MotoNews.pl

Grupa Volkswagen prezentuje model studyjny GEN.TRAVEL

28 września 2022

Volkswagen-GEN-TRAVEL

Podczas wydarzenia Chantilly Arts & Elegance pod Paryżem Grupa Volkswagen zaprezentowała innowacyjny model studyjny pojazdu, który zdefiniuje na nowo mobilność przyszłości na długich trasach.

Volkswagen GEN.TRAVEL

Przedstawiony samochód elektryczny to prototyp Innovation Experience Vehicle (IEV), który jest w stanie jeździć autonomicznie (na poziomie 5) i pokazuje kierunek, w którym mobilność będzie się rozwijać w najbliższej dekadzie. Modułowa koncepcja wnętrza samochodu sprawia, że jest on elastyczną i ekologiczną alternatywą dla lotów na krótkich dystansach. Prototyp Gen.Travel powstał, by sprawdzić reakcje klientów na nowe koncepcje i funkcjonalności. Jeśli będą one pozytywne, poszczególne funkcje mogą później trafić do pojazdów produkowanych seryjnie.

Tworząc GEN.TRAVEL, Grupa Volkswagen opracowała pełne innowacji studium, które stanowi zupełnie nową kategorię pojazdów w portfolio premium pomiędzy sedanem a minivanem.

Volkswagen GEN TRAVEL 7

„Dzięki strategii NEW AUTO Grupa Volkswagen definiuje mobilność dla przyszłych pokoleń – zrównoważoną i cyfrową” – mówi dr Nikolai Ardey, szef Volkswagen Group Innovation. „W grupowym dziale Volkswagen Innovation Research dalej rozwijamy tę ideę, pokazując, jak nasi klienci będą mogli doświadczać mobilności w przyszłości – na przykład jako usługi. Dzięki GEN.TRAVEL już dziś możemy doświadczyć tego, co będzie możliwe w najbliższej przyszłości dzięki innowacyjnej technologii. Podróż od drzwi do drzwi na nowym poziomie. Bez emisji i bez stresu.”

GEN.TRAVEL jeździ autonomicznie, przemienia kierowcę z zrelaksowanego pasażera, który ma teraz czas na inne czynności: pracę, relaks, rozrywkę czy rodzinę.

Volkswagen GEN TRAVEL 8

„GEN.TRAVEL pokazuje przedsmak tego, jak będzie wyglądać mobilność w przyszłości, jak będzie wyglądać jazda autonomiczna. Auto ma niezwykle wyrazisty design. W ten sposób, w dobie technicznej perfekcji i praktycznie nieograniczonych możliwości, “forma nie podąża za funkcją”, a staje się raczej ‘formą podążającą za wolnością’. Samochody będą nie tylko lepsze, lecz także bardziej ekscytujące niż kiedykolwiek wcześniej” – mówi Klaus Zyciora, szef designu Grupy Volkswagen.

Unikatowa, modułowa koncepcja wnętrza

GEN.TRAVEL ma unikatową, modułową koncepcję wnętrza, dzięki czemu można je szybko dostosować do różnych potrzeb pasażerów. W zależności od konfiguracji, w pojeździe zmieści się do czterech osób. W przypadku podróży służbowych, można fotele ustawić naprzeciw siebie, ze stolikiem pośrodku. Odpowiednie oświetlenie wnętrza tworzy przyjemne środowisko pracy i pozwala uniknąć choroby lokomocyjnej. Konfiguracja w układzie nocnym umożliwia przekształcenie foteli w dwa łóżka, które można rozłożyć do pozycji całkowicie płaskiej.

Volkswagen GEN TRAVEL 9

Innowacyjny system przytrzymywania pasażerów w czasie jazdy zapewnia im maksymalne bezpieczeństwo nawet w pozycji leżącej. System oświetlenia wnętrza GEN.TRAVEL jest opracowany w taki sposób, by zwiększyć produkcję melatoniny, co pozwoli pasażerom zasnąć i obudzić się w naturalny sposób. W przypadku rodzinnych wycieczek, GEN.TRAVEL może być skonfigurowany tak, aby zabawiać dzieci za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (AR). Wszystkie elementy interfejsu HMI (human-machine interface) są produkowane przy użyciu zrównoważonych materiałów, naturalnych lub pochodzących z recyklingu.

Futurystyczne kształty nadwozia GEN.TRAVEL można podzielić na dwie części – oszklona część łączy się płynnie z dolną partią, która kryje wszystkie technikalia. Dolna krawędź okien znajduje się bardzo nisko, dzięki czemu widoczność z kabiny jest bardzo dobra. Świetne wygłuszenie sprawia, że do pasażerów nie docierają niemal żadne odgłosy z zewnątrz. Unoszone do góry drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie.

By zmaksymalizować komfort jazdy, GEN.TRAVEL został wyposażony w aktywne zawieszenie eABC, które podczas jazdy analizuje ruchy pionowe i poprzeczne, pojawiające się podczas przyspieszania, hamowania czy pokonywania zakrętów. Na tej podstawie dopasowuje sposób pracy. Sztuczna inteligencja i w pełni autonomiczna jazda w konwojach są wykorzystywane do zwiększenia zasięgu przy dalekich podróżach.

Zdjęcia: Volkswagen