Nowy Peugeot 408 to świadectwo wyjątkowej kreatywności zespołu projektantów i inżynierów marki, których dzieło – fastback o unikatowej sylwetce – plasuje się wśród topowych modeli segmentu C. Zarówno w historii marki, jak i na obecnym rynku motoryzacyjnym Peugeot 408 wyznacza nowe trendy. Wczoraj Peugeot zaprezentował polska gamę i cennik tego wyjątkowego modelu.
W polskim cenniku model występuje w trzech wersjach wyposażenia: Allure, Allure Pack oraz GT. Sugerowane ceny detaliczne brutto w pakiecie Allure zaczynają się od 143 000 zł za wersję z silnikiem benzynowym PureTech 130 S&S EAT8 i 190 550 zł za wersję hybrydową PLUG-IN HYBRID 180. Za wersję hybrydową PLUG-IN HYBRID 225 z pakietem GT trzeba wyłożyć 213 700 zł.
Nowy Peugeot 408
Nowy model Peugeot 408 zaskakuje, ponieważ jest innym samochodem niż wszystkie. Oprócz charakterystycznego wyglądu i unikatowej sylwetki oferuje szereg udoskonaleń w zakresie elektryfikacji i zwiększania efektywności energetycznej, dostarcza także emocji, których źródłem są zaawansowane technologie zwiększające przyjemność prowadzenia i ułatwiające intuicyjną jazdę.
„W Peugeot jesteśmy zdania, że życie staje się lepsze, gdy ma styl. I to właśnie dzięki unikatowemu stylowi, innowacyjnej sylwetce fastbacka i wyzwolonej elegancji nowy 408 stanowi doskonałe odzwierciedlenie filozofii i pomysłowości marki Peugeot” – powiedziała Linda Jackson, dyrektor generalna marki Peugeot. „Zaskakujący pod każdym względem, nowy Peugeot 408 został stworzony z myślą o miłośnikach motoryzacji i życia, którzy pragną uwolnić się od pewnych konwencji, a zarazem poszukują odpowiedzialnej przyjemności. W tym modelu odnajdą dążenie do technologicznej perfekcji zarówno pod względem efektywności energetycznej, jak i najwyższej klasy systemów cyfrowych, właściwe dla Peugeot, a także ogrom doznań, jakich dostarcza instynktowna jazda i bezstresowe podróżowanie”.
Unikatowa sylwetka dynamicznego i innowacyjnego fastbacka
Peugeot 408 wyróżnia się przede wszystkim dynamiczną sylwetką typu fastback i koncepcją niemieszczącą się w żadnej z obecnych kategorii. Ma też niepowtarzalny styl. Jego przyczajony, koci wygląd jest typowy dla modeli marki. Ostre linie nadwozia współgrają z grillem, idealnie wkomponowanym w przód samochodu, wykończonym w kolorze nadwozia, z umieszczonym na nim nowym logo Peugeot z głową lwa. Zaskakujący kształt tylnego zderzaka podkreśla unikatową, dynamiczną linię samochodu. Nowy Peugeot 408 ma stabilną sylwetkę i duże koła o średnicy 720 mm z imponującymi felgami 20’’ o nietypowym, geometrycznym wzorze. Przednie światła z sygnaturą świetlną w kształcie kłów podkreślają przynależność 408 do rodziny modeli Peugeot, podobnie jak tylne światła z motywem potrójnego śladu pazurów.
Nadwozie nowego Peugeot 408, mierzące 4,69 m długości z rozstawem osi 2,79 m, zaskakuje przestronnością wnętrza w drugim rzędzie siedzeń. Oferuje 188 mm wolnego miejsca na wysokości kolan. Bardzo obszerny jest także bagażnik o pojemności 536 litrów, który można powiększyć do 1611 litrów po złożeniu tylnych oparć i siedzeń. Sylwetka samochodu jest niezwykle smukła i dynamiczna, a jego wysokość wynosi zaledwie 1,48 m. Ma to korzystny wpływ na efektywność aerodynamiczną.
Nowy Peugeot 408 będzie dostępny w 6 kolorach nadwozia:
- Niebieski Obsession (nowy kolor wybrany na debiut rynkowy modelu),
- Szary Titane (nowy kolor),
- Szary Artense (dostępny tylko dla poziomu wyposażenia Allure),
- Czerwony Elixir,
- Biały Perle,
- Czarny Perla Nera.
Ekscytujące doznania z jazdy czyli Peugeot i-Cockpit
Peugeot 408 oferuje kierowcy i pasażerom Peugeot i-Cockpit® najnowszej generacji, którą można rozpoznać po kompaktowej kierownicy zaprojektowanej z myślą o zapewnieniu maksymalnej przyjemności prowadzenia i zwrotności samochodu. Szczególny nacisk położono na jakość wykonania wnętrza jak również na łączność ze światem poprzez zastosowanie najnowszych technologii, dzięki którym prowadzenie samochodu i podróżowanie staje się jeszcze bardziej intuicyjne i satysfakcjonujące.
Jednym z celów przyjętych przy projektowaniu kabiny nowego 408 przez zespół Peugeot ds. stylistyki wnętrz było zrównoważenie przestrzeni pomiędzy kierowcą a pasażerem z przodu. Peugeot i-Cockpit® pozostaje wierny koncepcji centralnego ekranu lekko zwróconego w stronę kierowcy („driver oriented”), optymalizującego ergonomię prowadzenia samochodu, z zachowaniem możliwości korzystania z niego i odczytywania wyświetlanych informacji przez pasażera.
Natomiast środkowa konsola została celowo zwrócona w stronę pasażera. Na łuku od strony kierowcy umieszczone zostały wszystkie przełączniki związane z prowadzeniem samochodu. Kierowca może w prosty sposób – jednym naciśnięciem – wybrać tryb pracy 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów EAT8:
- Reverse (R) – jazda na biegu wstecznym,
- Neutral (N) – przejście do położenia luzu,
- Drive (D) – automatyczny wybór jednego z 8 przełożeń w zależności od stylu jazdy, profilu drogi i stopnia obciążenia pojazdu.
Dwa inne przyciski umożliwiają aktywację następujących trybów:
- Parking (P) – przełączenie skrzyni biegów do położenia parkingowego,
- Występujący w wersjach elektrycznych przycisk Brake (B) pozwala na aktywację funkcji hamowania z odzyskiwaniem energii. W wersjach spalinowych w jego miejscu pojawia się przycisk Manual (M), umożliwiający ręczne przełączanie biegów za pomocą łopatek pod kierownicą.
Do tego dochodzi – w zależności od rodzaju silnika – przełącznik trybu jazdy:
- Electric,
- Eco,
- Hybrid,
- Normal
- i Sport.
System Peugeot i-Connect Advanced
Nowy Peugeot 408 zapewnia użytkownikom system łączności ze światem najwyższej klasy. Nowy, ergonomiczny i bezproblemowy w codziennym użytkowaniu system informacyjno-rozrywkowy oferuje każdemu użytkownikowi – zgodnie z jego umiejętnościami i upodobaniami – to, co najlepsze ze świata smartfonów i ze świata motoryzacji. Każdy kierowca może wybrać i zapisać swój ulubiony sposób wyświetlania informacji, rodzaj oświetlenia ambientowego i inne preferencje ustawień. W pamięci systemu można zapisać do ośmiu różnych profili użytkowników.
Nowy Peugeot 408 dysponuje bardzo bogatą gamą systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, które pobierają informacje z 6 kamer i 9 radarów. Systemy zapewniają spokojne i bezpieczne podróżowanie oraz wykonywanie wszelkich manewrów.
Niektóre spośród tych systemów zostały przejęte bezpośrednio z wyższych segmentów:
- Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go i regulowaną zadaną wartością odległości między pojazdami,
- Aktywne wspomaganie nagłego hamowania, które wykrywa pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkościach od 7 do 140 km/h (w zależności od wersji),
- System aktywnego monitorowania pasa ruchu z funkcją korygowania toru jazdy,
- System wykrywania zmęczenia kierowcy wykrywa na podstawie analizy mikro ruchów kierownicy objawy przedłużającego się spadku czujności przy prędkościach powyżej 65 km/h,
- Rozszerzony system rozpoznawania i wyświetlania na cyfrowym zespole zegarów następujących znaków drogowych (oprócz standardowego rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości): stop, zakaz wjazdu, zakaz wyprzedzania, koniec zakazu wyprzedzania,
- System noktowizyjny (Night Vision) umożliwiający wykrywanie w nocy lub przy ograniczonej widoczności obecności żywych istot (pieszych/zwierząt) przed pojazdem. System umożliwia ich wykrywanie w odległości do 200-250 m, poza zasięgiem świateł drogowych. Sygnalizuje obecność pieszych lub zwierząt zapaleniem się kontrolki widoczności w podczerwieni, umieszczonej centralnie na cyfrowym zespole zegarów, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy.
- System monitorowania martwego pola dalekiego zasięgu (75 metrów).
- Ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu samochodu: podczas cofania system ostrzega kierowcę o pojazdach nadjeżdżających z lewej lub prawej strony,
- Kamera cofania o wysokiej rozdzielczości i polu widzenia 180° z wbudowaną dyszą spryskiwacza obiektywu,
- Wspomaganie parkowania 360° dzięki 4 kamerom o wysokiej rozdzielczości (umieszczonych z przodu, z tyłu i po bokach),
- Zmiana ustawienia bocznych lusterek przy włączeniu wstecznego biegu,
- Reflektory Matrix LED umożliwiają maksymalne wykorzystanie mocy świateł drogowych bez oślepiania kierowców pojazdów jadących z przodu lub zbliżających się z naprzeciwka,
- Automatyczne przełączanie świateł drogowych.
Do dyspozycji mamy też opracowany we współpracy z francuską firmą Focal system nagłośnienia Hi-Fi Premium FOCAL®, wzbogacony o układ cyfrowej obróbki dźwięku ARKAMYS, składa się 10 głośników, w których zastosowano unikatowe, chronione patentami technologie:
- 4 głośniki wysokotonowe TNF z aluminiową odwróconą kopułką,
- 4 głośniki nisko / średniotonowe z membraną Polyglass i zawieszeniem TMD (Tuned Mass Damper) o średnicy 165 mm,
- 1 głośnik jednodrożny Polyglass,
- 1 owalny subwoofer z potrójną cewką Power Flower™.
Gwarantowana efektywność energetyczna: nadwozie i silniki
Gama napędów Peugeot 408 obejmuje dwie wersje hybrydowe typu plug-in o mocy systemowej 180 i 225 KM oraz wersję benzynową o mocy 130 KM. Wszystkie trzy są oferowane wyłącznie z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów EAT8. Wersja w 100% elektryczna trafi do sprzedaży w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Jednym z głównych celów projektantów Peugeot 408 było zwiększenie efektywności energetycznej. Łączny efekt ich działań w postaci poprawy aerodynamiki, zmniejszenia masy (do 1 396 kg w najlżejszej wersji) i redukcji emisji spalin umożliwił znaczne obniżenie, średniego zużycia paliwa (w trakcie homologacji) w tym modelu, zarówno w wersjach z napędem hybrydowym, jak i spalinowym.
Na wszystkich etapach projektowania i dopracowywania nowego Peugeot 408 jednym z kluczowych tematów, pozostających stale w centrum uwagi zespołu konstruktorów Peugeot, było zwiększanie efektywności energetycznej w celu obniżenia zużycia paliwa i ograniczenia emisji CO₂.
W ofercie nowego Peugeot 408 dostępne są dwa napędy hybrydowe typu plug-in:
- HYBRID 225 e-EAT8: napęd na 2 koła / połączenie silnika PureTech 180 KM (132 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i 8-przełożeniową skrzynią biegów e-EAT8 / w trakcie homologacji.
- HYBRID 180 e-EAT8: napęd na 2 koła / połączenie silnika PureTech 150 KM (110 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i 8-przełożeniową skrzynią biegów e-EAT8 / w trakcie homologacji.
W obu wersjach hybrydowych typu plug-in pojemność litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego wynosi 12,4 kWh, a moc 102 kW. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych: montowana w standardzie ładowarka prądu jednofazowego o mocy 3,7 kW i montowana w opcji ładowarka prądu trójfazowego o mocy 7,4 kW.
Ich szacunkowe czasy ładowania przedstawiają się następująco:
- z terminala ładowania typu Wall Box (32 A) pełne naładowanie następuje w ciągu 1 h 55 min, przy użyciu pokładowej ładowarki prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW,
- ze wzmocnionego gniazda domowego (16 A) pełne naładowanie następuje w ciągu 3 h 50 min, przy użyciu pokładowej ładowarki prądu jednofazowego o mocy 3,7 kW,
- ze standardowego gniazda domowego (8 A) pełne naładowanie następuje w ciągu około 7 h 05 min, przy użyciu pokładowej ładowarki prądu jednofazowego o mocy 3,7 kW.
Dostępny jest również silnik spalinowy: 3-cylindrowy silnik benzynowy PureTech o pojemności 1,2 l i mocy 130 KM, spełnia wymagania najnowszej normy czystości spalin Euro 6.4. Współpracuje z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8 i systemem Start & Stop. Ta wersja silnikowa jest w trakcie homologacji.
Wszystkie wersje silnikowe nowego Peugeot 408 są wyposażone w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów, która gwarantuje bezstresową i efektywną energetycznie jazdę.
Peugeot 408 nie oferuje wersji z silnikiem diesla. W przyszłości model ten zostanie natomiast zaproponowany w wersji w 100% elektrycznej.
Nowy Peugeot 408 trafi do sprzedaży na początku 2023 roku
Jest to model stworzony na rynki światowe. Początkowo będzie produkowany we Francji w zakładzie w Miluzie z przeznaczeniem na rynek europejski, a wkrótce po tym także w Chengdu w Chinach z przeznaczeniem na tamtejszy rynek.