Prestiżowe targi SEMA Show w Las Vegas to okazja dla wielu producentów, by zaprezentować swoje popularne auta z najnowszymi akcesoriami lub w wersjach, które uwypuklają najważniejsze atuty danego modelu. Lexus wykorzystuje tę okazję, by pokazać nieoczywiste oblicza swoich flagowych samochodów. Marka, która stworzyła segment SUV-ów premium, podczas tegorocznej edycji SEMA Show zaprezentowała aż cztery wyjątkowe, prototypowe auta, które przykuły uwagę publiczności.
Dwa pomysły na Lexusa LX
Duży SUV Lexus LX został zaprezentowany w dwóch prototypowych wersjach. LX 600 Urban Concept to interpretacja wersji F SPORT stworzona z myślą o poruszaniu się w miejskiej dżungli. Auto ma 8-tłoczkowe zaciski od Brembo z tarczami o średnicy aż 412 mm z przodu, tytanowy wydech, a także znacznie odmieniony wygląd za sprawą uznanego japońskiego tunera Artisan Spirits, którzy przygotował pakiet elementów z włókna węglowego.
Progi, poszerzenia, spojlery, maska, a także dyfuzor kompletnie zmieniają oblicze LX-a, a zmiany podkreślają też biały lakier oraz potężne felgi HRE 540 Series pomalowane na satynowy brąz oraz połyskliwą czerń.
LX 600 Alpine Lifestyle Concept to z kolei prototypowa odmiana, która ma podkreślać cechy SUV-a jako auta rekreacyjnego. W pracach nad autem brała udział uznana firma outdoorowa YETI, która pomogła doposażyć je w absolutnie niezbędne podczas wypraw poza głównym szlakiem akcesoria. Auto wyposażono w 20-calowe felgi z terenowymi oponami od Bridgestone, specjalne zderzaki, aluminiowe stopnie boczne, a także bagażnik dachowy, który oferuje nie tylko dodatkową przestrzeń do przechowywania, ale ma również domontowaną rozwijaną markizę.
Ponadto, LX otrzymał pełen pakiet oświetlenia zewnętrznego, niezbędny podczas noclegu na łonie natury czy poruszania się w trudnym terenie. We wnętrzu przeprojektowano bagażnik, który łączy możliwość przechowywania bagaży z funkcją mobilnej kuchni podczas postoju.
Lexus GX dla entuzjastów wypraw
Lexus GX 460 Overland Concept to stworzona wraz z Cruiser Outfitters prototypowa odmiana oferowanego w USA modelu GX 460 Blackline Edition. Auto łączy charakterystyczny dla Lexusa prestiż ze zdolnościami rasowej terenówki. W tym celu zamontowano zawieszenie Old Man Emu o zwiększonym prześwicie i skoku, a także o jeszcze większej ładowności. Zmieniono zderzaki, by zwiększyć kąty natarcia i zejścia, a także umożliwić zamontowanie wyciągarki.
O terenową dzielność dbają też opony Toyo Open Country MT. Podwozie zabezpieczono płytami ochronnymi, a na tylnej klapie zamontowano koło zapasowe.
We wnętrzu przerobiono tylną przestrzeń ładunkową, która ma niesamowite możliwości przewożenia sprzętu, ale skrywa też lodówkę i kuchenkę. W szufladach nie brakuje sprzętu kempingowego, który w trakcie podróży przewożony jest w bezpieczny sposób. Bagażnik dachowy nie tylko zwiększa możliwości ładunkowe, ale też podtrzymuje namiot dachowy Yakima.
Lexus GX 460 Overland Concept ma też wyprawowe oświetlenie oraz specjalne radio Yeasu 2M do komunikacji w terenie i sytuacjach awaryjnych.
Odważne malowanie RX-a
Ważnym punktem wystawy był też najnowszy Lexus RX. W Las Vegas został zaprezentowany w wersji RX 500h F SPORT Performance, która wyróżniała się nie tylko wyjątkowym oklejeniem w kolorze Matte Violet Metallic, ale też potężnymi, 22-calowymi felgami Rays Engineering Homura, na które założono przeznaczone do sportu opony Michelin Pilot Sport 4S.
Wystawę marki na targach SEMA Show uzupełniły dwa sportowe auta – Lexus DSPORT IS 600+ Project Build oraz elektryczny prototyp supersamochodu Lexus Electrified Sport.