Jak dotychczas, Kia sprzedała w Europie ponad 120.000 egzemplarzy XCeeda – kompaktowego crossovera, który cieszy się ogromnym powodzeniem. Teraz otrzymał on szereg ulepszeń, w tym jeszcze odważniejszy wygląd zewnętrzny, dopracowane w detalach wnętrze i nową linię wyposażenia – GT-Line. Te zmiany sprawiają, że XCeed jest jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją w popularnej klasie crossoverów segmentu C.
Nowa KIA Xceed
Nowy XCeed łączy szereg zmian w konstrukcji z nowymi układami napędowymi, które obejmują wersje mild hybrid, plug-in hybrid, benzynowe i wysokoprężne. Ulepszono zarówno nadwozie, jak i wnętrze, aby lepiej pasowały do charakteru dynamicznego, miejskiego samochodu, jakim jest XCeed i uczyniły go jeszcze bardziej wyrazistym członkiem rodziny modeli Ceed.
XCeed po raz pierwszy jest dostępny w sportowej specyfikacji GT-Line, która idzie w parze z benzynowym silnikiem o mocy 204 KM, który zapewnia znakomite osiągi i dynamiczną jazdę. Wersja GT-Line, która pod względem wykończenia wyróżnia się na tle pozostałych modeli w gamie XCeeda, oferuje unikalny charakter crossovera, odważne wzornictwo i osiągi inspirowane samochodami klasy GT. Nowy Xceed, jak na jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów w swojej klasie przystało, zapewnia dostęp do najnowszej technologii, w tym do zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, łączności i multimedialnego.
Jako dostawca zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności, Kia prezentuje nowego XCeeda z szeroką gamą wydajnych i zelektryfikowanych układów napędowych. XCeed Plug-in Hybrid (PHEV) w trybie elektrycznym zapewnia na trasie zasięg do 48 km, a w mieście do nawet 60 km. Dostępne są również inne oszczędne jednostki napędowe, od turbodoładowanych silników benzynowych po innowacyjne układy napędowe typu mild-hybrid.
Sjoerd Knipping, wiceprezes ds. marketingu i produktów w Kia Europe, powiedział:
„Nasi klienci chwalili wyjątkowe połączenie dynamicznego stylu prowadzenia, funkcjonalności na co dzień i technologii w XCeedzie. Nowy model opiera się na dotychczasowych mocnych stronach i wprowadza szereg stylowych detali w wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym oraz nowych funkcji. Jako alternatywa dla większych samochodów, XCeed stał się najlepiej sprzedającym modelem w gamie Ceeda. Zapewnia podwyższoną pozycję za kierownicą i komfort SUV-a z dynamicznymi osiągami i zwrotnością hatchbacka”.
Podobnie jak inne modele z rodziny Ceed, nowy XCeed będzie produkowany w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym marki Kia w Żylinie na Słowacji. Sprzedaż rozpocznie się już za kilka tygodni. Nowy crossover będzie objęty siedmioletnią gwarancją na 150.000 kilometrów.
Sportowe osiągi w nowoczesnym i funkcjonalnym crossoverze
Stylowa, wyrazista i nowoczesna w wyglądzie nowa Kia XCeed bazuje na designie poprzednika. Odświeżona stylistyka, za którą odpowiada europejskie centrum designu marki we Frankfurcie w Niemczech, została opracowana pod kierownictwem Gregory’ego Guillaume’a, wiceprezesa ds. designu w Kia Europe.
„XCeed jest najpopularniejszym modelem w gamie Ceeda i ważne było, aby wykorzystać okazję i jeszcze bardziej dopracować jego stylistykę oraz rozwinąć język projektowania Ceeda. Zmiany, które wprowadziliśmy, dodatkowo podkreślają sportowy, miejski i żądny przygód charakter XCeeda”.
Nowa Kia XCeed jest wyposażona w nowe reflektory LED oraz zmienione osłonę chłodnicy, przedni zderzak i wlot powietrza o innowacyjnej konstrukcji. Dzięki zintegrowaniu świateł przeciwmgielnych z reflektorami styliści mogli umieścić wloty powietrzne po obu stronach zderzaka tak, aby płynnie kierować powietrze wokół kół, co zmniejsza opór aerodynamiczny i wpływa na obniżenie zużycie paliwa.
Nowy XCeed ma aluminiowe obręcze kół o średnicy 18 cali zaprojektowane specjalnie z myślą o poprawie atrakcyjności modelu segmentu CUV. Zmiany z tyłu obejmują nowy dyfuzor z czarną, błyszczącą osłoną podwozia oraz nowe końcówki układu wydechowego, które podkreślają sportowy charakter całej gamy XCeeda. Linie stosunkowo długiej pokrywy silnika płynie przechodzą w słupki A, co nadaje nadwoziu sportową sylwetkę. Rozstaw osi jest taki sam, jak w innych modelach z rodziny Ceed i wynosi 2650 mm, przedni i tylny zwis XCeeda zostały wydłużone w stosunku do zwisów pięciodrzwiowego hatchbacka o 25 mm z przodu (do 905 mm) i o 60 mm z tyłu (do 840mm). Jedynymi elementami nadwozia, które są wspólne z pięciodrzwiowym hatchbackiem są przednie drzwi.
Szybko opadająca linia dachu, która prowadzi do ostro nachylonej pokrywy bagażnika, podkreśla dynamiczny wygląd XCeeda, który przypomina modele typu coupé. Do wyboru są 16- lub 18-calow obręcze kół ze stopu aluminium z oponami w rozmiarze, odpowiednio, 205/60 R16 lub 235/45 R18.
Tylne światła LED mają bardzo smukłą sygnaturę świetlną, która – patrząc pod pewnymi kątami – wydaje się wbijać w boki samochodu. Mocno pofałdowane linie, które biegną poziomo przez pokrywę bagażnika oraz tylny zderzak nadają nowemu XCeedowi szerszej i bardziej stabilnej postawy na drodze.
Zwiększony prześwit i mocno rzeźbiona karoseria XCeeda zwracają uwagę i konsekwentnie przyciągają kupujących do salonów marki Kia. Prześwit XCeeda wynosi 172 mm na 16-calowych kołach i 184 mm na 18-calowych, co stanowi przyrost o nawet 44 mm w porównaniu z prześwitem pięciodrzwiowego hatchbacka. Listwy na nadkolach i nakładki na progach oraz satynowe chromowane relingi nadają XCeedowi rasowego wyglądu.
DNA samochodów klasy GT w gamie XCeeda
Wraz z debiutem wersji GT-Line, Kia wprowadza do gamy XCeeda sportowy charakter. Xceed GT-Line to funkcjonalny, przestronny i bezpieczny samochód rodzinny o designie, który przyciąga wzrok i o niesamowitych osiągach. Odmianę GT-Line wprowadzono w ostatnich latach w całej gamie modeli Kia.
Wersja wyposażenia GT-Line zawiera szereg sportowych akcentów, które odróżniają ją od modelu podstawowego. Tzw. tygrysi nos otacza nową osłonę chłodnicy, a potężny wlot powietrza na dole zderzaka oraz boczne nadają przedniej części auta bardziej agresywny wygląd niż dotychczas. Kurtyny powietrzne wykończone ciemnym chromem pomagają prowadzić powietrze wokół przodu samochodu, co zmniejsza opór powietrza i poprawia aerodynamikę. Sześciokątne światła LED z tyłu oraz dyfuzor w kolorze nadwozia uzupełniają odświeżony wygląd XCeeda i wyróżniają odmianę GT-line od pozostałych.
Nowa Kia Xceed, w zależności od wersji wyposażenia, będzie oferowana w aż 12 kolorach nadwozia, w tym w trzech nowych, bardzo wyróżniających się kolorach: Lemon Splash, Celadon Spirit Green i Yuca Steel Grey.
Doskonała ergonomia wnętrza idzie w parze z wysokiej jakości materiałami
Konsola środkowa nowego XCeeda jest lekko skierowana w stronę kierowcy. Dzięki doskonałej pozycji za kierownicą i zwiększonemu prześwitowi w porównaniu ze zwykłym hatchbackiem, Kia XCeed jednocześnie zapewnia kierowcom sportową pozycję do jazdy i dobrą widoczność drogi przed samochodem.
System multimedialny z wysoko umieszczonym ekranem dotykowym i zestaw przycisków, pokręteł i przełączników, które służą do sterowania głośnością, ogrzewaniem i wentylacją, sprawiają, że deska rozdzielcza XCeeda mocno się wyróżnia. Ergonomiczny układ elementów sterowania przeprojektowano tak, aby umożliwić kierowcom dokonywanie szybkich zmian ustawienia różnych parametrów bez odrywania wzroku od drogi.
Nowa Kia XCeed jest wyposażona w atrakcyjne motywy graficzne 12,3-calowego cyfrowego zestawu wskaźników, którego wygląd można powiązać z profilami jazdy, a także w błyszczący czarny panel wokół dźwigni zmiany biegów i w nowe lusterko wsteczne z wąską ramką.
Wnętrze jest wykończone miękkimi w dotyku materiałami, a satynowe chromowane elementy na desce rozdzielczej podkreślają wyrafinowany, ekskluzywny charakter wnętrza XCeeda. Do wyboru są tapicerki z tkaniny, zamszu, skóry syntetycznej lub prawdziwej skóry.
Wnętrze również otrzymało wygląd GT-Line, z wieloma detalami, które nawiązują do sportowego charakteru nadwozia, w tym spłaszczoną u dołu kierownicę, czarną podsufitkę, gałkę dźwigni zmiany biegów pokrytą perforowaną skórą i fotele zarezerwowane dla wersji GT-Line.
Praktyczne schowki w sportowym nadwoziu o kompaktowych rozmiarach
Nowa Kia XCeed została zaprojektowana tak, aby w nadwoziu o kompaktowych rozmiarach oferowała jak największe kabinę i przestrzeń bagażową. Plasując się gamie modeli marki Kia pomiędzy pięciodrzwiowym Ceedem a Sportage, Kia XCeed dysponuje kabiną i bagażnikiem porównywalnymi z modelami o większych rozmiarach zewnętrznych.
Przy długości nadwozia wynoszącej 4395 mm nowa Kia XCeed jest o 85 mm dłuższa niż pięciodrzwiowy Ceed hatchback i o 120 mm krótsza niż Sportage. Przy wysokości nadwozia 1495 mm XCeed przewyższa Ceeda o 48 mm i jest o 155 mm niższy niż Sportage, co gwarantuje mu niższe położenie środka ciężkości niż w SUV-ie.
Nowa Kia XCeed oferuje obszerne wnętrze dla pasażerów zarówno z przodu, jak i z tyłu. Dzięki wyższemu o 44 mm umieszczeniu foteli niż w hatchbacku, kierowca ma zapewnioną wyższą pozycję za kierownicą, a także łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie. Pod względem wysokości wnętrza z tyłu XCeed również oferuje więcej niż inni rywale w klasie kompaktowych crossoverów.
Pojemność bagażnika nowego XCeeda wynosi 426 litrów (VDA), a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1378 litrów. Wszechstronność zapewniają dzielone w proporcji 40:20:40 tylne siedzenia, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika Smart Power z regulacją wysokości otwarcia oraz podłoga bagażnika, którą można umieścić na jednej z dwóch wysokości, aby zapewnić więcej miejsca w bagażniku lub pojemny schowek pod podłogą. Wyższe umieszczenie podłogi bagażnika ułatwia również przenoszenie bagażu do lub z auta.
Do wyboru silniki benzynowe, wysokoprężne oraz hybrydowe MHEV i PHEV
W odświeżonej gamie XCeeda są dostępne trzy turbodoładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (T-GDi). Trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDi generuje 120 KM i 172 Nm momentu obrotowego, a czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik T-GDi osiąga 160 KM i 253 Nm momentu obrotowego. W najmocniejszej odmianie XCeeda jest dostępny mocny 1,6-litrowy silnik T-GDi, taki sam jak w modelach Ceed i ProCeed GT. Moc 204 KM i moment obrotowy 265 Nm dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych, sprawiają, że silnik ten doskonale pasuje do charakteru XCeeda. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,5 sekundy, gdy auto jest wyposażona w siedmiobiegową przekładnię o dwóch sprzęgłach.
Nowy XCeed jest również dostępny z oszczędnym silnikiem wysokoprężnym z układem typu mild-hybrid (MHEV), idealnym dla tych, którzy regularnie pokonują długie dystanse. Ten 1,6-litrowy silnik wysokoprężny może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (wtedy zapewnia 136 KM i 280 Nm momentu obrotowego) lub z siedmiobiegową dwusprzęgłową (wówczas dysponuje momentem obrotowym 320 Nm).
Układ MHEV uzupełnia moment obrotowy spalinowej jednostki napędowej o moment obrotowy silnika elektrycznego, zasilanego z akumulatora litowo-jonowego o kompaktowych rozmiarach i o napięciu 48 V. Taki akumulator jest teraz dostępny w całej rodzinie modeli Ceed. W wypadku XCeeda zastosowanie układ typu mild-hybrid procentuje zmniejszeniem emisji CO2 nawet o 10 procent (NEDC 2.0, cykl mieszany), w zależności od wersji wyposażenia, rodzaju skrzyni biegów i mocy silnika. Co ważne, zastosowanie technologii MHEV wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa, natomiast nie pogarsza osiągów silnika.
XCeed może być wyposażony w zautomatyzowaną mechaniczną skrzynię biegów (iMT), która jest zintegrowana z układem napędowym EcoDynamics+. Przekładnia iMT współpracuje z układem Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG), co umożliwia wyłączenie silnika, gdy samochód zatrzymuje się po jeździe na tzw. wybiegu. W domyślnym trybie jazdy „Eco” przekładnia iMT umożliwia również krótkie okresy jazdy bez obciążenia z wyłączonym silnikiem, przy prędkości do 125 km/h. Silnik uruchamia się natychmiast, gdy tylko kierowca naciśnie pedał przyspieszenia, hamulca lub sprzęgła. System ten przyczynia się do ogólnej poprawy efektywności paliwowej układu typu MHEV i w rzeczywistych warunkach jazdy zmniejsza emisję CO2 o około 3%.
W nowym XCeedzie dostępny jest także wydajny hybrydowy układ napędowy typu plug-in (PHEV). W jego skład wchodzą akumulator litowo-jonowy, który może zmagazynować 8,9 kWh energii elektrycznej, silnik elektryczny o mocy 44,5 kW i wydajny czterocylindrowy, 1,6-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W połączeniu z sześciobiegową przekładnią dwusprzęgłową (6DCT), układ typu PHEV generuje 141 KM i 265 Nm i przenosi napęd na przednie koła. Kierowcy mogą cieszyć się napędem elektrycznym przy zasięgu do 48 km na trasie i do nawet 60 km w mieście. Umożliwia to wykonywanie większości codziennych przejazdów wyłącznie przy użyciu energii elektrycznej.
Sześciobiegowa przekładnia mechaniczna jest dostępna w połączeniu z benzynowymi silnikami o pojemności 1,0 i 1,5 litra oraz w modelach z silnikiem Diesla o pojemności 1,6 litra. Przekładnia dwusprzęgłowa o siedmiu przełożeniach jest oferowana do 1,5-litrowego i 1,6-litrowego benzynowego silnika T-GDi oraz do 1,6-litrowego silnika Diesla. XCeed z układem hybrydowym typu plug-in jest dostępny tylko z sześciobiegową przekładnią dwusprzęgłową.
Komfort jazdy i precyzja prowadzenia
Pomimo podwyższonego prześwitu nowy XCeed prowadzi się bardzo pewnie dzięki specjalnie zestrojonemu zawieszeniu, kompaktowym wymiarom zewnętrznym i obniżonej masie własnej.
Jako jedyny model w gamie Ceeda, XCeed jest wyposażony w montowane standardowo hydrauliczne ograniczniki odbicia w amortyzatorach z przodu. Gumowy odbojnik unosi się w nich w płynie hydraulicznym, co zapewnia wysoki komfort resorowania podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Zawieszenie zaprojektowano tak, aby płynnie pochłaniało nawet duże wstrząsy, zapobiegając kołysaniu się nadwozia. Przyczynia się ono również do bardziej precyzyjnego działania układu kierowniczego i lepszej ogólnej kontroli nad samochodem, jednocześnie redukując hałas zawieszenia na wybojach.
Z przodu sprężyny w XCeedzie są o 7% bardziej miękkie, a z tyłu o 4% w porównaniu ze sprężynami w hatchbacku, aby zapewnić większy komfort resorowania i stabilność w każdych warunkach, a dynamiczny tłumik tylnej belki dodatkowo tłumi hałas pochodzący od zawieszenia i drgania nadwozia podczas jazdy. Elektroniczną jednostkę sterującą (ECU) elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego dostrojono tak, aby układ kierowniczy zapewniał szybką początkową reakcję na ruch kierownicą. System wyboru profilu jazdy umożliwia dostrojenie wrażeń z jazdy poprzez dostosowanie siły wspomagania układu kierowniczego, szybkości reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia oraz, w przypadku modeli wyposażonych w przekładnię dwusprzęgłową, szybkości zmiany przełożeń. Do wyboru są tryby Eco, Normal i Sport.
Zaawansowany system multimedialny i łączność
Zaawansowane systemy multimedialny, łączności i bezpieczeństwa nowego XCeeda sprawiają, że pozostaje on jednym z najlepiej wyposażonych samochodów w swojej klasie.
System nawigacji XCeeda w nowej odsłonie, z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala, jest standardowo wyposażony w funkcję Bluetooth z możliwością podłączenia dwóch urządzeń mobilnych jednocześnie, a także w funkcje Android Auto i Apple CarPlay. W zależności od wersji wyposażenia, do wyboru są 5,0-calowy system radia DAB lub 8-calowy systemem audio z ekranem dotykowym oraz z bezprzewodowym systemem Android Auto i Apple CarPlay.
XCeed może być wyposażony w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala, który oferuje motywy graficzne dostosowane do profilu jazdy – Eko, Normal lub Sport. Dzięki cyfrowemu wyświetlaczowi o wysokiej rozdzielczości 1920×720 pikseli, zegary są wyświetlane z ogromną wyrazistością. Wielofunkcyjny wyświetlacz przekazuje szczegółowe instrukcje nawigacyjne, informacje systemu audio, informacje o podróży, ostrzeżenia diagnostyczne i powiadomienia związane z systemami bezpieczeństwa i asystującymi.
Nowa funkcja Sports daje możliwość śledzenia skrótów meczów i wyników na żywo, które są aktualizowane co minutę. Wyświetlacz można dostosować tak, aby dodać ulubione drużyny do listy w celu uzyskania szybkiego dostępu do wyników czy do aktualnej pozycji w lidze.
Ulepszona łączność zapewnia również integrację kalendarza z danymi na kontach Google lub Apple. Nowy XCeed korzysta także z najnowszej wersji systemu Kia Connect, który łączy kierowców z otaczającym ich światem, dostarczając cennych informacji za pośrednictwem ekranu dotykowego w samochodzie lub aplikacji Kia Connect. Dzięki usługom Kia Live i systemowi multimedialnemu, Kia Connect wykorzystuje własną kartę eSIM do pobierania i aktualizowania danych na żywo. Obejmują one bieżące informacje o ruchu drogowym, prognozie pogody, ciekawych miejscach i szczegółach dotyczących miejsc parkingowych (takich jak cena, lokalizacja i dostępność). Kierowcy mogą korzystać z Kia Connect do planowania podróży, przesyłając dane za pośrednictwem smartfona do auta przed podróżą. Można także łatwo zlokalizować samochód.
Najnowszy wariant systemu Kia Connect oferuje funkcję spersonalizowanego profilu użytkownika. Funkcja ta umożliwia tworzenie kopii zapasowych preferencji Kia Connect w samochodzie za pośrednictwem chmury i przesyłanie ustawień z jednego auta do drugiego. To udogodnienie jest przeznaczone dla klientów, którzy często zmieniają samochody wyposażone w Kia Connect, np. dla kierowców flotowych.
Wśród pozostałych funkcji służących zwiększeniu komfortu i przyjemności z podróży warto wymienić system audio JBL Premium z technologią Clari-Fi, dwustrefową klimatyzację, podgrzewane elektrycznie i składane lusterka boczne, podgrzewaną kierownicę, podgrzewaną przednią szybę oraz podgrzewane i wentylowane przednie fotele, a także podgrzewane zewnętrzne siedzenia tylnej kanapy. Nowy XCeed jest wyposażony w porty USB typu C dla pasażerów z przodu i z tyłu. Szybkie ładowanie dodatkowo zwiększa wygodę w podróży.
Bezpieczeństwo i spokój w standardzie
Nowa Kia XCeed jest wyposażona w liczne systemy asystujące i zwiększające bezpieczeństwo. Aktywny tempomat (SCC) ulepszono o funkcję związaną z nawigacją. Tempomat wspomagany przez nawigację (NSCC) korzysta z funkcji Auto-set, która automatycznie dostosowuje prędkość XCeed do maksymalnej na danej drodze.
Oprócz funkcji automatycznego ustawiania, która kontroluje prędkość maksymalną, NSCC jest również wyposażony w funkcję (NSCC-Z), która potrafi dostosować prędkość samochodu w „strefach bezpiecznych” zidentyfikowanych w systemie nawigacyjnym. Po opuszczeniu takiej strefy system przywraca poprzednią prędkość.
Dodatkowym ulepszeniem systemu NSCC w modelu XCeed jest funkcja (NSCC-C), która wykorzystuje dane nawigacyjne do dostosowania prędkości przed zbliżającym się zakrętem, a następnie powraca do wcześniejszej prędkości.
Jak każda Kia sprzedawana w Europie, nowy XCeed jest standardowo wyposażony w system zarządzania stabilnością samochodu. Wspomaga on stabilność podczas hamowania i pokonywania zakrętów, wykorzystując do tego elektroniczną kontroli stabilności samochodu (ESC).
Asystent unikania kolizji z pojazdami znajdującymi się w martwym punkcie widzenia lusterek (BCA) współpracuje z systemem ostrzegania o kolizji w martwym punkcie (BCW). Korzystając z czujników umieszczonych w tylnym zderzaku, BCA dodaje środki zapobiegawcze na wypadek, gdyby kierowca zaczął zmieniać pas ruchu, gdy inny pojazd znajduje się w martwym polu widzenia. W połączeniu z ostrzeżeniami dźwiękowymi i wizualnymi, system dostosowuje ciśnienie hamowania w kołach po przeciwnej stronie samochodu, co prowadzi go z powrotem na pierwotny pas. Ten przełomowy system bezpieczeństwa otrzymał nagrodę Autoblog 2020 „Technology of the Year Award” za skuteczność i łatwość obsługi. Asystent unikania kolizji z pojazdami w martwym punkcie widzenia lusterek (BCA) jest częścią tzw. pakietu technologicznego.
System Driver Attention Warning Plus (DAW+) monitoruje zwykłe nawyki i zachowania kierowcy i uczy się jego stylu. Gdy system wykryje jakiekolwiek nieprawidłowości w zachowaniu kierowcy, które mogą wskazywać na zmęczenie lub rozproszenie uwagi, ostrzega kierowcę za pomocą wizualnych i dźwiękowych ostrzeżeń. System DAW+ emituje również sygnał dźwiękowy i ostrzeżenie wizualne, gdy auto z przodu odjedzie, a kierowca nie zareaguje.
System Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) wykorzystuje czujniki w tylnym zderzaku i kamerę cofania, aby zapewnić lepszy widok tego, co znajduje się za samochodem podczas cofania. Czujniki ostrzegają kierowcę o nadjeżdżających pojazdach z lewej lub z prawej strony, zanim staną się one widoczne. Jeśli system wykryje szybko zbliżający się pojazd, zabrzmi sygnał ostrzegawczy i zapalą się ikony w obu lusterkach bocznych, informując kierowcę o zbliżającym się pojeździe. Jeśli kierowca nie zareaguje, system automatycznie zahamuje samochód, aby uniknąć kolizji. Dzięki funkcji Smart Parking Assist łatwiejsze jest również parkowanie. System wykorzystuje szereg czujników do pomocy w parkowaniu w ciasnych miejscach.
Inne funkcje bezpieczeństwa nowego XCeeda obejmują ostrzeganie przed kolizją z przodu z wykrywaniem samochodów i pieszych, ostrzeganie o ograniczeniach prędkości, asystenta utrzymania pasa ruchu, asystenta pasa ruchu, asystenta jazdy na autostradzie i asystenta świateł drogowych.