Lexus powraca tej wiosny na legendarny Nürburgring, by stanąć do walki o zwycięstwo, a w 24-godzinnym wyścigu jego barw bronić będzie model LFA. Po raz pierwszy produkcyjna wersja LFA stanie do takiej rywalizacji, mierząc się z innymi pojazdami na jednym z najtrudniejszych torów na świecie, na którym liczy się nie tylko prędkość, ale i wytrzymałość.
LFA posiada zaawansowaną technicznie, lekka konstrukcję kompozytową i silnik V10 o moc 552 KM, który rozpędza je do 100 km/h w 3,7 sekundy i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 322 km/h.
Do startu w wyścigu, który odbędzie się w dniach 13-16 maja LFA przygotowuje firma Gazoo Racing. Team kierowany przez głównego kierowcę testowego Toyoty – Hiromu Naruse, składa się z czterech kierowców japońskich i trzech niemieckich.
Takayuki Kinoshita to sześciokrotny zwycięzca w serii wyścigów długodystansowych Super Taikyu, który brał już udział w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring (jego najlepszy wynik to piąte miejsce), Akira Ida zwyciężył w 24-godzinnym wyścigu Tokachi w 1995 i 2007 roku, a Juichi Wakisaka i Kazuya Oshima odnosili sukcesy w japońskiej serii GT 500 i GT 300.
Niemieccy członkowie zespołu to Armin Hahne, zwycięzca 24-godzinnego wyścigu w Spa w 1982 i 1983 roku, Jochen Krumbach, który zajął drugą lokatę w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring dwa lata temu i Andre Lotterer, zwycięzca Super GT 500 w sezonie 2006 i 2009.