Hennessey Performance potwierdził produkcję nowego Mustanga GT500 Venom 1200. Bazując na najmocniejszym fabrycznym Mustangu wszech czasów, czyli Shelby GT500, najnowsza konstrukcja Hennessey będzie jednym z najmocniejszych muscle carów, jakie Hennessey Performance kiedykolwiek wyprodukował.
Shelby GT500 – modyfikacje wprowadzone przez Hennessey
Fabryczny Shelby GT500 przygotowywany przez dział Ford Performance może pochwalić się doładowanym 5,2-litrowym silnikiem V8 o mocy 760 KM i momencie obrotowym 848 Nm. Jest to najmocniejszy fabryczny silnik, jaki kiedykolwiek trafił pod maskę kultowego modelu.
Mimo to Ford nadal pozostawia wiele potencjału, który można wykorzystać. Zespół Hennessey Performance z Teksasu, który od ponad 30 lat “sprawia, że szybkie samochody stają się szybsze”, postanowił skorzystać z tej okazji.
Inżynierowie Hennessey Performance wprowadzają do fabrycznej konfiguracji obszerne poprawki, które znacznie zwiększają moc i moment obrotowy. Obejmują one zwiększenie pojemności kompresora do 3,8-litra, wysokoprzepływowy układ dolotowy powietrza, nowe listwy paliwowe z wtryskiwaczami oraz system separacji oleju.
Ponadto zmodernizowano złącza, przewody, paski i napinacze, a dwusprzęgłowa skrzynia biegów została ponownie skalibrowana pod kątem wysokiej wydajności. Na koniec pojazd jest dokładnie strojony na hamowni Hennessey’a, a następnie poddawany testom drogowym.
Kiedy Venom 1200 opuszcza Hennessey Performance, jego kompleksowe modernizacje i ulepszenia pozwalają uzyskać imponujące 1,220 KM (1204 bhp) i 847 Nm (902 lb-ft) momentu obrotowego – to zdumiewający 58-procentowy wzrost mocy w stosunku do wersji fabrycznej.
John Hennessey, założyciel i dyrektor generalny firmy powiedział:
“Fabryczny Shelby GT500 to niezwykły muscle car, ale dzięki pakietowi Venom 1200 osiągamy jeszcze wyższy poziom. Nasi inżynierowie byli w stanie wydobyć z silnika ponad 400 dodatkowych koni mechanicznych, co przenosi osiągi na poziom supersamochodu. Tylko garstka pojazdów na świecie oferuje taki poziom mocy… zwłaszcza w tym przedziale cenowym”.
Modyfikacja Venom 1200 wyceniony jest od 59 950 dolarów – oczywiście jest to dodatkowa dopłata do bazowej ceny Forda Shelby GT500 – pakiet Venom 1200 oferuje kompleksowe, profesjonalne modernizacje stockowego 5,2-litrowego silnika V8, unikalne oznakowanie zewnętrzne oraz specjalną, seryjnie numerowaną tabliczkę.
Na całym świecie powstanie tylko 66 egzemplarzy Mustanga Venom 1200. Decydując się na zamówienie własnego egzemplarza Venom 1200, można zamówić dodatkowo charakterystyczną stylizację nawiązującą do historycznego Forda GT40 Mark II, który brał udział w 24-godzinnym wyścigu na torze Daytona w 1966 roku (opcja dodatkowa wyceniona na 4 950 dolarów).
Specyfikacja: Hennessey Venom 1200 Mustang GT500
Moc (pełna moc wymaga paliwa E85)
- 1,204 bhp (1220 KM) @ 7600 rpm
- 902 lb-ft (848 Nm) momentu obrotowego przy 5200 obr.
Ulepszenia w stosunku do fabrycznego 5,2-litrowego V8
- 3,8-litrowy Supercharger
- Modernizacja układu dolotowego o zwiększonym przepływie
- Mocniejszy pasek kompresora (Heavy-Duty)
- Zmodernizowane, wysokoprzepływowe wtryskiwacze paliwa
- Zmodernizowane anodyzowane listwy paliwowe
- Zmodernizowany napinacz (Heavy-Duty)
- System separacji Air/Oil
Układ napędowy
- Ulepszone strojenie silnika (Flex Fuel Tuning)
- Ulepszona kalibracja skrzyni biegów
Znakowanie
- Oznakowanie zewnętrzne Hennessey
- Emblematy zewnętrzne Venom 1200
- Tabliczka z numerem seryjnym
Inne
- Profesjonalna instalacja
- Strojenie podwozia i testy drogowe
- 1 rok / 12 000 mil ograniczonej gwarancji
Opcja dodatkowa
- Stylizacja nawiązująca do wyścigowego Forda GT40 Mark II z 1966 roku