Szwajcarscy specjaliści od tuningu z APS Sportec dość ostro zabrali się za 5-litrowy silnik V10 z Audi RS6. W konfiguracji fabrycznej jednostka ta ma moc 572 KM, w ofercie APS Sportec zyskała dwie nowe, potężniejsze wersje.
APS Sportec Audi RS6 Stage Two conversion
Producent przewiduje, że będzie to najpopularniejszy wariant. Na pakiet tuningowy składa się przeprogramowana jednostka kontrolna silnika i optymalizacja zasilania paliwem, zapłonu oraz parametrów doładowania. Tak potraktowany silnik osiąga potężną moc 700 KM dostępną przy 6200 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 800 Nm, dostępny w zakresie 3000-6200 obr./min.
W praktyce przekłada się to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy i (ograniczoną elektronicznie) prędkość maksymalną 306 km/h.
APS Sportec Audi RS6 Stage One conversion
Dla nieco bardziej powściągliwych klientów APS Sportec ma drugi wariant. Przeprogramowanie jednostki kontrolnej silnika przyniosło w tym przypadku rezultat w postaci mocy 650 koni mechanicznych przy 6300 obr./min. i tej samej, limitowanej elektronicznie prędkości maksymalnej, co w wariancie opisanym powyżej.
Szwajcarscy specjaliści nie spoczywają jednak na laurach, w ciągu paru najbliższych miesięcy na rynku ukażą się kolejne pakiety ulepszające Audi RS6: wizualny, usprawniający układ hamulcowy i zawieszenie.