W dniu rozpoczęcia nowojorskiego salonu samochodowego New York International Auto Show marka Jeep przedstawia nowego Wranglera na rok modelowy 2024 w specyfikacjach na rynek amerykański. Wersja na rynki europejskie spodziewana jest w czwartym kwartale tego roku.
Jeep Wrangler 2024
Nowy Jeep Wrangler 2024, najzdolniejszy i najbardziej rozpoznawalny na świecie model amerykańskiej marki, bazuje na swojej legendarnej historii, oferując niezrównane połączenie możliwości terenowych, autentycznej stylistyki Jeepa, swobody jazdy pod gołym niebem, zaawansowanych układów napędowych, doskonałej dynamiki szosowej i terenowej oraz wielu innowacyjnych systemów bezpieczeństwa i zaawansowanych technologii.
We wnętrzu, klienci mogą cieszyć się większym komfortem podróżowania oraz jeszcze większym bezpieczeństwem, dzięki nowym elektrycznym fotelom przednim, dostępnemu w standardzie systemowi multimedialnemu Uconnect 5 z 12,3” ekranem dotykowym oraz oferowanymi w standardowym wyposażeniu kurtynami powietrznymi dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu siedzeń.
„Jeep Wrangler to archetyp bohatera przygód, uosabiający charakter i ducha marki Jeep” – powiedział Christian Meunier, dyrektor generalny marki Jeep. „Od chwili wprowadzenia tego modelu na rynek, sprzedaliśmy na całym świecie prawie 5 milionów Wranglerów, wyznaczając z każdą nową generacją nowy poziom możliwości 4×4. Dzisiaj po raz kolejny podnosimy poprzeczkę, łącząc najzdolniejszego jak dotąd Wranglera z jeszcze większą liczbą rozwiązań w zakresie technologii, komfortu i systemów bezpieczeństwa. To bezkompromisowe połączenie dodatkowo wzbogaca swoboda wyboru spośród czterech różnych układów napędowych, w tym naszego zelektryfikowanego 4xe, który jest najlepiej sprzedającym się modelem PHEV w Ameryce.”
Bazując na swoim dziedzictwie będącym obietnicą wolności i przygody, nowy Wrangler jest prawdziwym świadectwem dla swojej lojalnej bazy fanów i entuzjastów.
„Nowy Jeep Wrangler z roku modelowego 2024 doskonale pokazuje, jak potężna jest społeczność Jeepa i jak nieustannie zachęca nas do ciągłych ulepszeń w oparciu o swoje oczekiwania w zakresie większych możliwości, zaawansowanych technologii i bardziej wyrafinowanego wyglądu” – powiedział Jim Morrison, starszy wiceprezes i dyrektor marki Jeep w Ameryce Północnej.
„Wraz z wersją plug-in 4xe, która odgrywa w gamie główną rolę, nowy Wrangler wykorzystuje i dodatkowo ulepsza to, co najlepsze, oferując jeszcze więcej legendarnych możliwości 4×4. Przykładem jest nasza pierwsza oś tylna Dana full- float, dzięki które klienci Wranglera mogą łatwiej zwiększyć rozmiar kół ; bardziej zaawansowane i komfortowe wnętrze, w którym wyróżnia się oferowany w standardzie 12,3” ekran dotykowy i dostępne elektryczne fotele, przetestowane pod kątem głębokości brodzenia w wodzie; jeszcze więcej systemów bezpieczeństwa i zaawansowanych technologii, w tym kurtyny powietrzne dostępne w wyposażeniu standardowym; oraz stylowa, nowoczesna interpretacja kultowego siedmioszczelinowego grilla, którego design jest wierny oryginałowi.”
Najszersza gama jednostek napędowych w segmencie samochodów terenowych klasy premium
Od zelektryfikowanej hybrydy plug-in 4xe zużywającej 49 MPGe do 470-konnego Rubicona 392 z silnikiem V8, nowy Jeep Wrangler 2024 oferuje klientom możliwość wyboru spośród najbardziej zróżnicowanych opcji jednostek napędowych w segmencie off-road, pozwalając klientom Wranglera wybrać silnik, który najlepiej pasuje do ich stylu życia.
Zaawansowana gama 4xe i wyróżniający się niezwykłymi osiągami Rubicon 392 występują wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, natomiast silniki benzynowe o pojemności 2,0- i 3,6-litra są dostępne zarówno z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, jak i z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
- 2,0-litrowy silnik turbodoładowany PHEV 4xe: moc 375 KM i moment obrotowy 470 lb.-ft.
- 2,0-litrowy silnik turbodoładowany R4: moc 270 KM i moment obrotowy 295 lb.-ft.
- 3,6-litrowy silnik V6: moc 285 KM i moment obrotowy 260 lb.-ft.
- 6,4-litrowy silnik V8: moc 470 KM i moment obrotowy 470 lb.-ft.
Nowy Jeep Wrangler 2024 zapewnia legendarne możliwości terenowe dzięki:
- Czterem zaawansowanym systemom 4×4:
- System napędu Command-Trac part-time
- System napędu Rock-Trac part time
- System napędu Rock-Trac full-time
- System napędu Selec-Trac full-time
- Niezrównanemu współczynnikowi pełzania do 100:1
- Głębokości brodzenia w wodzie do 34 cali
- Bezkompromisowym wartościom kątów natarcia, zejścia i rampowego oraz prześwitu:
- Kąt natarcia: 47,4o
- Kąt rampowy: 27,8o
- Kąt zejścia: 40,4o
- Prześwit: 12,9 cali
Każdy model Wranglera oznaczony emblematem Trail Rated wyróżnia niezmiernie bogate wyposażenie obejmujące wytrzymałe przednie i tylne osie Dana, dwubiegową skrzynię rozdzielczą, system kontroli trakcji, zaczepy holownicze (dwa z przodu, jeden z tyłu), hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach, cztery osłony podwozia i minimalny rozmiar kół wynoszący 32 cale.
Nowy Wrangler 2024 cały czas podnosi poprzeczkę dzięki nowej generacji osi tylnej Dana 44 HD full-float montowanej w modelach Rubicon; nowemu, bogatszemu wyposażeniu wersji Willys, obejmującemu m.in. oferowaną w standardzie blokadę tylnej osi i 33-calowe koła ; oraz nowemu modelowi Rubicon X z 35-calowymi kołami w standardzie, zintegrowaną kamerą terenową i stalowymi zderzakami.
Klienci Wranglera od zawsze przesuwają granice możliwości, regularnie zmieniając opony na większe i montując wytrzymałe osie tylne typu heavy-duty full-float, które świetnie radzą sobie z większymi i szerszymi oponami. Teraz klienci Wranglera mogą zamówić fabrycznie montowane osie „full-float” do ciężkich zastosowań typu „heavy-duty”.
Pierwsza w Wranglerze Rubicon konstrukcja osi typu „full-float” składa się z piasty koła oddzielonej od półosi, ze sworzniem przykręconym do rury osi, który podtrzymuje piastę koła za pomocą pary łożysk. Dzięki zastosowaniu konstrukcji osi typu „full-float” ciężar pojazdu przenoszony jest na rurę półosi, a nie tylko na półoś napędową. Półoś jest zatem poddawana jedynie obciążeniom skrętnym, a jej jedyną funkcją jest przenoszenie napędu na piastę koła.
Mocniejsza i bardziej wytrzymała konstrukcja typu „full-float” pozwala na uzyskanie maksymalnej zdolności holowania na poziomie 5.000 funtów w modelach Rubicon z silnikiem 2,0-litrowym i 3,6- litrowym z automatyczną skrzynią biegów.
Legendarne możliwości Wranglera Rubicon wynikają z bogatego wyposażenia off-roadowego, do którego należą m.in.:
- Pierwsza oś tylna Dana 44 HD typu full-float
- System Rock-Trac part-time z reduktorem „4LO” o przełożeniu 4:1
- Elektronicznie rozłączany stabilizator osi przedniej
- Elektroniczna blokada przedniej i tylnej osi Tru-Lok
- 17-calowe felgi aluminiowe z 33-calowymi oponami BFGoodrich all-terrain Nowy Rubicon X, bardziej ekskluzywna wersja Rubicona oferuje także:
- System Rock-Trac full-time
- Zintegrowaną kamerę terenową
- Stalowe zderzaki
- Pakiet Xtreme 35 z pierścieniami beadlock i 35-calowymi oponami BFGoodrich all-terrain (z silnikami 2.0 i 3.6 z automatyczną skrzynią biegów).
Wrangler Rubicon 392 o mocy 470 KM powraca w 2024 roku z oferowanym w standardzie pakietem Xtreme 35, z przełożeniem 4,56 i systemem napędu Selec-Trac full-time z przełożeniem redukcyjnym
„4LO” równym 2,72:1. Jedną z nowości roku modelowego 2024 są wersje Wrangler Rubicon dostępne teraz z fabrycznie montowaną wyciągarką Warn o zdumiewającym udźwigu 8.000 funtów, zamontowaną na stalowym zderzaku przednim ze zdejmowanymi osłonami.
Dla MY 2024, Wrangler Willys zwiększa możliwości 4×4, oferując w standardzie blokadę tylnej osi Tru- Lok, stalowe progi, hak holowniczy w wersji Heavy Duty, a także większe 33-calowe opony (które zastępują poprzednio montowane opony 32-calowe). Ponadto, model Willys 4xe jest wyposażony w system Selec-Trac z przełożeniem redukcyjnym „4LO” równym 2,72:1.
Wrangler High Altitude powraca z oferowanym w standardzie elektrycznie otwieranym dachem Sky One Touch, podgrzewanymi fotelami przednimi regulowanymi elektrycznie w 12 kierunkach, zintegrowaną
kamerą przednią i systemem Selec-Trac full-time. Zjawiskowy wygląd zapewniają mu również 20-calowe obręcze kół i zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia. Wersja High Altitude oferuje po raz pierwszy w Jeepie Wranglerze wykończenie zestawu wskaźników i foteli ze skóry Nappa w ekskluzywnym, nowym kolorze Mantis Green.
Nowe modele: Sport S 4xe i Wrangler Rubicon X
Najlepiej sprzedająca się w Ameryce hybryda typu plug-in umacnia swoją dominację na drodze i w terenie dzięki dwóm nowym modelom z rocznika 2024: nowemu Wranglerowi Sport S 4xe i nowemu Wranglerowi Rubicon X.
Wyposażony w wielokrotnie nagradzany układ napędowy typu plug-in o mocy 375 KM i momencie obrotowym równym 470 lb.ft, który efektywnie zapewnia 21 mil w pełni elektrycznego zasięgu i
równowartość 49 MPGe, model Sport S 4xe oferuje w standardzie 12,3-calowy cyfrowy ekran dotykowy, elektrycznie sterowane szyby i zamki drzwi, adaptacyjny tempomat z funkcją stop, system ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę, poduszki powietrzne z kurtynami bocznymi, zdalny system bezkluczykowego otwierania drzwi, miękki dach premium, 20-calowe felgi aluminiowe i przednią szybę ze szkła Gorilla.
Kolejną nowością rocznika 2024 będzie model Rubicon X. Dostępny zarówno z silnikami benzynowymi, jak i 4xe, nowy Rubicon X dodaje jeszcze więcej możliwości, stylu i technologii do wyższych poziomów gamy Wranglera.
Oparte na legendarnym modelu Rubicon, wnętrze Rubicona X wyposażono w 12,3-calowy cyfrowy ekran dotykowy z nawigacją, przednie fotele regulowane elektrycznie w 12 kierunkach, dziewięciogłośnikowy system audio Alpine premium oraz fotele wykończone skórą Nappa. Dodatkowo samochód wyróżnia się: skrzynką rozdzielczą Rock-Trac full-time, zintegrowaną kamerą terenową, stalowymi zderzakami, oraz sztywnym dachem i błotnikami w kolorze nadwozia.
Nowy standard = więcej wyposażenia w standardzie
Gama rocznika 2024 Wranglera może pochwalić się bogatszym wyposażeniem standardowym przewidzianym dla wszystkich modeli, które obejmuje:
Sport
- Radio z 12,3-calowym ekranem dotykowym
- Miękki dach premium
- Środkowa część deski rozdzielczej IP wykonana z tkaniny Gray Soul
Sport S (Sport +)
- Tempomat adaptacyjny
- System ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę (Forward collision warning)
- Przednia szyba ze szkła Gorilla
Willys (Sport S +)
- 33-calowe opony
- Stalowe progi boczne
- Samoblokujący mechanizm różnicowy
Sahara (Sport S +)
- Lampy LED (przednie, tylne, przeciwmgielne)
- Podgrzewane fotele i kierownica
High Altitude (Sahara +)
- Przednie fotele regulowane elektrycznie w 12 kierunkach
- 12,3-calowy ekran dotykowy z nawigacją
- System monitorowania martwego pola i system wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path detection)
- Środkowa część deski rozdzielczej IP z czarnej skóry Nappa lub Mantis Green
- Fotele ze skóry Nappa w kolorze czarnym lub czarnym/zielonym Mantis Green
- Akustyczna szyba przednia, grubsza wykładzina i dodatkowa pianka wygłuszająca
- Dach Sky One-Touch powertop
- Zintegrowana przednia kamera terenowa
Rubicon (Sport S +)
- Lampy LED (przednie, tylne, przeciwmgielne)
- Środkowa część deski rozdzielczej IP wykonana z wodoodpornej czarnej tkaniny Addax
- Zaczep holowniczy
- Zestaw przycisków pomocniczych
- Oś tylna Dana 44 HD full-float
Rubicon X (Rubicon +)
- Przednie fotele regulowane elektrycznie w 12 kierunkach
- 12,3-calowy ekran dotykowy z nawigacją
- Dziewięciogłośnikowy system audio Alpine premium
- Fotele wykończone skórą Nappa
- Podgrzewane fotele i kierownica
- Akustyczna szyba przednia, grubsza wykładzina i dodatkowa pianka wygłuszająca
- System wspomagania parkowania tyłem ParkSense
- System monitorowania martwego pola i system wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path detection)
- Stalowe zderzaki
- Zintegrowana przednia kamera terenowa
- Poszerzenie błotników i twardy dach w kolorze nadwozia
- Pakiet Xtreme 35 (gdy zamontowana jest automatyczna skrzynia biegów)
Rubicon 392 (Rubicon +)
- Pakiet Xtreme 35
- Akustyczna szyba przednia, grubsza wykładzina i dodatkowa pianka wygłuszająca
- Podgrzewane fotele i kierownica
- Zintegrowana przednia kamera terenowa
- Przednie fotele regulowane elektrycznie w 12 kierunkach Zaawansowane systemy napędowe łączące moc i wydajność 4xe
Najbardziej zaawansowany układ napędowy, jaki dotychczas opracowano dla Jeepa Wranglera, maksymalizuje wydajność, oferując równowartość 49 mil na galon (MPGe) i eliminując jednocześnie obawy o zasięg, dzięki 21 milom jazdy w trybie czysto elektrycznym, co wystarcza na większość codziennych dojazdów do pracy i godzin spędzonych w trasie.
Układ napędowy Jeepa Wranglera 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z oszczędnym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litrów i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Taka konfiguracja maksymalizuje sprawność elementów napędu hybrydowego i łączy je ze znanym na całym świecie i sprawdzonym układem napędowym Wranglera.
Nowością rocznika 2024 jest wyposażenie wszystkich modeli Wranglera 4xe w Jeep 4xe Power Box, w którym znajdują się cztery gniazda 120 V o całkowitej mocy wyjściowej 30 A, pozwalające na zasilanie z pakietu akumulatorów urządzeń zewnętrznych, takich jak telefony i tablety.
Do kluczowych elementów układu napędowego Wranglera 4xe wyróżniającego się mocą 375 KM (280 kW) i momentem obrotowym 470 lb.-ft. (637 Nm) i 49 MPGe należą:
- Dwulitrowy silnik l-4 z turbodoładowaniem
- Silnik elektryczny z funkcją generatora montowany przy silniku
- Trakcyjny silnik elektryczny zintegrowany z ośmiostopniową przekładnią automatyczną
- 400-woltowy, 17-kWh, 96-ogniwowy pakiet akumulatorów litowo-jonowych z technologią NMC (Nikiel, Mangan, Kobalt).
Tryby E Selec Jeepa Wranglera 4xe umożliwiają kierowcy dostosowanie hybrydowego układu napędowego do konkretnej podróży, niezależnie od tego, czy chodzi o spełnianie potrzeb większości osób codziennie dojeżdżających do pracy w trybie tylko elektrycznym, czy o nocną jazdę po mieście, czy też o ciche eksplorowanie przyrody podczas jazdy w terenie.
- Tryb hybrydowy: tryb domyślny łączy moment obrotowy z benzynowego silnika 2,0-litrowego i silnika elektrycznego. W tym trybie układ napędowy najpierw będzie korzystał z akumulatora, a następnie dodawał napęd z 2,0-litrowego turbodoładowanego silnika R-4, gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania
- Tryb elektryczny: układ napędowy działa przy bezemisyjnym wytwarzaniu energii elektrycznej, dopóki akumulator nie osiągnie minimalnego poziomu naładowania lub kierowca nie potrzebuje większego momentu obrotowego (szeroko otwarta przepustnica), wówczas uruchamia się 2,0- litrowy silnik.
- Tryb eSave: daje priorytet napędowi z 2,0-litrowego silnika, oszczędzając akumulator do późniejszego wykorzystania, np. do jazdy z napędem elektrycznym w terenie lub w mieście, gdzie napęd spalinowy jest zabroniony. W trybie eSave kierowca może również wybierać pomiędzy dwoma trybami Battery Save (oszczędzanie) a Battery Charge (ładowanie akumulatora), które można aktywować na ekranie systemu Uconnect.