Podstawowa seria BMW X staje się teraz jeszcze bardziej atrakcyjna. W swojej trzeciej generacji nowe BMW X1 prezentuje bardziej wyrazistą stylistykę, bardziej komfortowe wnętrze, zaawansowane rozwiązania cyfrowe – i po raz pierwszy napęd elektryczny.
Nowe BMW X1 i elektryczne BMW iX1 na rok 2022
Nowe BMW iX1 łączy spontaniczną radość z jazdy i nowoczesną wszechstronność z mobilnością bez lokalnej emisji spalin. Ponadto nowy system operacyjnym BMW 8 i zakrzywiony wyświetlacz BMW, a także znacznie rozszerzona oferta systemów automatyzacji jazdy i parkowania demonstrują przyszłościowy charakter samochodu typu Sports Activity Vehicle (SAV) w segmencie kompaktowym premium.
Dzięki solidnemu wyglądowi i wszechstronności nowe BMW X1 daje autentyczne poczucie wolności i niezależności w codziennej jeździe i w podróżach. Nowoczesna stylistyka i wyśmienita jakości wnętrza, a także znacznie bogatsze wyposażenie standardowe w porównaniu z poprzednim modelem podkreślają jego dojrzały charakter premium.
W momencie wprowadzenia na rynek w październiku 2022 r. do wyboru będą dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne, które będą współpracować standardowo z 7-stopniową skrzynią Steptronic z podwójnym sprzęgłem i w zależności od modelu będą oferować napęd przedni lub inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive. Niedługo potem pojawi się w pełni elektryczne BMW iX1 xDrive30, a także dwa modele hybrydowe plug-in oraz dwa inne warianty z konwencjonalnym napędem i 48-woltową technologią mild hybrid. Nowe BMW X1 produkowane będzie w zakładach BMW Group w Regensburgu, gdzie po raz pierwszy na jednej linii montowane będą modele z napędem spalinowym, hybrydowymi plug-in oraz elektrycznym.
BMW iX1 umożliwi radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin w globalnie rosnącym segmencie pojazdów, a tym samym szczególnie szerokiej grupie docelowej. W rezultacie kompaktowy SAV z najnowszą technologią BMW eDrive będzie silnym bodźcem do przyspieszenia rozwoju elektromobilności. Postęp w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w porównaniu z poprzednim modelem to oprócz konsekwentnej elektryfikacji większe wykorzystanie zielonej energii elektrycznej w produkcji i łańcuchu dostaw oraz większe wykorzystanie surowców wtórnych i materiałów naturalnych.
Design: nowoczesna stylistyka powierzchni, mocniejsza prezencja i solidny wygląd w typowym stylu BMW X
W trzeciej generacji stylistyka powierzchni, kontury i szlachetne detale w wyglądzie zewnętrznym BMW X1 bardziej niż kiedykolwiek dotąd podkreślają jego tożsamość jako samochodu typu Sports Activity Vehicle. Jego charakterystyczne cechy to atletyczne proporcje, niemal kwadratowe nadkola oraz stylistyka przodu i tyłu typowa dla modeli BMW X.
Pionowy przód sprawia, że nowe BMW X1 znacznie zyskuje na prezencji. Wyróżnia się płaskimi reflektorami diodowymi, dużą, niemal kwadratową atrapą chłodnicy BMW, liniami w kształcie X biegnącymi na zewnątrz i przyciągającymi wzrok chromowanymi wstawkami w dolnym wlocie powietrza. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory adaptacyjne z matrycowymi światłami drogowymi, pulsującymi kierunkowskazami i adaptacyjnym rozsyłem światła.
Dynamicznie wydłużoną sylwetkę nowego BMW X1 charakteryzują ekspresyjnie wymodelowane powierzchnie i długa linia dachu. Z tyłu poziome linie, płaska szyba pokrywy bagażnika, efektowne lampy diodowe i wystające nadkola tworzą wygląd typowy dla samochodów SAV.
Solidny wygląd nowego BMW X1 można dodatkowo podkreślić poprzez elementy stylistyczne modelu xLine, np. atrapę osłony podwozia. Ponadto, jako alternatywa dla wersji podstawowej, oferowany jest model M Sport z dynamicznymi akcentami, takimi jak duże wloty powietrza.
Wszystkie warianty są standardowo wyposażone w 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich wchodzą w skład wyposażenia xLine oraz M Sport, w którym dostępne są również obręcze w rozmiarze 19 i – po raz pierwszy w BMW X1 – 20 cali. W ofercie kolorów karoserii do wyboru są dwa lakiery niemetalizowane i dziesięć metalizowanych, w tym po raz pierwszy lakier mroźny BMW Individual.
Wnętrze: nowoczesna atmosfera, wszechstronna przestrzeń
Charakterystyczne wrażenia z jazdy we wnętrzu kompaktowego SAV-a to zasługa m.in. podwyższonej pozycji siedzenia i nowoczesnej atmosfery premium w stylistyce BMW iX. Centralne elementy tej nowej stylistyki to płaska deska rozdzielcza, zakrzywiony wyświetlacz BMW, wydający się unosić w powietrzu podłokietnik z panelem obsługi oraz pośrednio podświetlana półka na smartfon w przedniej części konsoli środkowej.
Nowe fotele z szerokim zakresem regulacji dostępne są opcjonalnie w tapicerce z perforowanego Sensateku lub skóry Vernasca. Oprócz tego opcjonalnie oferowane są fotele sportowe z elektryczną regulacją i funkcją pamięci oraz podparciem lędźwiowym i funkcją masażu. Oprócz komfortu akustycznego poprawiono również ochronę pasażerów. Zintegrowana koncepcja bezpieczeństwa biernego została wzbogacona o nową, interaktywną poduszkę powietrzną umieszczoną pomiędzy fotelem kierowcy i pasażera obok.
Tylna kanapa nowego BMW X1 oferuje trzy pełnowymiarowe miejsca o znacznie podwyższonym komforcie. Oparcie tylnej kanapy z regulacją nachylenia dzięki się w proporcjach 40:20:40 i składa się w celu powiększenia przestrzeni bagażowej. Aby zapewnić jeszcze większą funkcjonalność, w modelach z silnikiem spalinowym dostępna jest opcjonalnie regulacja wzdłużna tylnych siedzeń. Pojemność bagażnika można zwiększyć z 540 do 1600 l. W wyposażeniu dodatkowym oferowany jest hak holowniczy, który w nowym BMW X1 po raz pierwszy wysuwany i chowany jest elektrycznie.
2-strefowa klimatyzacja automatyczna, kierownica sportowa i BMW Maps w standardzie
Wyposażenie standardowe nowego BMW X1 obejmuje system nawigacyjny BMW Maps, skórzaną kierownicę sportową, inteligentnie sterowaną dwustrefową klimatyzację automatyczną oraz czujnik deszczu z automatyczną aktywacją świateł mijania, a ponadto cztery gniazda USB-C i dwa 12 V oraz znacznie większy niż w poprzednim modelu zakres systemów wspomagających kierowcę.
Nowa struktura pakietów wyposażenia umożliwia indywidualizację samochodu. Bardziej podkreślony charakter premium to również zasługa wysokiej jakości opcji, takich jak pakiet lusterek, oświetlenie ambientowe, szklany dach panoramiczny i system audio marki Harman Kardon.
BMW iX1: nowa era radości z jazdy w kompaktowym SAV-ie
BMW iX1 xDrive30 to pierwszy „elektryk” klasy premium w segmencie samochodów kompaktowych premium z napędem na wszystkie koła. Dwie wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi generują wspólnie moc, która – z uwzględnieniem chwilowej funkcji boost – wynosi 230 kW (313 KM). Systemowy moment obrotowy wynosi 494 Nm. Elektryczny napęd na wszystkie koła zapewnia doskonałą trakcję, pewny kurs i stabilność jazdy w każdej sytuacji. BMW iX1 xDrive30 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,7 s.
BMW eDrive piątej generacji obejmuje również wysokowydajną technologię ładowania z oprogramowaniem ładowania, które zostało zoptymalizowane podobnie jak w BMW i7, oraz umieszczony nisko w podłodze akumulator wysokonapięciowy, którego wysoka gęstość energii umożliwia zasięg od 413 do 438 km. (Wszystkie dane dotyczące mocy, osiągów, zużycia energii i zasięgu BMW iX1 xDrive30 są prognozami opartymi na aktualnym stanie rozwoju pojazdu).
Modele hybrydowe plug-in o zwiększonym zasięgu elektrycznym, silniki benzynowe i wysokoprężne z 48-woltową technologią mild hybrid
W modelach hybrydowych plug-in nowego BMW X1 zastosowano technologię BMW eDrive piątej generacji. Dzięki temu oferują one znacznie bardziej sportowy charakter oraz większą wydajność i moc ładowania. Znacznie zwiększył się również zasięg elektryczny.
W momencie wprowadzenia na rynek nowego BMW X1 oferta konwencjonalnych silników spalinowych obejmować będzie dwie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne z nowej modułowej generacji silników Efficient Dynamics BMW Group. Wydajność i moc dwóch najmocniejszych silników optymalizuje 48-woltowa technologia mild hybrid drugiej generacji, której silnik elektryczny zintegrowany jest z 7‑stopniową skrzynią Steptronic.
Dzięki temu czterocylindrowy silnik w modelu BMW X1 xDrive23i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,2–6,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 162–146 g/km) oferuje moc 160 kW (218 KM) generowaną wspólnie przez silnik spalinowy o mocy do 150 kW (204 KM) i zintegrowany silnik elektryczny o mocy do 14 kW (19 KM). W ofercie jest również nowe BMW X1 sDrive18i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,0–6,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 158–143 g/km) z trzycylindrowym silnikiem o mocy 100 kW (136 KM).
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny z technologią mild hybrid w nowym BMW X1 xDrive23d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,4‑4,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 142–125 g/km) oferuje moc 155 kW (211 KM) generowaną wspólnie przez silnik spalinowy o mocy do 145 kW (197 KM) i zintegrowany silnik elektryczny o mocy do 14 kW (19 KM). Czterocylindrowy silnik wysokoprężny w nowym BMW X1 sDrive18d wytwarza moc 110 kW (150 KM) (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5–4,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 145‑129 g/km).
Uniwersalny samochód będący idealnym połączeniem zwinności i komfortu jazdy
Niezależnie od rodzaju napędu wszystkie modele nowego BMW X1 zapewniają typowe dla tej marki i spójne w każdej sytuacji właściwości jezdne. Wysokiej klasy układ jezdny tego wszechstronnego kompakta zapewnia maksymalny balans między sportowym, zwinnym prowadzeniem a komfortem na długich dystansach. To zasługa lekkiej i sztywnej konstrukcja karoserii, dużego rozstawu osi oraz większego niż w poprzednim modelu rozstawu kół, a także udoskonalonej osi przedniej i trójwahaczowej osi tylnej.
Oferowane standardowo ograniczenie poślizgu kół w pobliżu aktuatora w nowym BMW X1 poprawia trakcję i stabilność jazdy. Inne nowości to zintegrowany układ hamulcowy oraz dodatkowa amortyzacja przedniej osi z tłumieniem zależnym od skoku. Opcjonalny adaptacyjny układ jezdny M obejmuje amortyzację zależną od częstotliwości, sportowy układ kierowniczy i obniżenie zawieszenia o 15 mm.
Szeroka gama systemów zautomatyzowanej jazdy i parkowania
Postęp technologiczny w porównaniu z poprzednim modelem przejawia się również w znacznie większej różnorodności systemów automatyzacji jazdy i parkowania w BMW X1. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. regulator prędkości z funkcją hamowania oraz ostrzeganie przed kolizją czołową, którego zakres funkcji obejmuje teraz również wykrywanie pojazdów jadących z naprzeciwka przy skręcie w lewo oraz pieszych lub rowerzystów przy skręcie w prawo. W standardzie jest również asystent parkowania obejmujący kamerę cofania i asystenta cofania.
Opcjonalnie dostępne są m.in: asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, aktywne prowadzenie do celu, ostrzeganie przy wysiadaniu, wyświetlacz BMW Head-Up, Surround View, zdalny widok 3D, rejestrator jazdy BMW i zdalny rejestrator kradzieży.
Zdalne aktualizacje oprogramowania umożliwiają ulepszanie istniejących funkcji i dodawanie nowych. (Dostępność zależy od sprzętu zainstalowanego w pojeździe i warunków na danym rynku).
W standardzie: system operacyjny BMW 8 i nowy BMW iDrive
Nowe BMW X1 wyposażone jest standardowo w BMW Live Cockpit Plus, a także w najnowszą generację systemu BMW iDrive. Bazuje on na systemie operacyjnym BMW 8 i obejmuje zakrzywiony ekran BMW z nowoczesnym interfejsem graficznym i strukturą menu oraz inteligentnego asystenta osobistego BMW o rozszerzonym zakresie funkcji. W pełni cyfrowy zespół ekranów obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 10,25 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 10,7 cala. Nowy system BMW iDrive jest konsekwentnie ukierunkowany na intuicyjną obsługę dotykową i głosową. Konsekwentna cyfryzacja umożliwia znaczne zmniejszenie liczby fizycznych przycisków, pokręteł i przełączników wymaganych do obsługi.
Nowe tryby My Modes łączą ustawienia pojazdu z odpowiednimi wrażeniami we wnętrzu. Bazujący na chmurze system nawigacyjny BMW Maps można uzupełnić o funkcję Augmented View. Kamera wewnętrzna pozwala robić zdjęcia pasażerom i przesyłać je na smartfon. Nowe BMW X1 ma w ofercie również kartę Personal eSIM przystosowaną do standardu telefonii komórkowej 5G, funkcję BMW Digital Key, profil BMW ID oraz zoptymalizowaną integrację smartfonów z Apple CarPlay® i Android Auto™.