Pod względem dynamiki jazdy Porsche 911 obecnej generacji (992) to bez wątpienia ścisła czołówka, zwłaszcza z niedawno wprowadzonym wariantem GT3 RS. Tymczasem ci, którzy chcą maksimum osiągów, powinni sięgnąć po 911 Turbo S.
MANHART TR 900 o mocy 945 KM oparty na Porsche 991 GT2 RS
Porsche już w poprzednich generacjach modelu pokazało, że może być jeszcze bardziej ekstremalne i fascynujące, tylko trzeba mu w tym trochę pomóc. W poprzedniej generacji oznaczonej jako 991, GT2 RS był po prostu topowym modelem. Dzięki doładowaniu biturbo, jego sześciocylindrowy silnik typu boxer o pojemności 3,8-litra już w wersji fabrycznej dostarczał 700 KM mocy i 750 Nm momentu obrotowego.
Ta imponująca moc nie przeszkadza jednak specjalistom z MANHART Performance wspomóc producenta w osiągnięciu jeszcze większej mocy. Efektem tych prac jest nowy MANHART TR 900, który wreszcie gra w lidze absolutnych supersportowych samochodów.
Dokładniej mówiąc, GT2 RS wraz z dwoma ekskluzywnymi i drogimi dodatkami w postaci pakietów Weissach i Clubsport posłużyły jako podstawa do stworzenia tego wyjątkowego pojazdu, który jest równie fascynujący, co wyjątkowy. Jak sugeruje już nowa nazwa pojazdu, wydajność sześciocylindrowego silnika turbo została po raz kolejny znacznie zwiększona i auto generuje teraz moc rzędu 945 KM i 1050 Nm maksymalnego momentu obrotowego!
MANHART umożliwił to dzięki połączeniu remappingu ECU firmy Mapswitch z zestawem Turbo Performance. Składa się on z większych turbosprężarek TTH 1000, zestawu intercooler MANHART firmy CSF zawierającego większy wentylator zamontowany z przodu oraz aluminiowego kolektora MANHART IPD.
Po stronie wydechowej zamontowano również sportowy downpipe MANHART Sport by Kline Innovation ze sportowymi wysokoprzepływowymi katalizatorami HJS (200 CPSI). Te ostatnie nie mają jednak homologacji TÜV i dlatego są oferowane poza rynkiem niemieckim. Aby dopasować się do optymalizacji silnika, 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (PDK) również otrzymała modernizację.
MANHART zestroił również podwozie, nie modyfikując przy tym fabrycznego węglowo-ceramicznego układu hamulcowego, który uznano za wystarczający. Jednak również tutaj na życzenie możliwe są indywidualne modyfikacje. Obręcze Y-spoke z centralną blokadą wykonane z magnezu, które są częścią pakietu Weissach, w przedstawionym TR 900 nadal mają swoje standardowe wykończenie w kolorze White Gold Metallic, ale MANHART może również na życzenie wykonać adaptacje kolorystyczne.
Jeśli chodzi o nadwozie, 911 GT2 RS otrzymał całą serię dodatków MANHART by DB Carbon wykonanych z wysokiej jakości włókna węglowego, które gwarantują mu jeszcze bardziej ekskluzywny i dynamiczny wygląd: zamontowano przedni spojler wraz z bocznymi poszerzeniami, ramki wlotów powietrza z przodu, boczne progi i dyfuzor wraz z bocznymi płytami poszerzającymi.
Na koniec nie mogło oczywiście zabraknąć charakterystycznego zestawu stylizacyjnego MANHART: w tym przypadku na całkowicie zafoliowane nadwozie w kolorze Midnight Dark Green nałożone są ozdobne paski i napisy w kolorze złotym, pasujące do wykończenia felg. Dywaniki podłogowe MANHART jako dyskretna indywidualizacja wnętrza dopełniają perfekcyjną modernizację modelu TR 900.
Więcej szczegółów, jak również informacje dotyczące kosztów opisanego modelu dostępne są na stronie www.manhart-performance.de lub bezpośrednio w dziale sprzedaży MANHART Performance.