Od 1980 roku Renault Trafic sprzedało się w łącznej liczbie 2,2 miliona egzemplarzy w ponad 50 krajach na całym świecie. W ciągu tych 40 lat stało się jednym z liderów rynku w tym segmencie i prawdziwym wsparciem dla użytkowników biznesowych. W 2021 roku uplasowało się na trzecim miejscu w rankingu najlepiej sprzedających się lekkich samochodów dostawczych w Europie.
Nowe Renault Trafic
Obecna najnowsza edycja Renault Trafic została dogłębnie zmodernizowana. Dzięki nowemu przodowi i reflektorom, wykonanym w całości w technologii LED, sylwetka Trafica stała się bardzo atrakcyjna. Samochód zyskał całkowicie nowe wnętrze. Atrakcyjny design i wysoka jakość wykończenia wnętrza oraz poziom wyposażenia są porównywalne ze standardami modeli osobowych.
Bardziej nowoczesny, bardziej komfortowy i lepiej wyposażony Nowy Trafic plasuje się w ścisłej rynkowej czołówce. Wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, w szczególności małych firm usługowych i handlowych oraz klientów flotowych, poszukujących użytecznego, a jednocześnie przyjemnego narzędzia pracy.
Zamówienia na Nowe Renault Trafic można składać od 10 września ubiegłego roku.
“Trafic to ponad 40 lat sukcesów handlowych! To wzorcowy model w segmencie lekkich furgonów. Przy pracach nad najnowszym modelem sięgnęliśmy do korzeni Renault Trafic i skupiliśmy się na jego mocnych stronach. Nowy Trafic dysponuje teraz największą w swoim segmencie długością przestrzeni ładunkowej i zachowuje niezmienioną łatwość modyfikacji zabudów, co pozwala oferować rozwiązania dostosowane do potrzeb każdego z klientów biznesowych. Jednocześnie wsłuchiwaliśmy się w opinie naszych klientów, aby jeszcze lepiej udoskonalić wnętrze i systemy wspomagania prowadzenia! Nowy Trafic łączy teraz w sobie to, co najlepsze z obu segmentów: wydajny pojazd dostawczy spełniający standardy samochodu osobowego. Renault Pro+ i Trafic zawsze będą służyć naszym klientom biznesowym i będą wsparciem w rozwoju ich działalności.” – Thierry Plantegenest, dyrektor handlowy Renault na świat i dyrektor ds. samochodów dostawczych Renault
Design nadwozia nowego Renault Trafic
Chociaż nowe Renault Trafic pozostaje rozpoznawalne już na pierwszy rzut oka, cały przód został kompletnie zmieniony. Wykonane w technologii LED światła mają charakterystyczny układ w kształcie litery „C”. Zmodernizowane nadwozie zyskało szereg nowych akcesoriów i kolorów karoserii.
Bardziej wyrazisty przód
Nowy Trafic, zaprezentowany w inauguracyjnym, unikatowym kolorze nadwozia Niebieski Cumulus, ma bardziej poziomą pokrywę silnika z przetłoczeniami i bardziej pionową osłonę chłodnicy z czterema szerokimi poziomymi i chromowanymi listwami. Nowy styl wzmacnia wrażenie dynamiki i solidności auta.
Stylizowane przednie światła
Odświeżony wygląd Nowego Trafica narzuca skojarzenia z zaawansowanymi technologiami i zyskuje na estetyce. Górna i dolna chromowana listwa osłony chłodnicy płynnie łączy się z linią reflektorów. Są one obecnie wykonane w 100% w technologii LED i dostępne w standardzie z funkcją automatycznego włączania. Światła do jazdy dziennej zyskały charakterystyczny dla marki układ w kształcie litery „C” (C-Shape).
Nowe kolory nadwozia
Nowy Trafic jest dostępny w dwóch nowych kolorach nadwozia: Niebieski Cumulus (niemetalizowany) i Czerwony Carmine. Pozostałe kolory dostępne w ofercie to Biel Alpejska, Czerwony Magma, Szary Urban, Szary Highland, Szary Comète i Czarny Midnight.
Nowe akcesoria
Nowy Trafic zyskał nową antenę radiową, nowy model 17-calowych obręczy kół i dwa nowe modele bardziej dopracowanych stylistycznie 16-calowych kołpaków kół.
Wnętrze nowego Renault Trafic
Wnętrze Nowego Renault Trafic ma obecnie całkowicie nowy wygląd. Kabina przeszła metamorfozę. Oprócz nowego wystroju łączącego przyjemne z pożytecznym, znacznej poprawie uległa jakość wykończenia i jakość użytych materiałów. Dorównują one obecnie poziomem samochodom osobowym.
Nowoczesna deska rozdzielcza
Deska rozdzielcza zwraca uwagę układem poziomych linii. Ozdobiona jest listwą, biegnącą przez całą jej długość i zachodzącą na nowe płaty drzwi. Nowoczesny design deski rozdzielczej potęguje wrażenie przestrzeni w kabinie. Miejsce kierowcy zostało wyposażone w kolorowy wyświetlacz TFT zespołu zegarów o przekątnej 4,2’’, nową kierownicę i nową gałkę dźwigni zmiany biegów. W ofercie dostępne są dwie różne deski rozdzielcze (zależnie od poziomu wyposażenia). Deska w wersji podstawowej posiada 3 otwarte schowki. W wyższych wersjach wyposażenia deska posiada dwa zamykane schowki oraz schowek-szufladę „Easylife”.
Schowki w kabinie o łącznej pojemności 88 l
Nowy Trafic dba o komfort podróżowania wszystkich pasażerów. Został wyposażony w ładowarkę indukcyjną i dwa duże uchwyty na kubki. Łączna pojemność schowków wynosi 88 litrów (19,7 litra w środkowej konsoli, 14,6 litra w drzwiach i 54 litry w kanapie). W wyższych poziomach wyposażenia schowek w desce rozdzielczej zamienia się w szufladę „Easylife”, której pomysłowy sposób otwierania zapewnia kierowcy lepszy dostęp do jej wnętrza o pojemności 6,6 litra.
Mobilne biuro
Renault Trafic było pierwszym na rynku samochodem dostawczym oferującym swoim użytkownikom funkcję „mobilnego biura”. Po złożeniu przedniego środkowego siedzenia jego oparcie zamienia się w biurko (z miejscem na notes) lub stolik do spożywania posiłków. Dzięki modelowi Renault Trafic to pomysłowe rozwiązanie stało się elementem wyposażenia nieodzownym dla użytkowników biznesowych.
Inne elementy wyposażenia
Nowy Trafic jest teraz wyposażony w elektrycznie składane lusterka, funkcję automatycznego włączania reflektorów w standardzie. Może także zostać wyposażony w kartę hands-free pozwalającą na automatyczne otwieranie zbliżeniowe, blokadę drzwi przy oddalaniu się od samochodu oraz strefowe blokowanie drzwi. Ta ostatnia funkcja umożliwia na przykład zamknięcie kabiny niezależnie od strefy ładunkowej, aby chronić przewożone towary lub przechowywane narzędzia.
Aspekty praktyczne Renault Trafic
Nowe Renault Trafic zachowuje w całości swoje DNA i przy okazji optymalizuje wszystkie aspekty praktyczne. Wierne cechom, którym zawdzięcza pozycję bestsellera, wciąż dysponuje największą przestrzenią ładunkową, wyjątkową modułowością oraz bardzo licznymi możliwościami zabudowy bądź przebudowy.
Nowy Trafic wyznacza najwyższe standardy na rynku – jest wciąż najlepszy pod względem długości strefy ładunkowej, modułowości i możliwości personalizacji przestrzeni ładunkowej.
Nowy Trafic jest dostępny:
- w 2 długościach (5,48 i 5,80 m) i w 2 wysokościach (1,967 m i 2,498 m)
- z pojemnością użyteczną wersji furgon od 5,8 do 8,9 m3
- w wersji platformy z kabiną lub bez
- z długością strefy ładunkowej do 4,15 m (w przedłużonej wersji L2 z zamontowaną w przegrodzie klapą na długie ładunki).
Możliwości konfiguracji wnętrza i personalizacji, które spełnią wszystkie potrzeby
Nowy Trafic jest dostępny z dużą liczbą opcji, akcesoriów i zabudów wykonywanych „na miarę”. Niektóre z nich są wykonywane bezpośrednio w fabryce. Wersja „platforma z kabiną” Nowego Trafica jest dostosowana do montażu różnych zabudów, takich jak izoterma, food truck, kontener transportowy itd.
Nowy system multimedialny
Zależnie od poziomu wyposażenia, deska rozdzielcza w Nowym Traficu może być wyposażona w system multimedialny Renault EASY LINK z 8-calowym ekranem dotykowym z pokładowym systemem nawigacji lub bez niego. Ponadto w opcji samochód może być także wyposażony w ładowarkę indukcyjną 15 W do smartfonów, trzy gniazda USB.
Jeśli chodzi o możliwości podłączenia smartfonów, system Renault EASY LINK można połączyć przewodowo dzięki Android Auto i Apple CarPlay.
Bezpieczeństwo i systemy wspomagania kierowcy
Bezpieczeństwo – jeden z filarów strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Renault – stanowi kluczowy priorytet w ramach długofalowego zaangażowania Renault na rzecz odpowiedzialnej mobilności. Aby zaspokoić oczekiwania klientów, poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego w Nowym Renault Trafic jest taki sam jak w samochodach osobowych.
Systemy wspomagania prowadzenia
W celu zapewnienia całkowicie bezstresowej jazdy i ułatwienia manewrów parkowania, Nowego Trafica wyposażono w liczne systemy wspomagania prowadzenia. Oferta obejmuje:
- System wspomagania nagłego hamowania: system, aktywny w zakresie od 7 do 170 km/h, kontroluje – dzięki umieszczonej z przodu kamerze i radarowi – odległość od poprzedzającego pojazdu (poruszającego się lub zatrzymanego). W przypadku wykrycia ryzyka kolizji, system ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi, a następnie:
– zwiększa siłę działania układu hamulcowego, jeśli kierowca hamuje, ale nadal istnieje ryzyko kolizji
– automatycznie uruchamia hamulce lub wzmacnia siły hamowania, jeśli kierowca nie hamuje lub hamuje zbyt słabo. - System monitorowania martwego pola: system aktywny w zakresie od 30 do 140 km/h, ostrzega kierowcę o potencjalnym ryzyku kolizji z innym pojazdem poruszającym się z boku lub z tyłu auta podczas manewru zmiany pasa ruchu. Cztery czujniki ultradźwiękowe (dwa umieszczone z tyłu i dwa z przodu auta) wykrywają obecność obiektów poruszających się w martwym polu widzenia (również samochodów i motocykli). W razie wykrycia w tym polu obiektów lub osób, zapala się umieszczona w danym lusterku bocznym kontrolka LED.
- Wspomaganie parkowania 360°: system złożony z sześciu czujników czołowych, sześciu czujników umieszczonych po bokach i z tyłu samochodu oraz tylnej kamery umożliwia bezproblemowe wykonywanie manewrów dzięki polu widzenia 360°. Obejmuje dźwiękowe i wizualne sygnały ostrzegawcze (obraz z kamery oraz dynamiczne linie naprowadzające, wyświetlane na ekranie multimedialnym lub w wewnętrznym lusterku wstecznym).
- Aktywny regulator prędkości: system, w połączeniu z regulatorem prędkości, oblicza minimalną bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu i włącza hamulce, gdy ta odległość staje się zbyt mała lub odwrotnie, aktywuje pedał gazu, jeśli droga przed samochodem jest pusta.
- Regulator i ogranicznik prędkości z funkcją hamowania: system zabezpiecza przed przekroczeniem wybranej prędkości, w razie potrzeby włącza hamulce, np. podczas jazdy
w dół. - Automatyczne światła drogowe
- System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.
- System rozpoznawania znaków drogowych z funkcją wizualnego ostrzegania o przekroczeniu dozwolonej prędkości na ekranie TFT zespołu zegarów. Jeśli samochód jest wyposażony w system multimedialny Renault Easy Link z wbudowanym systemem nawigacji, funkcja ta jest wzbogacona o informacje związane z mapą drogową.
- Ostrzeganie o niestabilnym torze jazdy: system wykrywa nietypowe ruchy kierownicą i zapobiega uśnięciu kierowcy poprzez generowanie dźwiękowych i wizualnych sygnałów ostrzegawczych.
Wyposażenie zwiększające bezpieczeństwo
Aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa biernego, Nowy Trafic został wyposażony w czołową poduszkę powietrzną chroniącą pasażera na przednim środkowym siedzeniu.
Silniki nowego Renault Trafic
Gama silników Blue dCi Nowego Renault Trafic obejmuje jednostki o czterech poziomach mocy – od 110 do 170 KM. Automatyczna skrzynia biegów EDC z podwójnym sprzęgłem jest dostępna w wersjach o mocy 150 i 170 KM.
Bardziej rozbudowana gama silników
4-cylindrowy silnik 2.0 l Blue dCi, spełniający wymagania normy czystości spalin Euro6 D Full i montowany w Nowym Traficu, zyskał na mocy i kulturze pracy. W zależności od wersji ma on od 5 do 15 KM więcej i od 10 do 20 Nm większy moment obrotowy. W standardzie jest wyposażony w funkcję Stop & Start.
Dostępne poziomy mocy przedstawiają się następująco:
- 110 KM w wersji z 6-stopniową skrzynią mechaniczną
- 130 KM w wersji z 6-stopniową skrzynią mechaniczną
- 150 KM w wersji ze skrzynią mechaniczną lub 6-stopniową automatyczną skrzynią EDC
- 170 KM w wersji ze skrzynią mechaniczną lub 6-stopniową automatyczną skrzynią EDC
Automatyczna skrzynia biegów EDC
Zapewnia komfort jazdy typowy dla skrzyni automatycznej przy jednoczesnym utrzymaniu zużycia paliwa i emisji CO2 na poziomie zbliżonym do wersji z mechaniczną skrzynią biegów. Skrzynia biegów EDC (Efficient Dual Clutch) posiada dwa sprzęgła: jedno do biegów nieparzystych (1, 3, 5), drugie do biegów parzystych (2, 4, 6 i wsteczny). Zmiana biegów jest sterowana siłownikami elektrycznymi, kontrolowanymi przez moduł elektroniczny, idealnie dobierający właściwe przełożenie skrzyni w zależności od polecenia kierowcy. Podczas zmiany biegów sprzęgło załączone otwiera się i jednocześnie sprzęgło obsługujące kolejny bieg zamyka się. Zmiana biegów jest dzięki temu szybka. Płynne przenoszenie mocy bez przerw i szarpnięć zwiększa skuteczność napędu i komfort jazdy. System EDC dba o utrzymanie jak najniższych obrotów silnika. Pozostaje na najwyższym dopuszczalnym dla danej prędkości przełożeniu, co z kolei pozwala zachować pełną kontrolę nad zużyciem paliwa i emisją CO2.