Lamborghini ogłasza wprowadzenie do gamy modelu Urus S, który będzie następcą oryginalnego Urusa, stanowiącego niszę pojazdów Super SUV w segmencie samochodów luksusowych. Nowy model zapewnia moc zwiększoną do 666 KM, 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza 850 Nm momentu obrotowego, przyspieszenie 0-100 km/h w 3,5 sekundy oraz prędkość maksymalną równą 305 km/h.
Lamborghini Urus S (2023)
Urus S został stworzony dla osób poszukujących maksymalnych emocji sportowych. Jako godny następca bestsellerowego Urusa, model zapewnia połączenie jeszcze większej mocy z luksusową wszechstronnością.
– Model Urus jest skierowany do klientów, którzy szukają połączenia sportowego ducha z komfortem SUV-a i charakterem marki Lamborghini. Świadczy o tym m.in. sukces komercyjny i 20 000 wyprodukowanych egzemplarzy modelu. Urus S i Urus Performante idealnie odpowiadają na potrzeby tych, którzy wybierają najczystszą sublimację osiągów, luksusu i wszechstronności – powiedział Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
Luksusowa i wszechstronna wydajność
Silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy do 666 KM odpowiada silnikowi Urusa S Performante, zapewniając lepszy stosunek masy do mocy wynoszący 3,3 kg/KM. Urus S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy i od 0-200 km/h w 12,5 sekundy. Droga hamowania od 100 km/h do wynosi 33,7 metrów. Silnik nowego Urusa z podwójnym turbodoładowaniem zapewnia maksymalny moment obrotowy 850 Nm już przy 2300 obr./min. do maksymalnie 6000 obr./min. Zmieniony układ wydechowy przypomina, że Super SUV to prawdziwe Lamborghini.
Dzięki podwoziu z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym, samochód daje supersportową przyjemność z jazdy, ale jednocześnie zapewnia płynne prowadzenie na nawierzchniach drogowych w trybach jazdy STRADA, SPORT, CORSA i EGO. Dzięki tej samej kalibracji układu napędowego, jak w Urusie Performante oraz precyzyjnie dostrojonym ustawieniom podwozia, Urus S zapewnia optymalną responsywność i osiągi, a także niezwykły komfort z codziennej jazdy.
Zmiany w stylistyce na miarę Super SUV
W modelu wprowadzono także ulepszenia stylistyczne, podkreślające zarówno sportową, jak i luksusową osobowość samochodu. Bogate spektrum opcji kolorystycznych, wykończenia i pakietów daje ogromną możliwość personalizacji samochodu.
Przedni zderzak otrzymał bardziej wyrafinowane linie oraz matową osłonę podwozia ze stali nierdzewnej, uzupełnioną czarnymi elementami przedniego grilla. Pięć innych opcji konfiguracji stylu łączy kolor nadwozia, błyszczącą czerń i elementy z włókna węglowego. Nowa, lekka maska jest wyposażona w czarne matowe wloty, z opcjonalnymi wykończeniami w kolorze błyszczącej czerni, nadwozia lub z włókna węglowego.
Nowa stylistyka tylnego zderzaka nadaje Urusowi S bardziej opływowego i eleganckiego wyglądu. Jego dolna część została polakierowana na czarno a zakończenie dwururowego układu wydechowego wykończone jest szczotkowaną stalą, opcjonalnie z matową lub błyszczącą czernią. Dostępna jest także opcja Ad Personam z jasnym chromem. Oprócz standardowych 21-calowych obręczy oferowane są nowe opcje, w tym 22-calowe obręcze Nath z matowym wykończeniem tytanowym, natomiast 23-calowe obręcze Taigete z brązu i w polerowaniu diamentowym można wybrać opcjonalnie.
Wnętrze Urusa S zostało zaprezentowane w zupełnie nowych opcjach kolorystycznych, zapewniających jeszcze bardziej stylowe i dyskretne wykorzystanie skórzanej tapicerki, która podkreśla wyrafinowany charakter samochodu.
Ceny modelu Urus S w Unii Europejskiej zaczynają się od 195 538 euro (bez podatku i dodatkowych opcji).