Dodge Challenger wciąż utrzymuje tytuł najszybszego, najsilniejszego i najpotężniejszego muscle cara na świecie. 807-konny Dodge Challenger SRT Super Stock nadal przewyższa konkurencję w nowoczesnych wojnach o konie mechaniczne.
Dodge Challenger 2023
Od najmocniejszego i najszybszego muscle cara – SRT Super Stock – do 303-konnej wydajności V6 i ekskluzywnej w tej klasie możliwości napędu na wszystkie koła (AWD) w modelach SXT i GT, Challenger spełnia życzenia i potrzeby szerokiego grona entuzjastów osiągów Dodge’a.
Dodge Challenger z 2022 roku to najmocniejszy i najsprawniejszy muscle car w branży, oferujący dziewięć różnych modeli i pełną gamę opcji silnikowych, w tym:
- Wielokrotnie nagradzany 3,6-litrowy Pentastar V6 w modelach SXT, SXT AWD, GT i GT AWD
- Legendarny silnik 345 HEMI® V8 w modelach R/T.
- Naturalnie wolnossący silnik 392 HEMI V8 o najlepszej w swojej klasie mocy 485 KM, oferujący najwięcej mocy za dolara w modelach Scat Pack.
- 6,2-litrowy, doładowany silnik HEMI V8 o mocy 717 HP w modelu SRT Hellcat.
- Doładowany 6,2-litrowy silnik V8 HEMI o wysokiej wydajności w 797-konnym SRT Hellcat Redeye oraz 807-konnym SRT Super Stock i SRT Hellcat Redeye Jailbreak.
Dodge odpowiada na zapotrzebowanie entuzjastów, oferując jedne z najbardziej rozpoznawalnych, efektownych odcieni z linii Heritage oraz szeroką gamę pakietów wydajności i wyglądu Challengera.
Modele Jailbreak dają pełny dostęp do całej palety opcji personalizacji Dodge’a, a wraz z dostępnymi pakietami Widebody, 1320, T/A, Shaker, paskami i grafiką umożliwiają klientom stworzenie własnego Challengera, zaprojektowanego tak, aby prezentował legendarne osiągi Dodge’a prosto z fabryki.
Dodge Challenger jest bezkonkurencyjny, jeśli chodzi o czystą moc, opcje i pakiety wyczynowe, możliwości jazdy w każdych warunkach i ogólną przestronność wnętrza.
Challenger jest prawdziwym samochodem GT, a jego dziedzictwo, niezrównana moc i codzienna wygoda sprawiają, że ten autentyczny i jednocześnie nowoczesny muscle car jest jeszcze bardziej popularny w dzisiejszym złotym wieku muscle niż w latach 1970 i 1971.
Dodge Challenger – nowości na rok 2023
Modele Jailbreak, wprowadzone w zeszłym roku dla Challengera SRT Hellcat Redeye z 6,2-litrowym silnikiem HEMI o wysokiej mocy V8, są teraz dostępne dla 6,2-litrowego Challengera SRT Hellcat, oferując większej liczbie właścicieli szansę na odblokowanie pełnego menu opcji personalizacji Dodge’a.
Kolory Heritage, powracające w roku modelowym 2023, to Plum Crazy i B5 Blue – część linii 14 opcji kolorów zewnętrznych dla Challengera 2023. Dodatkowe informacje na temat specjalnych edycji pojazdów Dodge Challenger z roku modelowego 2023 zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.
Najważniejsze informacje
- 807-konny Dodge Challenger SRT Super Stock to najszybszy i najmocniejszy muscle car na świecie:
- Przyspieszenie 0-60 mil na godzinę (mph) w 3,25 sekundy
- Czas pokonania ćwierć mili 10,5 sekundy przy prędkości 131 mil/h
- Prędkość maksymalna 168 mph (ograniczona oponami)
- Serce Challengera SRT Super Stock pochodzi z limitowanej produkcji 2018 Dodge Challenger SRT Demon:
- Napędzany najmocniejszym produkcyjnym silnikiem V8, doładowany 6,2-litrowy HEMI o wysokiej wydajności V-8 Challengera SRT Super Stock posiada zmienioną kalibrację układu napędowego, która zwiększa moc znamionową do 807 HP poprzez zwiększenie punktu zmiany biegów z 6,300 obr/min do 6,400 obr/min.
- SRT Super Stock jest wyposażony w standardową ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite 8HP90 – sprawdzoną i solidną przekładnię stosowaną we wszystkich modelach Hellcat i SRT Demon.
- Zawieszenie z adaptacyjnym tłumieniem Bilstein zostało dostrojone do wyścigów drag, przenosząc jak najwięcej ciężaru na tylne opony przy starcie, aby zapewnić maksymalną trakcję.
- SRT Super Stock posiada lekkie, całkowicie aluminiowe, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo i 14,2-calowe wentylowane tarcze.
- Challenger SRT Super Stock jest wyposażony w standardowe lekkie felgi 18 na 11 cali w wykończeniu Low Gloss Granite, na tych samych lepkich oponach 315/40R18 Nitto NT05R drag radial, które po raz pierwszy pojawiły się w SRT Demon.
- Wyczynowy, asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z przełożeniem końcowym 3.09
- Tryb torowy w trybie SRT Drive Modes w SRT Super Stock aktywuje poprawione dostrojenie amortyzatorów do wyścigów drag racing.
- Opcje SRT Race – Line Lock, Launch Control, Power Chiller, Race Cooldown i Torque Reserve są standardem w SRT Super Stock.
- Modele SRT Jailbreak dla Challengera, dostępne dla SRT Hellcat i SRT Hellcat Redeye Widebody, odblokowują kombinacje kolorów, których wcześniej nie można było zamówić przy wyborze wielu opcji pojazdu, takich jak fotele, koła, zewnętrzne oznaczenia i paski, kolor zacisków hamulcowych i wiele innych.
Pozostałe informacje:
- Pakiety HEMI Orange i SRT Black wprowadzone w 2022 roku, w dalszym ciągu są dostępne dla Challengera na rok modelowy 2023.
- Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów Tremec w standardzie w modelach R/T, R/T Scat Pack i SRT Hellcat
- Wydajna ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów TorqueFlite standardowo w modelach SXT, SXT AWD, GT, GT AWD, SRT Hellcat Redeye i SRT Super Stock; opcjonalnie w modelach R/T, R/T Scat Pack i SRT Hellcat
- Aktywny układ wydechowy w standardzie we wszystkich modelach HEMI V8: Wszystkie modele Challengera z silnikiem HEMI V-8 o pojemności 5,7 litra wyposażone są w 2,75-calowy, elektronicznie sterowany aktywny układ wydechowy, zapewniający charakterystyczne dla Dodge’a brzmienie muscle-car.
- Standardowe tryby SRT Drive Modes w modelach R/T Scat Pack i SRT Hellcat pozwalają kierowcy dostosować swoje wrażenia z jazdy poprzez kontrolę mocy (modele SRT Hellcat), harmonogramu zmiany biegów, układu kierowniczego, łopatkowej zmiany biegów (automatyczna skrzynia biegów), trakcji i zawieszenia. Tryby jazdy są wstępnie skonfigurowane jako sportowy, torowy i domyślny, natomiast tryb niestandardowy pozwala kierowcy dostosować wrażenia z jazdy do swoich ulubionych ustawień.
- Dostępny pakiet Widebody w modelach R/T Scat Pack, SRT Hellcat i SRT Hellcat Redeye zwiększa szerokość całkowitą o 3,5 cala, jest osadzony na lepkich oponach 305/35ZR20 Pirelli zamontowanych na kołach o wymiarach 20 na 11 cali i zawiera elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) z trybami jazdy SRT: R/T Scat Pack Widebody posiada większe zawieszenie z adaptacyjnym tłumieniem, sześciotłoczkowe hamulce Brembo, wskaźnik zmiany biegów Performance oraz aluminiowe felgi o wymiarach 20 na 11 cali.
- Modele SRT Hellcat Widebody i SRT Hellcat Redeye Widebody posiadają standardowe felgi o wymiarach 20 na 11 cali.
- Challenger R/T Scat Pack 1320, nazwany tak ze względu na dystans ćwierć mili wynoszący 1,320 stopy, wyposażony jest w ekskluzywną technologię drag-strip z kultowego Dodge’a Challengera SRT Demon. Napędzany silnikiem 392 HEMI V-8 o mocy 485 KM i momencie obrotowym 475 lb.-ft., R/T Scat Pack 1320 jest zorientowanym na przeciąganie, legalnym na ulicach muscle car’em i czystą kartką dla poważnych, początkujących drag racer’ów.
- Pakiet T/A dodaje jeszcze więcej dziedzictwa do wolnossących modeli V-8 z wizualnymi i wydajnościowymi ulepszeniami wewnątrz i na zewnątrz, obejmując lakierowaną maskę silnika w kolorze Satin Black, dach i dekle pokryte Satin Black, 20-calowe koła, spojler Satin Black z kalkomanią T/A, system wlotu zimnego powietrza Mopar, reflektory Air Catcher i białe tarcze zegarów z pierścieniami wykończeniowymi Gloss Black.
- Pakiet Widebody jest dostępny w modelach T/A 392 i oferuje lepsze osiągi dzięki szerszym kołom i oponom.
- Pakiet Shaker, dostępny w modelach R/T i R/T Scat Pack, obejmuje legendarną maskę z wlotami zimnego powietrza Mopar Shaker, plakietkę “Shaker” pod maską, plakietkę z napisem “Challenger” na grillu (R/T), czarny tylny spojler (R/T), czarne drzwi paliwowe (R/T), czarną obwódkę grilla (R/T), plakietkę “Shaker” na desce rozdzielczej i czarne pierścienie wykończeniowe deski rozdzielczej.
- Pakiet Widebody jest dostępny w modelach R/T Scat Pack Shaker i oferuje lepsze osiągi dzięki szerszym kołom i oponom.
- Dostępny pakiet wyposażenia Plus dodaje liczne elementy wyposażenia wnętrza i nadwozia klasy premium w całej linii Challengera, w tym podgrzewane i wentylowane skórzane fotele, elektrycznie odchylaną/teleskopową kolumnę kierownicy, unikalne felgi oraz funkcję pamięci fotela kierowcy, kolumny kierownicy, lusterek bocznych i zaprogramowanych stacji radiowych.
- Pakiet Seat Delete Group usuwa tylne siedzenia, pasy bezpieczeństwa i dodaje tylną siatkę bagażową w modelach SRT Hellcat, SRT Hellcat Redeye i SRT Super Stock.
- Szeroki wybór wzorów pasów zewnętrznych dostępny w całej linii Challengera
- Ponad 70 dostępnych funkcji bezpieczeństwa i ochrony, w tym system ostrzegania przed kolizją, adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola i system wykrywania ruchu poprzecznego z tyłu.
Na rok 2023 linia modelowa Dodge Challenger składa się z dziewięciu modeli
- SXT,
- SXT AWD,
- GT,
- GT AWD,
- R/T,
- R/T Scat Pack (dostępny z Widebody),
- SRT Hellcat (dostępny z Widebody i Jailbreak),
- SRT Hellcat Redeye (dostępny z nadwoziem i pakietem Jailbreak),
- SRT Super Stock (tylko Widebody)
Dostępne kolory nadwozia
- B5 Blue (nowość w 2023 roku)
- Destroyer Grey (nowość w 2023 roku)
- F8 Green
- Frostbite
- Go Mango
- Granite
- Octane Red
- Pitch Black
- Plum Crazy (nowość w 2023 roku)
- Sinamon Stick
- Sublime Green
- TorRed
- Triple Nickel
- White Knuckle
Dostępne kolory wnętrza
- Black
- Black/Caramel
- Black/Ruby Red
- Demonic Red
- Sepia