MotoNews.pl

BMW M3 Touring od AC Schnitzer już dostępne!

06 lutego 2023

Marka, model | , ,
BMW-M3-Touring-AC-Schnitzer

Ponad 30 lat zajęło BMW, aby po raz pierwszy wprowadzić na rynek wersję Touring klasycznego samochodu sportowego jakim jest niewątpliwie M3.

Chociaż kombi zawsze jest zwykle częściej klasyfikowane jako samochód rodzinny, zespół projektowy AC Schnitzer uznał tę pozorną sprzeczność za idealne wyzwanie, aby zoptymalizować właśnie wersję kombi. Wyzwanie, polegające na tym, aby jeszcze bardziej zoptymalizować BMW M3 Touring i poprawić jego sportowy charakter, mimo że auto jest już bardzo dobrze przygotowane w produkcji seryjnej.

BMW M3 Touring od AC Schnitzer

Kombi czy nie, 6. seria G80/G81 to najmocniejsza generacja M3 w historii

Dotyczy to również wersji AC Schnitzer. Nigdy wcześniej nie było większej mocy i dynamiki jazdy w BMW Serii 3, a już na pewno nie w wersji kombi. Tę dodatkową moc i sportowy charakter można poczuć w zaprezentowanym M3 Touring w każdej sytuacji: zarówno na torze wyścigowym, jak i podczas codziennej jazdy po drogach publicznych.

Modyfikacja oferowana przez AC Schnitzer zapewnia zwiększenie mocy silnika w dwóch wersjach. W pierwszej (Step I) moc zostaje zwiększona z 375 kW/510 KM i 650 Nm do 434 kW/590 KM/750 Nm. Dla kogo to wciąż jest za mało, AC Schnitzer oferuje jeszcze upgrade do Step II, który zwiększa moc BMW M3 Touring do 449 kW/610 KM/750 Nm.

W tej drugiej wersji dostarczany jest podwójny sportowy tłumik AC Schnitzer z podwójnymi karbonowymi końcówkami wydechu “Sport” po każdej stronie. Taki układ wydechowy jest również dostępny jako dodatek do modernizacji w wersji Step I oraz jako indywidualna przeróbka. Taki wydech zapewnia to, co przyprawia o szybsze bicie serca każdego fana tuningu: mocny, sportowy dźwięk z ulepszonego układu wydechowego przy jednoczesnej poprawie przepływu spalin.

BMW M3 Touring AC Schnitzer 4

Modyfikacje mogą obejmować również zawieszenie

Możemy otrzymać M3 Touring z zestawem sprężyn AC Schnitzer obniżającym auto o 15 – 20 mm na przedniej osi (na tylnej osi pozostają standardowe sprężyny) lub z regulowanym zawieszeniem AC Schnitzer RS (coilover), które sprawi, że każdy kierowca tak zmodyfikowanego BMW M3 zda sobie sprawę podczas pokonywania zakrętów, że prawdziwe wyczucie dynamiki jazdy pochodzi tylko z Aachen.

“Lepiej szybko niż ciężko” – to filozofia stojąca za tuningiem zawieszenia AC Schnitzer i czuć ją w każdej sytuacji. Prowadzenie z zawieszeniem regulowanym RS jest w zasadzie takie samo jak w wersji standardowej: ważne są dobre reakcje na zmianę obciążenia i delikatna podsterowność na granicach, jednak dzięki zawieszeniu RS możliwe są znacznie wyższe prędkości w zakrętach, przy absolutnie komfortowym prowadzeniu takiego auta na co dzień.

BMW M3 Touring AC Schnitzer 16

Pakiet dynamiczny uzupełnia dopasowana paleta kół

Koła AC3 w kolorze srebrno antracytowym lub antracytowo srebrnym są dostępne dla BMW M3 jako lekkie kute obręcze w rozmiarze 10,0J x 20 cali. Obręcze te realizują to, co w zasadzie wydaje się sprzeczne: zapewniają mniejszą masę przy tych samych dużych średnicach kół. Zalety technologii kutej wpływają również na dynamikę jazdy, a trzymanie się drogi przez modele M3 jest jeszcze bardziej poprawione przez zastosowanie mieszanego ogumienia. Przednia oś wyposażona jest w opony 285/30 R 20, a na tylnych obręczach zastosowano opony 295/30 R 20. Ponadto, obręcze AC1 o tych samych wymiarach są również dostępne jako 20-calowe obręcze ze stopów lekkich.

BMW M3 Touring AC Schnitzer 8

Konwersja aerodynamiczna w wersji AC Schnitzer

Poprawa siły docisku jest głównym tematem każdej konwersji aerodynamicznej. A ponieważ dla specjalistów od tuningu z AC Schnitzer najważniejsza jest funkcjonalność, a dopiero w drugiej kolejności wygląd, konwersja aerodynamiczna dla M3 Touring jest tak samo funkcjonalna jak dla jego starszego brata.

Podstawą pakietu aerodynamicznego jest czarny splitter na przedniej osi, który można zamontować bez dodatkowego lakierowania i który zwiększa siłę docisku M3 nawet o 40 kg*. Uzupełnieniem są przednie skrzydła boczne, które również zostały opracowane specjalnie dla M3. Nowy pakiet stylistyczny, składający się z 4-częściowego zestawu deflektorów dla przednich skrzydeł i dwóch elementów stylistycznych dla maski M3, nadaje przodowi wykończenie i własny wygląd.

Również z tyłu pojazdu wszystkie oznaki wskazują na poprawę siły docisku. Dzięki tylnemu spojlerowi dachowemu, który zapewnia 20 kg* zwiększonej siły docisku, oraz karbonowemu dyfuzorowi tylnemu inżynierowie AC Schnitzer sięgnęli głęboko do skrzynki z narzędziami aerodynamicznymi. Folia ochronna na boczne i tylne fartuchy wraz z naklejkami uzupełniają bogatą ofertę.

BMW M3 Touring AC Schnitzer 12

Stylowy i funkcjonalny jest również wystrój wnętrza

“TYM” elementem sterującym, dzięki któremu masz każdą sytuację na drodze mocno pod kontrolą, jest sportowa kierownica AC Schnitzer. Obręcz kierownicy wykonana jest w delikatnej mieszance materiałowej perforowanej skóry nappa w kolorze czarnym z czarną Alcantarą. Oba te materiały są połączone w jedną całość jasnoszarym szwem krzyżowym. Orientacja w aktualnej pozycji kierownicy jest zapewniona dzięki zagłębieniom dla kciuków kierowcy oraz jasnoszaremu wskaźnikowi oznaczenia środka z logo AC Schnitzer.

Połączenie z aluminiowymi dźwigniami zmiany biegów AC Schnitzer, które są wyraźnie większe niż ich standardowe odpowiedniki, to kolejna rozsądna optymalizacja. Jeśli chodzi o dostosowanie wnętrza pojazdu do jego osiągów i sportowej elegancji, dostępne są również aluminiowe pedały i podnóżki, uchwyty na klucze oraz aluminiowa osłona kontrolera iDrive.

BMW M3 Touring AC Schnitzer 17

Wszyscy rodzice, którzy zamienili swój sportowy samochód na kombi, mogą teraz odetchnąć z ulgą: BMW M3 Touring w wersji AC Schnitzer może być codziennym samochodem rodzinnym, ale również może dawać radość z jazdy na torze wyścigowym – przynajmniej od czasu do czasu.

*wszystkie dane zmierzone przy 200 km/h

Zdjęcia: AC Schnitzer