Manhart Performance przedstawia swoją konwersję BMW M4 G82. Pod maską dyskretnego wizualnie MH4 600 kryje się 635 KM mocy i 780 Nm momentu obrotowego.
BMW M4 G82 o mocy 635 KM
Obraz typowej konwersji Manhart, który zakorzenił się w umysłach fanów tuningu, zazwyczaj przedstawia wizualnie i technicznie rozbudowaną kompletną konwersję: duże felgi, często dodatki do nadwozia wykonane z karbonu i oczywiście przede wszystkim charakterystyczny zestaw kalkomanii z napisami i ozdobnymi paskami gwarantują, że pojazdy te z pewnością przyciągają uwagę.
Manhart zrealizował już kilka konwersji opartych na tym schemacie, od MH3 600 po MH3 GTR i MH4 GTR II. Jednak przyciągający wzrok, ekstrawertyczny wygląd nie każdemu przypadnie do gustu i również w tym przypadku Manhart Performance naturalnie oferuje właściwe rozwiązanie. Bo komponenty z portfolio Manhart można oczywiście dobierać także pojedynczo lub łączyć w dowolnych konfiguracjach, co podkreśla prezentowany tu MH4 600.
Subtelna konwersja wizualna
Coupé, które bazuje na BMW G82 M4 Competition, jest wizualnie tylko bardzo subtelnie dopracowane. Na przykład całkowicie zrezygnowano ze wspomnianego zestawu dekoracyjnego, podobnie jak z wymiany felg.
Zamiast tego, samochód nadal stoi na oryginalnych kołach BMW: Dokładniej mówiąc, są to kute felgi Styling 1000 M z oferty M Performance Parts, wykończone w efektownym matowym złotym brązie i mierzące 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Z tej samej serii pochodzi również przedni spojler z włókna węglowego oraz boczne progi z włókna węglowego.
Charakterystyczne wstawki osłony chłodnicy, wstawki bocznych skrzydeł i tylny dyfuzor, również wykonane z włókna węglowego, pochodzą z oferty Manhart. Również wnętrze sportowego dwudrzwiowego modelu pozostało w swoim już bardzo atrakcyjnym stanie standardowym z dużą ilością elementów z włókna węglowego.
Maksymalna moc i wydajność
Z kolei w zakresie optymalizacji trzylitrowego silnika S58 biturbo firma Manhart Performance mogła dać upust swojej energii: dzięki zamontowaniu pomocniczej jednostki sterującej MHtronik, prosty sześciocylindrowy silnik został wzmocniony ze standardowych 510 KM i 650 Nm do niebotycznych 635 KM i 780 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu MH4 600 przyspiesza z miejsca do 200 km/h w zaledwie 10,5 sekundy. Pośredni sprint od 100 do 200 km/h pokonuje w 6,42 sekundy.
Od strony wydechu Coupé BMW G82 ma układ wydechowy Manhart ze stali nierdzewnej. W prezentowanym teraz modelu prowadzi on do czterech powlekanych ceramicznie 100-milimetrowych końcówek rur wydechowych. Alternatywnie dostępne są rury z powłoką węglową. Do wyboru są rury wydechowe Manhart Race bez katalizatorów lub rury wydechowe Manhart Sport z katalizatorami 300-cell GESI. Jednak podobnie jak rury wymienne OPF Delete z katalizatorami 200-cell HJS oraz OPF/GPF Deleter, oba warianty nie posiadają homologacji TÜV i dlatego są przeznaczone wyłącznie na eksport poza teren Niemiec.
Jeśli chodzi o optymalizację zawieszenia, G82 M4 oferuje wybór pomiędzy obniżeniem Manhart z wykorzystaniem sprężyn H&R a zawieszeniem Manhart coilover Variant 4 firmy KW. Efektem jest nie tylko dopracowany wygląd, ale także zwłaszcza w tym drugim przypadku, znacznie zoptymalizowana dynamika jazdy. Nie mniej ważne jest to, że mocny węglowo-ceramiczny układ hamulcowy BMW, montowany fabrycznie za dopłatą, pozostaje bez zmian.
Więcej informacji można zdobyć kontaktując się bezpośrednio z Manhart Performance.