“GSe” powraca, a Opel wprowadza jego osiągi do segmentu C-SUV prezentując nowego Grandlanda GSe. Rozwinięcie skrótu stanowiącego nazwę nowej submarki Opla to „Grand Sport electric”.
Nowy Opel Grandland GSe
Pasuje więc doskonale do dynamicznych i zelektryfikowanych flagowych wersji, takich jak nowy Opel Grandland GSe, który jest prawdziwym pionierem wśród hybrydowych SUV-ów o wyczynowych osiągach.
Dotychczas pojazdy tego typu można było spotkać głównie w segmencie premium, ale zelektryfikowany SUV, którego produkcja wkrótce rozpocznie się w Eisenach w Niemczech, jest przedstawicielem popularnego segmentu C-SUV. Grandland GSe łączy sportową dynamikę jazdy z elastycznością i wyrazistym, niepowtarzalnym stylem GSe.
Świetne osiągi w zestawieniu z przyczepnością zapewnianą przez elektryczny napęd na wszystkie koła zadowolą pasjonatów dynamicznej jazdy. Dzięki licznym nowoczesnym systemom wspomagającym kierowcę, elektryczna jazda bez lokalnej emisji jest jeszcze przyjemniejsza, bardziej relaksująca i bezpieczniejsza. Fani Grandlanda w Polsce już od lutego będą mogli składać zamówienia na nową flagową wersję GSe, dostępną w cenie od 252 900 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi z VAT w Polsce). Flagowy SUV Grandland GSe będzie oferowany na polskim rynku tylko i wyłącznie w ofercie limitowanej, w ilości 50 sztuk.
Przyjemność z dynamicznej jazdy: napęd na wszystkie koła, osiągi i podwozie GSe
Nowy Grandland GSe jest napędzany przez zespół złożony z turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra i mocy 147 kW/200 KM oraz dwóch silników elektrycznych – po jednym na każdą oś. Silniki te rozwijają moc odpowiednio 81,2 kW/110 KM z przodu i 83 kW/113 KM z tyłu. Łączna moc takiego układu wynosi do 221 kW/300 KM (zużycie paliwa według WLTP: 1,2 l/100 km, emisja CO2 28-27 g/km; wartości ważone, w cyklu mieszanym), przy imponującym maksymalnym momencie obrotowym do 520 Nm.
Hybrydowy zespół napędowy typu plug-in zapewnia stały elektryczny napęd na wszystkie koła, zoptymalizowaną przyczepność oraz najlepszą w tej klasie zrywność. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym). Grandland GSe z akumulatorem litowo-jonowym może przejechać (według WLTP) bez lokalnej emisji do 63 kilometrów (elektryczny zasięg w mieście (EAER) według WLTP: 80-81 km).
Przyjemność z jazdy od pierwszej chwili: innowacyjne technologie i wyrazista stylistyka
Podobnie jak w przypadku obu wersji Astry GSe dynamiczny charakter Opla Grandlanda GSe i przyjemność z jazdy to w dużej mierze zasługa specjalnego zestrojenia zawieszenia i układu kierowniczego. Najbardziej usportowiony SUV Opla ma kolumny McPhersona z przodu i oś wielowahaczową z tyłu oraz sztywniejsze sprężyny i amortyzatory z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping), czyli zmienną charakterystyką tłumienia pozwalającą pogodzić dobre właściwości jezdne z komfortem. W rezultacie Grandland GSe reaguje błyskawicznie i przewidywalnie na każde polecenie kierowcy, zachowując typową dla Opla stabilność przy hamowaniu i pokonywaniu łuków nawet przy dużych prędkościach autostradowych.
Śmiała i przejrzysta stylistyka Grandlanda z obliczem marki Opel Vizor została wzbogacona o typowe akcenty stylu GSe: 19-calowe obręcze kół „Monza” z lekkiego stopu, specjalny tylny dyfuzor oraz emblemat GSe na klapie bagażnika. Kolejnym elementem wyróżniającym wersję GSe może być opcjonalna czarna pokrywa silnika.
Wyczynowe fotele GSe i szeroki wachlarz systemów wspomagających
Zaprojektowane przez inżynierów Opla sportowe przednie fotele mają tapicerkę z alcantary i atest AGR. Można je regulować na wiele sposobów, a ergonomiczna konstrukcja pozwala kierowcy Grandlanda GSe i siedzącemu obok pasażerowi czerpać przyjemność z dynamicznej jazdy przy zapewnionym dodatkowym komforcie i podparciu dla kręgosłupa. Ponadto każdy Grandland GSe jest standardowo wyposażony w podgrzewanie siedzeń i kierownicy.
Dzięki licznym nowoczesnym systemom wspomagającym kierowcę jazda tym samochodem jest jeszcze bezpieczniejsza. Standardem są między innymi alarm przedkolizyjny z aktywnym hamowaniem awaryjnym i wykrywaniem pieszych, aktywny system utrzymania na pasie ruchu, wykrywanie zmęczenia kierowcy, rozpoznawanie znaków drogowych, monitorowanie martwego pola, adaptacyjny tempomat z funkcją całkowitego zatrzymania pojazdu, czujniki systemu Parkpilot ułatwiające parkowanie przodem i tyłem, asystent automatycznego parkowania oraz kamera cofania.
System Multimedia Navi Pro z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym i 12-calowym wyświetlaczem informacyjnym dla kierowcy jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto oraz zapewnia dostęp do rozrywki i łączności. Informacje o stanie pojazdu oraz trasie i możliwych utrudnieniach w ruchu można uzyskać przez aplikację OpelConnect oraz usługi telematyczne i nawigacji online. Kierowcy Grandlanda GSe mogą więc czerpać pełną przyjemność z dynamicznej jazdy nowym SUV-em o wyczynowych osiągach
Nowy Opel Grandland GSe – dane techniczne
Wymiary pojazdu
- Długość – 4477 mm
- Szerokość (lusterka złożone/rozłożone) – 1906/2098 mm
- Wysokość (pojazd gotowy do jazdy) – 1609 mm
- Rozstaw osi – 2675 mm
- Rozstaw kół, przód – 1579 mm
- Rozstaw kół, tył – 1587 mm
- Średnica zawracania, między ścianami – 10,67 m
- Pojemność bagażnika – 390-1528 l
Turbodoładowany silnik 1,6 litra, silnik elektryczny i 8-biegowa przekładnia automatyczna
- Moc silnika spalinowego – 147/200 kW/KM
- Moc silnika elektrycznego – 81,2/110 kW/KM (przód); 83/113 kW/KM (tył)
- Moc – 221/300 kW/KM
- Prędkość maksymalna – 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym)
- Przyspieszenie 0-100 km/h – 6,1 s
- Zasięg elektryczny (WLTP) – do 63 km
- Zasięg elektryczny (w mieście, WLTP) 80-81 km
- Zużycie energii (ważone, cykl mieszany, WLTP) – 1,2 l/100 km i 16,2 kWh/100 km
- Emisja CO2 (cykl mieszany, WLTP) – 28-27 g/km
- Maks. moment obrotowy – 520 Nm
- Pojemność akumulatora litowo-jonowego – 14,2 kWh
- Czas ładowania (AC) z ładowarki naściennej, prąd 3-fazowy 7,4 kW – ok. 2 godzin
- Masa pojazdu gotowego do jazdy – 1867 kg