Dzisiaj Renault przedstawia Nowego Espace, czyli nowy 5- lub 7-miejscowy samochód doskonały na dalekie trasy. W ten sposób marka wzmacnia swoją obecność w segmentach C i D.
Nowy Renault Espace 2023
Dziś Nowy Espace przybiera postać SUV-a o atletycznej i eleganckiej sylwetce, przesiąkniętego sportowym charakterem w wersji esprit Alpine. Nie traci przy tym swojego DNA: jest wciąż dużym, 5- lub 7-miejscowym samochodem na długie trasy i najbardziej przestronnym spośród modeli osobowych Renault. I właśnie to go wyróżnia!
Zgodnie z duchem czasu Nowy Espace jest high-tech zarówno w kabinie pasażerskiej, jak i pod maską. Model jest wyrazem troski zarówno o użytkowników, którym oferuje atrakcyjne rozwiązania online, jak i o środowisko. Jest bardziej kompaktowy z zewnątrz i lżejszy o 215 kilogramów od swojego poprzednika – wyposażono go w ultrawydajny, w pełni hybrydowy napęd E-Tech o mocy 200 KM. Niskie średnie zużycie paliwa (4,6 l/100 km) umożliwia przejechanie do 1100 kilometrów na pełnym baku, bez konieczności tankowania lub ładowania.
Podobnie jak poprzednie modele rodzinne Renault, Nowy Espace oferuje najwyższy poziom osiągów na drodze oraz bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów dzięki zastosowanym rozwiązaniom, takim jak: platforma CMF-CD Aliansu, specjalnie zaprojektowane podwozie i 32 systemy wspomagające jazdę. Przyjemność prowadzenia potęgują MULTI- SENSE oraz 4CONTROL Advanced – układ 4 kół skrętnych zaprojektowany przez Renault.
Od kiedy można zamawiać Renault Espace?
Nowego Espace można zamawiać od połowy 2023 roku. W Polsce zamówienia będą przyjmowane w trzecim kwartale 2023, a pierwsze samochody dojadą do dealerów w październiku.
Nowy Espace to nadal sztandarowy model Renault
Od czterdziestu lat Espace jest wzorcowym modelem Renault pod względem komfortu, przestronności, najwyższego poziomu wyposażenia, modułowości i oświetlenia. Również nowy model hołduje tej zasadzie i reprezentuje jej nowoczesne wcielenie. Zachowując zalety poprzedników, oferuje swoim użytkownikom wyjątkowe doznania. Obszerna przestrzeń, pełne wyposażenie, duży panoramiczny szklany dach… Nowy Espace to zaproszenie do ekskluzywnej podróży, w której liczą się przede wszystkim dobre samopoczucie i przyjemność.
Nowe Renault Espace ma zapewnić i potwierdzić naszą obecność w wyższych segmentach rynku. Zachowuje DNA poprzednich pięciu generacji, czyli imponujący wygląd, komfort, przestronność i wnętrze wypełnione światłem. Nie unika jednak zmian, aby spełnić nowe wymagania klientów – oferuje nowy silnik hybrydowy i unikatowe doznania multimedialne. – Fabrice Cambolive, prezes marki Renault
Komfort Espace
Możliwość przewożenia do siedmiu osób sprawia, że przestronność jest głównym atutem Nowego Espace. Bardziej niż kiedykolwiek oferuje wszystkim pasażerom idealny komfort podczas długich podróży. Nowy Espace skonstruowany jest na modułowej platformie CMF-CD z przedłużonym modułem centralnym i tylnym oraz ze specjalnie zoptymalizowaną przestrzenią wewnętrzną. Dzięki temu przy długości 4,72 m, czyli o 14 cm mniejszej niż w modelu poprzedniej generacji, długość wnętrza do trzeciego rzędu siedzeń wzrasta nawet do 2,48 m.
Jest to szczególnie korzystne dla pasażerów w drugim rzędzie, gdzie promień na wysokości kolan sięga 321 mm. Udogodnienie to w połączeniu z możliwością odchylenia oparcia o 31° zapewnia wyjątkowy komfort siedzenia. Dodatkowo, jeżeli środkowe siedzenie nie jest zajęte, pasażerowie mają do dyspozycji centralny podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki.
Zadbano również o pasażerów z trzeciego rzędu (dostępnego bezpłatnie). Mają do dyspozycji dwa fotele z promieniem 128 mm na wysokości kolan, a funkcja „Easy Access” zwiększa przestrzeń poprzez wysunięcie drugiego rzędu o 260 mm i większe przechylenie oparcia. Kierowcy i pasażerom zapewniono pas bezpieczeństwa z napinaczem, dotykową lampkę sufitową, gniazdo ładowania USB-C oraz w zależności od wersji – system hi-fi marki Harman Kardon.
Salon na długie podróże
Espace zawsze dostarczał podróżującym szczególnych doznań. Również model nowej generacji łączy wiele zalet, stając się prawdziwym „salonem na kółkach”. Opcjonalny panoramiczny szklany dach pozwala pasażerom cieszyć się jaśniejszym niż kiedykolwiek wnętrzem pojazdu. Szyba dachu, bez poprzeczek, przepuszcza światło na powierzchni ponad 1 m2 (1,33 m długości i 0,84 m szerokości). Technologicznie zaawansowane szkło jest pokryte od środka niskoemisyjną powłoką. Taka struktura filtruje promienie UV, większość promieni podczerwonych oraz odbija ciepło od powierzchni kabiny pasażerskiej. Umożliwia zachowanie komfortu cieplnego i wzrokowego wszystkich pasażerów w każdych warunkach, bez stosowania zasłony.
Komfort siedzenia w Espace był zawsze na najwyższym poziomie. Nowa generacja idzie jeszcze dalej. Oprócz wysuwanej podkładki pod dłoń na konsoli środkowej Nowy Espace w wersji iconic oferuje w standardzie ergonomiczne poduszki wykonane z tego samego materiału co tapicerka, które można zamontować na tylnych zagłówkach w drugim rzędzie. Ich miękkość i gładkość sprzyjają relaksowi i odprężeniu.
Bogate wyposażenie, ekskluzywny wygląd
Podobnie jak modele poprzednich generacji, Nowy Espace celuje w wyższe, bardziej luksusowe segmenty rynku. W tym celu łączy widoczną już na pierwszy rzut oka jakość materiałów, kunsztownie wykończone wnętrze i bogaty pakiet wyposażenia. Już podstawowa wersja techno zawiera w standardzie 24-calowy ekran OpenR, elektryczną klapę bagażnika, indukcyjną ładowarkę do telefonu, 19-calowe koła, mocowania ISOFIX na bocznych fotelach w drugim rzędzie oraz pakiet bezpieczeństwa obejmujący m.in. czujniki martwego pola.
Z kolei wersja esprit Alpine nadaje wnętrzu sportowy ton. Logo Alpine na zagłówkach – tego w Espace jeszcze nie było. Alcantara z niebieskimi przeszyciami pokrywająca deskę rozdzielczą oraz tapicerka foteli wykonana ze skóry syntetycznej i tkaniny Latis Bright stanowią harmonijne połączenie charakteru i elegancji.
Natomiast najwyższa wersja wykończenia iconic – uszlachetnia wygląd wnętrza deską rozdzielczą ze wstawkami z prawdziwego jesionu, pikowaną skórzaną tapicerką o jasnej piaskowoszarej barwie Gris Sable w połączeniu z brązowymi wstawkami w kolorze Brun Moka. Przednie fotele są regulowane elektrycznie (regulacja wzdłużna, na wysokość i nachylenie oparcia) i podgrzewane (wraz z kierownicą). Fotel kierowcy dodatkowo posiada możliwość masażu odcinka lędźwiowego.
Modułowa przestrzeń wnętrza
Aby jak najlepiej wykorzystać przestrzeń wnętrza i umożliwić każdemu wygodne podróżowanie niezależnie od wzrostu, Nowy Espace został po raz pierwszy wyposażony w drugim rzędzie w kanapę, której dwie niezależne części (w układzie 60/40) można dowolnie przesuwać na odcinku 220 mm.
W położeniu krańcowym można zwiększyć przestrzeń na wysokości kolan do 321 mm (największa przestrzeń na rynku) albo pojemność bagażnika do 777 l (wg standardu VDA) w wersji 5-miejscowej. Innym przykładem tej inteligentnej modułowości jest trzeci rząd siedzeń chowany w podłodze. Dzięki prostej obsłudze można w każdej chwili zwiększyć liczbę siedzeń do 7 lub zmaksymalizować pojemność bagażnika. Rozliczne konfiguracje wnętrza i zmienna pojemność ładunkowa umożliwiają szeroki zakres zastosowań Nowego Espace.
Tradycyjnie duża pojemność ładunkowa
Bagażnik Nowego Espace, idealny zwłaszcza do użytku rodzinnego, oferuje największą na rynku pojemność ładunkową niezależnie od konfiguracji, czyli:
- 1 818 litrów w wersji 5-miejscowej ze złożoną kanapą w drugim rzędzie siedzeń
- 777 litrów w wersji 5-miejscowej z przesuniętą maksymalnie do przodu kanapą
- 159 litrów w konfiguracji 7-miejscowej, z rozłożonym trzecim rzędem siedzeń.
Drugi rząd można łatwo złożyć w konfiguracji 2/3 – 1/3 za pomocą dźwigni Easy Folding znajdującej się w bagażniku, co pozwala dowolnie optymalizować dostępną przestrzeń z tyłu pojazdu, a jednocześnie uzyskać płaską podłogę ułatwiającą załadunek.
Ponadto Nowy Espace jest standardowo wyposażony w elektryczną klapę bagażnika. Otwieranie i zamykanie może być sterowane z kabiny pasażerskiej, za pomocą przycisku na klapie bagażnika, karty hands-free lub poprzez ruch stopy pod czujnikiem znajdującym się pod tylnym zderzakiem.
Schowki
Podobnie jak w przypadku poprzednich generacji Nowy Espace oferuje dużą liczbę schowków podnoszących komfort podróżowania: w sumie 39 l, z czego 20 l z przodu, w tym schowek w desce rozdzielczej o pojemności ponad 6 l i dwie kieszenie w drzwiach o pojemności ponad 4 l każda. Konsola środkowa, pozbawiona elementów sterowania biegami, zawiera dwa schowki: jeden o pojemności 2 l pod przesuwaną podkładką pod dłoń i drugi, otwierany na boki, o pojemności 3,6 l pod podłokietnikiem.
W drugim rzędzie podłokietnik środkowy wyposażony jest w dwa uchwyty na kubki. Ponadto każdy schowek na drzwiach pomieści litrową butelkę, a z tyłu foteli znajdują się kieszenie.
Renaulution w Espace
Model Espace zawsze szedł z duchem czasu i dostosowywał się do swojej epoki. Jego najnowsza przemiana jest częścią „Renaulution” – planu strategicznego Grupy. Nowy Espace to ekskluzywny SUV o atletycznym wyglądzie, z doskonale skomunikowanym i zaawansowanym technologicznie wnętrzem. W pełni hybrydowy napęd E-Tech sprawia, że jest bardziej wydajny niż kiedykolwiek, a systemy wspomagania jazdy i zastosowane technologie ułatwiają życie zarówno podczas jazdy w mieście, jak i na długich trasach.
Dzięki platformie CMF-CD, wykorzystanej również w Nowym Renault Austral, Nowy Espace jest o 32 mm niższy i 215 kg lżejszy od swojego poprzednika. Prawie połowę tej różnicy udało się osiągnąć dzięki mniejszym wymiarom, które nie wpłynęły na utratę przestronności wnętrza. Natomiast reszta to głównie zasługa w pełni hybrydowego napędu E-Tech, który jest lżejszy od diesli stosowanych w poprzedniej generacji, a także lżejszego układu jezdnego i lżejszych siedzeń. O tym, że mamy do czynienia z prawdziwym osiągnięciem techniki, świadczy również zoptymalizowana aerodynamika, uzyskana dzięki nowemu designowi lusterek, opadającej linii dachu zakończonej spojlerem oraz otworom w tylnym zderzaku zmniejszającym opór powietrza.
Silniki i bezgraniczna przyjemność prowadzenia
Nowy Espace plasuje się wśród samochodów o największym zasięgu i najniższej emisji CO2 w segmencie, za sprawą napędu hybrydowego E-Tech full hybrid z silnikiem benzynowym o łącznej mocy 200 KM w połączeniu z automatyczną wielotrybową skrzynią biegów. Wysokie osiągi zapewniają radość z jazdy bez żadnych ograniczeń. Przyjemność prowadzenia dodatkowo zwiększają systemy MULTI-SENSE i 4CONTROL Advanced najnowszej generacji.
Przyjemność jazdy w trybie elektrycznym bez konieczności ładowania
Nowy Espace ma napęd hybrydowy Renault E-Tech full hybrid nowej generacji. Wykorzystuje on silnik benzynowy i rozwija łączną moc systemową 200 KM. Zapewnia przy tym najlepszy stosunek mocy do zużycia paliwa na rynku. Składa się z trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 l o mocy 130 KM (96 kW) i momencie obrotowym 205 Nm oraz dwóch silników elektrycznych:
- głównego silnika elektrycznego o mocy 50 kW (70 KM) i momencie obrotowym 205 Nm, zasilanego z akumulatora litowo-jonowego 2 kWh/400V. Ten silnik zapewnia napęd podczas jazdy w trybie elektrycznym,
- dodatkowego silnika elektrycznego, tzw. rozrusznika wysokonapięciowego (HSG od angielskiego terminu High-voltage Starter Generator) o mocy 25 KM i momencie obrotowym 50 Nm, który zapewnia rozruch silnika spalinowego i synchronizuje zmianę biegów.
Hybryda z wieloma trybami pracy
W Nowym Espace zastosowano automatyczną wielotrybową skrzynię biegów ze sprzęgłem kłowym, przejętą z Formuły 1. Skrzynia oferuje kombinację przełożeń – dwóch dla głównego silnika elektrycznego i czterech dla silnika spalinowego. Możliwych jest 15 kombinacji z wykorzystaniem różnych silników, które pozwalają maksymalnie zmniejszyć emisję CO2 podczas użytkowania samochodu, a także zwiększają przyjemność z jazdy i redukują zużycie paliwa. W efekcie uzyskano absolutnie wyjątkowy stosunek kosztów do osiągów.
Inteligentna automatyczna wielotrybowa skrzynia biegów automatycznie wybiera jeden z poniższych trybów działania napędu E-Tech full hybrid:
- w 100% elektryczny (napęd kół zapewnia wyłącznie silnik elektryczny),
- dynamiczny hybrydowy (koła napędzają wspólnie silniki spalinowy i elektryczny),
- e-drive (silnik elektryczny napędza koła, silnik spalinowy doładowuje akumulator trakcyjny)
- spalinowy (pracuje jedynie silnik benzynowy, który napędza koła i/lub doładowywuje akumulator trakcyjny),
- rekuperacyjny (koła napędzają silnik elektryczny, który doładowywuje akumulator trakcyjny).
Systemy wspomagania prowadzenia
Aby zapewnić jak najlepszą ochronę użytkowników Nowego Espace i innych użytkowników dróg, nowy model reprezentuje najwyższy poziom pod względem systemów bezpieczeństwo biernego i czynnego. Jest wyposażony w 32 systemy wspomagania prowadzenia (ADAS), należące do trzech kategorii: systemy bezpieczeństwa, wspomagające jazdę i wspomagające parkowanie.
Nowy Espace jest również wyposażony w następujące systemy ADAS:
- Systemy wspomagające bezpieczeństwo: System wspomagania nagłego hamowania: podczas jazdy do przodu, do tyłu oraz na skrzyżowaniu (Active Emergency Braking System czyli AEBS
i Rear AEB)/System kontroli martwego pola (Blind Spot Warning – BSW)/system utrzymywania pasa ruchu (Lane Keeping Assist – LKA)/system kontroli pasa ruchu (Lane Departure Warning – LDW)/ asystent zmiany pasa ruchu (Blind Spot Intervention – BSI)/ System kontroli zmęczenia kierowcy (Driver Attention Alert – DAA)/ system stabilizacji przyczepy (Trailer stability assist – TSA) - Systemy wspomagające jazdę: Regulator i ogranicznik prędkości/ Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go (Adaptative Cruise Control – ACC) System kontroli bezpiecznej odległości (Distance Warning – DW)/Wspomaganie ruszania pod górę (Hill Start Assist – HSA)
- Systemy wspomagające parkowanie: Czujniki przednie, tylne i boczne, system ostrzegania o przeszkodach przy wyjeździe z miejsca postojowego tyłem (Rear Cross Traffic Alert – RCTA)/funkcja bezpiecznego wysiadania (Occupant Safe Exit – OSE).
System multimedialny i wyposażenie high-tech
Niezwykle zaawansowany technologicznie Nowy Espace zapewnia użytkownikom wysoki komfort dzięki bogatemu wyposażeniu i technologiom online. System multimedialny OpenR Link wnosi prostą i intuicyjną interaktywność, a przy tym zapewnia dużo przyjemności. Renault proponuje stale rosnącą ofertę wyjątkowego interaktywnego kontentu oraz liczne usługi.
Nowy Espace jest dzieckiem swoich czasów i technologia zajmuje w nim ważne miejsce. W zależności od kraju sprzedaży samochód może być wyposażony w podwójny ekran OpenR składający się z dwóch części tworzących literę „L”: poziomego ekranu TFT o przekątnej 12,3” i powierzchni 321 cm² na zespole zegarów (1920 x 720 pikseli) i pionowego ekranu dotykowego o przekątnej 12” i powierzchni 453 cm² umieszczonego na konsoli (1250 x 1562 pikseli).
Razem z wyświetlaczem przeziernym o przekątnej 9,3”, łączna powierzchnia wyświetlaczy w Nowym Espace wynosi prawie 1 000 cm2, czyli tyle co trzy tablety. Tak duże ekrany, jedne z największych na rynku, pozwalają w pełni doświadczyć interaktywności systemu multimedialnego OpenR Link.
A jeśli chodzi o ładowanie osobistych urządzeń mobilnych pomyślano o wszystkich użytkownikach. W każdym rzędzie siedzeń są dwa gniazda USB-C. Do tego dochodzi ładowarka indukcyjna i dwa gniazda 12 V, jedno dla osób siedzących z przodu, a drugie w bagażniku.
Dane techniczne Renault Espace w wersji E-Tech full hybrid 200 Auto
SILNIK
- Rodzaj paliwa – Benzyna bezołowiowa – E10 + napęd elektryczny samodoładowujący się podczas jazdy
- Norma czystości spalin – Euro 6D Full
- Protokół homologacji – WLTP
- Układ oczyszczania spalin – Katalizator trójdrożny + FAP
- Typ silnika – 3-cylindrowy 12-zaworowy
- Pojemność skokowa (cm3) – 1 199
- Średnica cylindra x skok tłoka (mm) – 75,5 x 89,3
- Typ wtrysku – bezpośredni + turbodoładowany
- Maksymalna moc w kW (KM) przy obr./min – ICE = 96 (130) przy 4 500 + E-MOTOR = 50 + HSG = 25
- Maksymalny moment obrotowy w Nm (przy obr./min) – ICE =205 przy 1 750 + E-MOTOR = 205 + HSG = 50
- Układ rozrządu – Łańcuch rozrządu
AKUMULATOR
- Typ – Litowo-jonowy
- Napięcie (V) – 400
- Pojemność energetyczna (kWh) – 2
SKRZYNIA BIEGÓW
- Typ – Skrzynia automatyczna wielotrybowa
OPONY
- Opony montowane w standardzie – 205 55 R19 (19”) – 235 45 R20 (20”)
- Zestaw do naprawy kół/koło zapasowe – Tak/w opcji w wersji 7-miejscowej
OSIĄGI
- Prędkość maksymalna (km/h) – 175
- 0–100 km/h (s) – 8,8
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO2 (w oczekiwaniu na homologację)
- CO2 WLTP (g/km) – 104–111
- W cyklu mieszanym WLTP (l/100 km) – 4,6
- Pojemność zbiornika paliwa – 55
UKŁAD KIEROWNICZY
- Typ – Zmienne elektryczne wspomaganie
- Min. średnica zawracania kół (m) z/bez systemu 4CONTROL Advanced – 11,6/10,4
- Przednie zawieszenie – Typu Mac Pherson
- Tylne zawieszenie z/bez systemu 4CONTROL Advanced – Oś sprężysta / Zawieszenie wielowahaczowe
WYMIARY (mm)
- Długość całkowita – 4 722
- Rozstaw osi – 2 738
- Przedni zwis – 925
- Tylny zwis – 1 059
- Szerokość całkowita ze złożonymi/rozłożonymi lusterkami bocznymi – 1 843 / 2 083
- Rozstaw kół przednich (mierzony po podłożu) – 1 590
- Rozstaw kół tylnych (mierzony po podłożu) – 1 585
- Wysokość – 1 645
- Wysokość pojazdu nieobciążonego z otwartą klapą – 2 015
- Wysokość progu bagażnika pojazdu nieobciążonego – 802
- Prześwit pojazdu nieobciążonego/obciążonego – 180
- Promień na wysokości kolan w drugim rzędzie – 321
- Szerokość nad przednimi podłokietnikami – 1 497
- Szerokość nad tylnymi podłokietnikami – 1 480
- Szerokość na wysokości barków na przednich miejscach – 1 445
- Szerokość na wysokości barków na miejscach tylnych – 1 431
- Wysokość od siedzenia do dachu w pierwszym rzędzie – 958 (TVF) / 923 (TN)
- Wysokość od siedzenia do dachu w drugim rzędzie – 919 (TVF) / 892 (TN)
- Szerokość maksymalna otworu bagażnika – 1 125
- Szerokość wewnętrzna między wnękami kół – 1 096
- Długość przestrzeni ładunkowej po złożeniu kanapy w drugim rzędzie – 1 870
POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA W LITRACH (ZGODNIE Z NORMĄ VDA)
- Pojemność bagażnika z przesuniętą do przodu/maksymalnie cofniętą kanapą w drugim rzędzie 581/777 (5-miejscowy), 477/677 (7-miejscowy)
- Maksymalna pojemność (do dachu) – po złożeniu kanapy w drugim i trzecim rzędzie – 1 818 (5-miejscowy), 1 714 (7-miejscowy)
- Pojemność po rozłożeniu siedzeń trzeciego rzędu – 159 (7-miejscowy)
MASY (kg)
- Masa własna samochodu gotowego do jazdy min./maks. wersja 5- /7-miejsc. – 1587/1622 w wersji techno i 1663/1698 w wersji esprit Alpine & iconic
- Dopuszczalna masa całkowita (DMC) – 2055/2255 w wersji techno i 2155/2360 w wersji esprit Alpine & iconic