Firma Brabus specjalizująca się w modyfikacjach Mercedesów zaprezentowała program tuningowy dla najnowszej Klasy E Kabriolet.
Modyfikacja najmocniejszego silnika V8 w wersji E500 – standardowo 5,5-litra pojemności skokowej i 388 KM – polega na „rozwierceniu” go do 6,1-litra, dodaniu nowych głowic cylindrów, zmodyfikowanego układu wydechowego oraz przeprogramowanej jednostki sterującej pracą silnika. W rezultacie moc wzrasta do 462 KM, a maksymalny moment obrotowy do 615 Nm. Wzmocniony kabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 300 km/h.
Przyrost mocy w innych wersjach jest nieco mniej imponujący. Model E250 CGI po zmianach produkuje 230 KM (seryjnie 204 KM), a wersja E350 CGI 310 KM (standardowo 292 KM). Podobnie sytuacja wygląda w przypadku jednostek wysokoprężnych. Mercedes-Benz E250 CDI „by Brabus” rozwija 232 KM (seryjnie 204 KM), a odmiana E350 CDI 272 KM (standardowo 231 KM).
Dodatkowo producent oferuje specjalny układ wydechowy z czterema końcówkami, sportowe zawieszenie z regulacją wysokości oraz wyczynowy układ hamulcowy. Na długiej liście opcji znajdują się także takie elementy, jak światła LED do jazdy dziennej, obręcze aluminiowe o średnicy nawet 20 cali czy wewnętrzne wstawki dekoracyjne o strukturze włókna węglowego.