635 KM i 750 Nm. To coś, co brzmi jak dane dotyczące osiągów rasowego samochodu sportowego, a to w rzeczywistości katalogowe dane BMW M5 CS. No ale to nadal można ulepszyć, więc powstał …
MANHART MH5 GTR
Cóż, jest to oczywiście bez wątpienia prawdziwy samochód sportowy, ale dość nietypowy. W końcu ten wysoce ekskluzywny model specjalny posiada również praktyczne nadwozie sedana klasy wyższej średniej, a więc w zasadzie jest również odpowiednim towarzyszem codziennego życia, a nawet wakacyjnych podróży.
Pomimo bardzo dużej mocy 4,4-litrowego biturbo V8, jednostka napędowa S63 oferuje ogromny potencjał optymalizacji w zakresie wydajności. MANHART Performance imponująco to udowadnia: w postaci limitowanej edycji MH5 GTR właśnie na bazie CS.
Specjaliści od tuningu BMW z Wuppertalu imponująco zwiększają moc za pomocą autorskiego karbonowego wlotu powietrza i sprawdzonej pomocniczej jednostki sterującej MHtronik, co przekłada się na moc 788 KM i 935 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które widnieją w karcie katalogowej MH5 GTR.
Ponadto model otrzymał układ wydechowy MANHART ze stali nierdzewnej z regulacją zaworów, który prowadzi do czterech 100 mm rur wydechowych. Te ostatnie w tym MH5 GTR są osłonięte karbonem, ale alternatywnie są dostępne z powłoką ceramiczną.
Ponadto na życzenie dostępne są rury wydechowe MANHART Race bez katalizatorów, rury wymienne MANHART OPF Delete z katalizatorami HJS (200 CPSI) oraz MANHART OPF/GPF Deleter. Żadna z tych trzech opcji nie posiada jednak homologacji TÜV i dlatego przeznaczona jest wyłącznie na eksport poza rynek niemiecki.
Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów i układ hamulcowy pozostają w tym przypadku bez zmian, ale ten ostatni może być na życzenie indywidualnie zoptymalizowany. Natomiast od strony podwozia zawieszenie MANHART Variant 4 coilover firmy KW Suspensions zapewnia optymalne prowadzenie i jednocześnie znaczne obniżenie auta.
W rezultacie zamontowane na osiach felgi MANHART Ten-Spoke w kolorze srebrno-szarym matowym są idealnie umieszczone pod błotnikami. Ich wymiary to 9×21 i 10,5×21 cali, a odpowiednie opony Michelin dobrano w rozmiarze 265/30 ZR21 i 305/25 ZR21. Alternatywą dla srebrnoszarego koloru są felgi dostępne na życzenie w wybranym kolorze.
Aby dopełnić wizualną indywidualizację, potężny sedan posiada typowy dla MANHART zestaw dekoracyjny z ozdobnymi pasami i napisami. W tym przypadku rozciąga się on na ciemnozielone nadwozie w kolorze szarym, pasującym do obręczy. Wnętrze jest dyskretnie dopracowane dzięki nowym dywanikom podłogowym z napisem MANHART.
Gdyby ktoś zakochał się w tym MH5 GTR, zapraszamy do kontaktu z MANHART Performance, gdyż samochód jest obecnie na sprzedaż.