Dopuszczone do ruchu ulicznego Audi R8 z tylnym napędem? W dodatku z superdoładowanym silnikiem o mocy 560 KM? Tak, coś takiego istnieje! W MTM.
Niemiecki tuner z Wettstetten właśnie pochwalił się swoim najnowszym projektem: MTM R8 GT3-2. Ostatnia cyfra w nazwie wskazuje na liczbę kół, na które przekazywany jest napęd. Samochód dysponujący mocą 560 koni mechanicznych, przyspieszający od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 sekundy i bez trudu rozwijający prędkość 300 km/h to nie „Quattro”, lecz zmodyfikowany model R8 z napędem na tylną oś. Nabywcom tego konceptu MTM obiecuje zupełnie nowe, nieznane dotąd doświadczenia za kierownicą Audi i czystą przyjemność z jazdy wypływającą z mnóstwa zmian technicznych i finezji tuningowej.
Najbardziej ekscytującym szczegółem dotyczącym MTM R8 GT3-2 jest z pewnością koncepcja napędu na tylne koła. Wyposażone w blokadę dyferencjału i dodatkowe przystosowania GT-3, jako jedyne dopuszczone do ruchu ulicznego Audi z napędem na tylną oś idzie w ślady potężnych modeli tej marki biorących udział w seriach wyścigowych DTM i GT.
Jednak MTM nie byłoby jedną z wiodących firm tuningowych, gdyby nie zadbało także o inne detale techniczne zwiększające dynamikę jazdy. Pierwsza zmiana to wspomniana już moc superdoładowanego silnika 4.2 FSI, czyli 560 koni mechanicznych dostępnych przy 7750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 580 Nm przy 5500 obr./min. To wystarczająco dużo, aby samochód mógł przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy i rozpędzał się maksymalnie do 317 km/h. Dzięki specjalnemu układowi wydechowemu w wersji eksportowej – bez specjalnych końcówek rur wydechowych i przepustnic – brzmienie silnika odpowiada jego osiągom.
Tak duża moc wymaga także odpowiedniego zawieszenia, które wyposażono w kilka opcji ustawień oraz solidnych opon – w tym przypadku zastosowano ogumienie Dunlop Sport Maxx GT/ Michelin Cup Sport ozdobione 20-calowymi felgami z lekkich stopów.
Wygląd nadwozia zmienił się o tyle, że zamontowano karbonowy spojler przedni, boczne fartuchy i tylne skrzydło by zapewnić lepszą aerodynamikę podczas jazdy.