obrotowym 529 Nm 5 gwarantuje osiągi i brzmienie godne specjalnej edycji Mustanga.

Mustang California Special z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, wyposażoną w system dopasowywania obrotów, dbający o płynną zmianę biegów i sportowy charakter jazdy, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Zaawansowana 10-biegowa przekładnia automatyczna Forda zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy.

Ford Mustang California Special 18

Przekładnia automatyczna optymalizuje również osiągi w zależności od wybranego trybu jazdy. Tryby Normalny, Sportowy, Torowy i Śnieg/Mokra nawierzchnia, okażą się przydatne zarówno na słynnej widokowej trasie Route 66, jak i na autostradzie A6. Tryb „dobrego sąsiada” może automatycznie ograniczyć poziom hałasu emitowanego przez układ wydechowy w porach dnia, które zostaną wpisane do systemu.

Standardowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz dostępne opcjonalnie zawieszenie MagneRide® poprawiają trakcję i przyczepność kół w zakrętach. System sterowania tłumieniem amortyzatorów monitoruje warunki ich pracy tysiąc razy na sekundę i elektronicznie zmienia własności magnetoreologicznego oleju w amortyzatorach, dopasowując intensywność tłumienia do warunków jazdy.

Ford Mustang California Special 19

Ford Mustang California Special powiększa europejską rodzinę Mustangów, która obejmuje Mustanga GT fastback i kabriolet, przystosowanego do jazdy po torach wyścigowych Mustanga Mach 1 oraz w pełni elektryczne Mustangi Mach-E i Mach-E GT.

Mustang Mach-E łączy w sobie styl, charakter i osiągi kultowego samochodu sportowego z energooszczędnym, zasilanym z akumulatora elektrycznym układem napędowym, który jest w stanie zapewnić zasięg do 610 km (WLTP) w trybie czysto elektrycznym. Mustang Mach-E GT zapewnia najbardziej porywające wrażenia z jazdy produkcyjnym samochodem elektrycznym Forda, a to dzięki specjalnie dostrojonemu układowi napędowemu na wszystkie koła, przy mocy 487 KM i momencie obrotowym 860 Nm, pozwalającymi na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,7 sekundy.

Zdjęcia: Ford