Nowa Toyota Corolla to odświeżona i udoskonalona wersja 12. generacji modelu, który w Europie jest drugim najpopularniejszym samochodem segmentu C, a w Polsce od dwóch lat jest liderem rynku aut osobowych.
Wraz z faceliftingiem Corolla zyskuje piątą generację technologii hybrydowej – zelektryfikowane napędy z silnikiem 1.8 oraz 2.0 są mocniejsze i bardziej dynamiczne, a jednocześnie bardziej wydajne od poprzedników.
Nowa Corolla na rok 2023
Nowy model jest standardowo wyposażony w najnowszy system multimedialny o szybszym działaniu i większej funkcjonalności oraz w nowy cyfrowy kokpit o szerokich możliwościach konfiguracji, wyświetlany na 12,3-calowym ekranie na tablicy wskaźników.
Corolla 2023 jest wyposażona w zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi systemami wspomagania jazdy. Dzięki wyposażeniu samochodu w nowy moduł komunikacyjny z kartą SIM, który zapewnia stałe połączenie z internetem, technologie bezpieczeństwa, multimediów i łączności będą za zgodą kierowcy otrzymywały aktualizacje online. Odświeżoną stylistykę nadwozia i wnętrza podkreślają nowe światła, wzory kół, tapicerki i kompozycje kolorystyczne.
Corolla jako jedyna w swoim segmencie daje klientom możliwość wyboru dwóch pełnych napędów hybrydowych, które wyróżniają się pod względem niskiego zużycia paliwa oraz możliwości poruszania się wyłącznie na silniku elektrycznym bez ładowania baterii z zewnętrznego źródła.
Nowa Corolla po faceliftingu trafi do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2023 roku.
Nowy napęd hybrydowy piątej generacji
Wraz z faceliftingiem Toyota Corolla zyskuje zupełnie nową technologię hybrydową piątej generacji. Podobnie jak w poprzednim modelu, gama napędów obejmuje dwa układy hybrydowe do wyboru – z silnikiem benzynowym 1,8 l oraz mocniejszy z silnikiem benzynowym 2,0 l.
W obu układach wprowadzono znaczące zmiany, dzięki którym zyskały większą moc i lepsze osiągi przy większej wydajności. Modyfikacje objęły nową jednostkę sterującą PCU i udoskonaloną przekładnię elektryczną, mocniejszą baterię litowo-jonową oraz zmienioną charakterystykę pracy napędu, aby zapewnić jeszcze większą przyjemność z jazdy.
Większa dynamika i wydajność
Moc hybrydowego układu napędowego 1.8 wzrosła do 140 KM (103 kW). Corolla z tym napędem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s, o 1,8 s szybciej od poprzednika. Pomimo lepszych osiągów emisja CO2 spadła o 2 g/km i wynosi 100 g/km.
Maksymalna moc napędu hybrydowego 2.0 również jest większa i wynosi 196 KM (144 kW). Przyspieszenie od 0 do 100 km wynosi 7,4 s, o pół sekundy mniej niż w poprzednim modelu. Dzięki imponującej redukcji emisji dwutlenku węgla w cyklu mieszanym o 12 g/km Corolla Hybrid 2.0 generuje tylko 98 g/km CO2.
Konstrukcja napędu hybrydowego piątej generacji
Toyota opracowała piątą generację technologii hybrydowej po weryfikacji wszystkich komponentów napędu hybrydowego pod kątem zwiększenia wydajności przy jednoczesnym ograniczeniu ich wielkości i masy. Pozwoliło to zwiększyć moc napędu przy zachowaniu tej wyjątkowej oszczędności i niezawodności, typowej dla hybryd Toyoty. Zespół inżynierów skorzystał z ogromnego doświadczenia, zdobytego dzięki sprzedaży ponad 22 milionów hybryd, w tym 10 milionów samochodów wyposażonych w napędy hybrydowe czwartej generacji, które są użytkowane na całym świecie.
Nowa jednostka sterująca PCU pomaga ograniczyć straty elektryczne w systemie aż o 14% w napędzie z silnikiem 1.8 i o 6% w układzie z silnikiem 2.0. PCU ma nowy dwustronny system chłodzenia i pracuje z wyższą częstotliwością, generując mniej hałasu. Jednostka została zainstalowana bezpośrednio nad nową przekładnią, która jest lżejsza od poprzedniej o 15%. Do jej konstrukcji zastosowano lżejsze materiały oraz wyposażono w zaprojektowane od nowa, mocne silniki elektryczne/generatory, dzięki którym auto jest jednocześnie mocniejsze i bardziej oszczędne. Wymiary silników elektrycznych udało się zmniejszyć po zastosowaniu nowego rozkładu uzwojenia stojana.
Udoskonalona przekładnia umożliwiła zastosowanie oleju o lepkości mniejszej o 50%. Nowy olej redukuje tarcie w przekładni, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Inne modyfikacje obejmują m.in. mniejsze koła zębate z zębami o większej powierzchni styku oraz mniejszy i lżejszy mechanizm różnicowy.
Litowo-jonowa bateria trakcyjna
Nowa bateria litowo-jonowa jest mniejsza i lżejsza, a jednocześnie bardziej wydajna niż ta, która była wcześniej stosowana w Corolli. Jej moc wyjściowa wzrosła o 14% przy masie mniejszej także o 14%. Jest także trwalsza od poprzedniej i pracuje ciszej dzięki nowemu systemowi chłodzenia. Dzięki kompaktowym wymiarom całkowicie mieści się pod tylną kanapą, nie ingerując w przestrzeń bagażnika.
Bardziej przyjemne, naturalne prowadzenie
Korzyści nowego systemu nie ograniczają się do aspektów, które można zmierzyć twardymi danymi. Toyota skupiła się również na zapewnieniu kierowcy lepszych, bardziej bezpośrednich odczuć podczas jazdy. W nowej Corolli prędkość jest rozwijana płynnie i przewidywalnie, co daje większą pewność prowadzenia. Różnicę tę najłatwiej zauważyć podczas jazdy po mieście, przy częstej zmianie prędkości. Przyspieszenie podczas jazdy pod górę lub w dół jest również bardziej naturalne i lepiej dopasowane do prędkości obrotowej silnika. Natomiast na autostradzie silnik benzynowy pracuje na niższych obrotach, co zapewnia cichszą i bardziej relaksującą jazdę.
Toyota T-MATE: Systemy bezpieczeństwa, parkowania i wsparcia kierowcy
Zaawansowany zestaw systemów bezpieczeństwa, parkowania i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE powstał z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom dróg – zarówno kierowcom i pasażerom, jak i pieszym czy rowerzystom. Toyota T-MATE należy do standardowego wyposażenia Corolli i zawiera m.in. najnowszą generację systemu Toyota Safety Sense oraz inne systemy wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania.
Najnowsze rozwiązania w systemach bezpieczeństwa Toyota Safety Sense przyniosły znaczne udoskonalenia dotychczasowych rozwiązań oraz nowe funkcje, które zwiększają bezpieczeństwo prowadzenia w kolejnych, nieuwzględnionych do tej pory sytuacjach na drodze. Dzięki aktualizacjom online systemy bezpieczeństwa można teraz aktualizować automatycznie, bez konieczności odwiedzania centrum serwisowego.
Działanie Toyota Safety Sense 3. generacji opiera się na współpracy kamery zamontowanej na górze przedniej szyby i radaru nad przednim grillem. Nowa kamera ma dwukrotnie większy zasięg i szerszy kąt widzenia, a jej skuteczność wspierają technologie Głębokich Sieci Neuronowych oraz Motion 3D, która pozwala rozpoznawać obiekty trójwymiarowe. Dzięki nim kamera ma większe możliwości monitorowania otoczenia, lepiej rozpoznaje linie na jezdni i jej krawędzie. System wcześniej wykrywa obiekty na drodze i uwzględnia więcej potencjalnych zagrożeń, w tym motocyklistów, a także ściany, barierki i krawężniki.
Udoskonalony system Toyota Safety Sense
Dzięki większym możliwościom kamery i radaru układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) otrzymał nowe funkcje, obejmujące większą liczbę różnych sytuacji na drodze, w tym ryzyko zderzenia czołowego.