Dacia rozpoczęła sprzedaż swojego wymyślonego na nowo 7-miejscowego samochodu rodzinnego Dacia Jogger niespełna rok temu. Model ten już okazał się wielkim sukcesem. Od momentu wprowadzenia na rynek w marcu 2022 r. złożono ponad 83 000 zamówień i dokonano ponad 51 000 rejestracji. W ciągu niespełna roku Jogger stał się drugim najczęściej sprzedawanym samochodem dla klientów indywidualnych w segmencie C, z wyłączeniem SUV-ów w Europie 21 krajów*.
Dwie trzecie klientów Joggera zdecydowało się na wykorzystanie doświadczenia Dacii w zakresie LPG, wybierając silnik ECO-G 100. Co więcej, dwie trzecie klientów wybrało najwyższy poziom wykończenia dla swojego pojazdu. Pięćdziesiąt pięć procent klientów wybrało wersję siedmiomiejscową. Historia sukcesu będzie kontynuowana, aby zdobyć nowych klientów, Jogger będzie wkrótce wyposażony w silnik HYBRID 140, w którym zastosowano automatyczną skrzynię biegów i bezsprzęgłową przekładnię.
Dacia Jogger HYBRID 140 już w drodze do dealerów
Jogger HYBRID 140 pojawi się w salonach dealerskich od marca 2023 roku, a zamówienia będą przyjmowane od stycznia 2023 roku. Jogger, produkowany w zakładach Mioveni w Rumunii z wykorzystaniem wiedzy specjalistycznej Grupy Renault, jest pierwszym modelem Dacii wyposażonym w technologię hybrydową i tym samym przyczynia się do elektryfikacji gamy marki.
Dostępny od 24 600 euro we Francji za wersję Expression (5 miejsc), Jogger jest najbardziej dostępnym na rynku hybrydowym samochodem rodzinnym (w konfiguracji 5/7 miejsc). Na premierę do sprzedaży trafi wersja w kolorze szarym Schiste, oprócz sześciu innych kolorów nadwozia, które są już dostępne.
Jogger HYBRID 140 spodoba się rodzinom i innym klientom poszukującym przestronnego, wielofunkcyjnego samochodu dostosowanego zarówno do życia w mieście, jak i do aktywności na świeżym powietrzu. Jogger wnosi nowoczesny akcent w postaci technologii, która zwiększa przyjemność z jazdy i zapewnia doskonały komfort na pokładzie za rozsądną cenę.
Jogger HYBRID 140 jest również stworzony dla klientów poszukujących zalet jazdy pojazdem elektrycznym – ciszy, płynnej jazdy bez drgań, systematycznego rozruchu z pełną mocą elektryczną oraz błyskawicznego momentu obrotowego zapewniającego mocne przyspieszenie.
Dacia Jogger jako wielofunkcyjny pojazd rodzinny o podstawowym przeznaczeniu
Dacia uczyniła uniwersalnym wielofunkcyjny pojazd rodzinny oferujący do siedmiu miejsc siedzących. Jogger łączy w sobie długość samochodu kombi z wygodą pojazdu rekreacyjnego, a także cechy SUV-a.
Solidny i dobrze trzymający się drogi Jogger oferuje doskonały komfort wszystkim pasażerom, nawet dorosłym siedzącym w trzecim rzędzie.
Nowa wersja hybrydowa ma wszystkie zalety dotychczasowego Joggera i żadnych kompromisów. Bez utraty przestrzeni ładunkowej i z tym samym przestronnym wnętrzem. Dowodem na wielofunkcyjność Dacii Jogger jest fakt, że integracja hybrydowego silnika z akumulatorem trakcyjnym została zaplanowana od samego początku. Akumulator jest zamontowany pod podłogą samochodu w przedziale koła zapasowego, gdzie znajduje się również zbiornik LPG dla silnika ECO-G 100.
Jogger HYBRID 140 posiada automatyczną skrzynię biegów z “trybem B”, który zwiększa hamowanie regeneracyjne przy jednoczesnym zwiększeniu hamowania silnikiem. Zastosowanie tego trybu umożliwia większy odzysk energii przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu jazdy w terenie miejskim. Kierowca może więc ograniczyć użycie pedału hamulca, dzięki czemu podróż jest wyjątkowo komfortowa zarówno dla niego, jak i wszystkich jego pasażerów.
Jogger HYBRID 140 posiada własny, specyficzny, 7-calowy panel instrumentów, który pokazuje kilka różnych punktów ciężkości, zgodnie z preferencjami kierowcy, oraz istotne informacje, takie jak poziom naładowania baterii trakcyjnej, pozostały zasięg i przepływ energii, aby wymienić tylko kilka z nich. Dla większego komfortu Jogger HYBRID 140 posiada w standardzie elektroniczny hamulec postojowy oraz wysoką konsolę z zamkniętym schowkiem i podłokietnikiem.
HYBRID 140 to sprawdzona i skuteczna technologia
Jogger oznacza pojawienie się silników hybrydowych w Dacii i oferuje łączną moc 140 KM, a także najlepsze poziomy zużycia paliwa i emisji CO2 w gamie Joggerów, od 108g/km. Wykorzystuje on technologię, która udowodniła swoją skuteczność i zyskała powszechne uznanie w Grupie Renault – czterocylindrowy silnik benzynowy 1,6 l zapewniający moc 90 KM, dwa silniki elektryczne (silnik o mocy 50 KM i generator rozruchowy wysokiego napięcia) oraz automatyczną skrzynię elektryczną z czterema biegami sprzężonymi z silnikiem spalinowym i dwoma biegami sprzężonymi z silnikiem elektrycznym. Brak sprzęgła w samochodzie umożliwił Dacii zintegrowanie tej połączonej technologii.
Hamowanie regeneracyjne, w połączeniu z wysokim poziomem odzysku energii z akumulatora o pojemności 1,2 kWh (230V) i wydajnością automatycznej skrzyni biegów, umożliwia:
- napęd całkowicie elektryczny w 80% podróży miejskich;
- do 40% większe zużycie paliwa w porównaniu z silnikiem spalinowym w cyklu miejskim prowadzonym w ten sam sposób.
Całkowicie elektryczna trakcja przy ruszaniu i automatyczna skrzynia biegów sprawiają, że Jogger jest wygodny i łatwy w prowadzeniu, zwiększając przyjemność z jazdy i wydajność energetyczną. Bateria ładuje się, gdy kierowca hamuje lub zwalnia, tworząc prawdziwie nieograniczone doświadczenie hybrydowe. Jogger HYBRID 140 ma zasięg ponad 900 km (w cyklu łączonym WLTP). Bateria Joggera HYBRID 140 objęta jest gwarancją na pierwsze osiem lat lub 160 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
“Niespełna rok po premierze Joggera robimy nowy krok, prezentując kolejną wersję modelu z silnikiem HYBRID 140. Jest to bezsprzęgłowa hybryda, oferująca całkowicie elektryczny start i zmniejszająca zużycie paliwa. Jogger HYBRID 140 doskonale reprezentuje pozycję Dacii – jest najbardziej dostępnym hybrydowym pojazdem rodzinnym na rynku i zawsze oferuje obszerną przestrzeń wewnętrzną, a także wszystkie niezbędne funkcje. Dzięki zastosowaniu tego silnika, Dacia wykonała skok w technologii hybrydowej.” – Lionel Jaillet, VP, Dacia, Product Performance
* 21 krajów ze statystykami dla poszczególnych kanałów/modeli: Niemcy, Austria, Belgia, Chorwacja, Dania, Hiszpania, Finlandia, Francja, Węgry, Włochy, Luksemburg, Norwegia, Polska, Portugalia, Czechy, Rumunia, Wielka Brytania, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria.