Niekwestionowanym topowym modelem klasy kompaktowej Audi od wielu lat jest RS 3, który obecnie doczekał się trzeciej generacji. Dysponujący obecnie co najmniej 400 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego model z napędem na wszystkie koła, dostępny jako hot hatch i power saloon, potrafi zaskoczyć konkurentów, którzy na pierwszy rzut oka wydają się lepsi.
Audi S3 Sedan z mocą 405 KM i 515 Nm
Ale nawet Audi S3, które wciąż jest klasyfikowane poniżej niego, w żadnym wypadku nie można lekceważyć. Tym bardziej po modernizacji przeprowadzonej przez Manhart Performance, który fachowo wykorzystał potencjał sportowego modelu klasy podstawowej serii A3. Efektem jest nowy MANHART S 400, bazujący na popularnym wariancie sedan.
Jak koneserzy Manhart Performance mogą się domyślić już po spojrzeniu na oznaczenie nowego modelu, specjaliści z Wuppertalu postawili kompaktowego sedana na równi z jego większym bratem RS pod względem osiągów: 405 KM i 515 Nm generuje turbodoładowany, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik Audi po zamontowaniu Manhart Intercooler firmy Wagner, Manhart Carbon Air Intake oraz sprawdzonego remappingu Manhart ECU.
W trakcie przemiany w S 400, Audi S3 otrzymuje również układ wydechowy Manhart ze stali nierdzewnej REMUS z regulacją zaworów. Dzięki dwóm podwójnym końcówkom rur wydechowych i karbonowej obudowie nie tylko nadaje on samochodowi brzmienie odpowiadające zwiększonej mocy, ale także stanowi akcent wizualny.
Mówiąc o wyglądzie: jest on oczywiście również udoskonalany i zindywidualizowany przez dalsze modyfikacje Audi: na przykład dzięki tuningowi zawieszenia ze sprężynami obniżającymi Manhart firmy H&R, S 400 jest o około 30 milimetrów niższy niż Audi S3 w stanie seryjnym.
Sprzyja temu nie tylko harmonijne ułożenie nowych obręczy w nadkolach: wybór padł na popularne Manhart Concave One z wykończeniem w kolorze satynowej czerni i w wymiarach 8,5×19 cali. Opony mają rozmiar 235/35ZR19.
Na życzenie felgi mogą być również indywidualnie skonfigurowane w wybranym kolorze i wyposażone w dekoracje obręczy Manhart. Koła w prezentowanym S 400 mają również te ostatnie w kolorze czerwonym, co oznacza, że doskonale komponują się z kolorem nadwozia, ponieważ szary lakier sedana pokryty jest jak zwykle zestawem kalkomanii Manhart z ozdobnymi paskami i napisami, tutaj akurat w matowej czerni i czerwieni.
W tym konkretnym egzemplarzu wnętrze i układ hamulcowy pozostają w swoim fabrycznym stanie. Na życzenie Manhart Performance oferuje jednak również indywidualnie konfigurowane modernizacje w obu tych aspektach.
Wszystkie dalsze fakty, jak również informacje o cenach i dostawach dostępne są bezpośrednio w dziale sprzedaży Manhart Performance.