Podczas European Media Event w ośrodku R&D Hondy w Offenbach w Niemczech Honda zaprezentowała nowego ZR-V’a. Premierowy SUV z segmentu C, który będzie dostępny od jesieni 2023 roku, oferuje doskonałe połączenie wyrafinowanej stylistyki, praktyczności i doskonałych wrażeń z jazdy.
Nowa Honda ZR-V – premierowy SUV z segmentu C
Zajmujący miejsce pomiędzy modelami HR-V i CR-V, nowy ZR-V adresowany jest do młodych, dbających o swój wizerunek nabywców, poszukujących stylowego, mocnego i dającego wiele radości z jazdy samochodu, który z łatwością wkomponuje się w ich życie. Pod eleganckim nadwoziem SUV-a kryje się w pełni hybrydowy układ Hondy, który korzysta z DNA wielokrotnie nagradzanego, nowego Civica e:HEV. Ceniony za swoje dynamiczne atrybuty Civic udowodnił, że w pełni hybrydowy samochód może fascynować i dawać radość z jazdy, a ZR-V rozszerza tę filozofię na klasę SUV-ów segmentu C.
„Nowa Honda ZR-V, która jest istotnym uzupełnieniem naszej linii SUV-ów, została pomyślana i skonstruowana tak, by wspierać intensywny, aktywny styl życia. ” – powiedział Yutaka Kato, szef projektu ZR-V. „Łącząc codzienną funkcjonalność, wyjątkowy poziom komfortu i atrakcyjny design ze sportową dynamiką i naszym wyjątkowym hybrydowym układem napędowym e:HEV, otrzymaliśmy doskonałe uzupełnienie naszej europejskiej gamy modelowej.”
Zoptymalizowany na potrzeby ZR-V system hybrydowy e:HEV dysponuje oszczędnym, a zarazem mocnym 2-litrowym czterocylindrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem, działającym w cyklu Atkinsona, współpracującym z dwoma silnikami elektrycznymi, co zapewnia zdecydowane, precyzyjnie kontrolowane przyspieszenie.
Technologia z modeli Civic oraz CR-V
Bardzo starannie opracowane lekkie i sztywne podwozie korzysta z koncepcji zastosowanych w modelach Civic oraz CR-V. Zaprojektowano je tak, by zapewnić właściwości jezdne oraz zwinność, które zwykle kojarzone są ze sportowymi hatchbackami. Nie wymagający wysiłku układ kierowniczy jest precyzyjny dzięki wyrafinowanej logice sterowania ze sprzężeniem zwrotnym i elementom o niskich współczynnikach tarcia Wielowahaczowe zawieszenie tylne i zoptymalizowane tuleje wahaczy zapewniają komfort i przyjemność prowadzenia, co zwiększa pewność za kierownicą.
Dzięki zdecydowanej sylwetce, niezaburzonym powierzchniom i odważnej stylistyce przodu samochodu, ZR-V wyróżnia się w tłumie podobnych do siebie SUV-ów, a jednocześnie jego linie doskonale nawiązują do dynamicznych osiągów samochodu. Smukłe reflektory i stylowy, błyszczący, czarny wlot powietrza tworzą wyrafinowaną estetykę, która znajduje swoją kontynuację w gładkich powierzchniach bocznych SUV-a oraz w śmiałym projekcie tylnego zderzaka, z płynnie wkomponowanymi poziomymi światłami tylnymi, zgrabnie integrującymi się z drzwiami bagażnika. Funkcjonalność projektu była kluczowym zadaniem inżynierów Hondy, którzy każdy panel i każdy element zewnętrzny dopracowywali pod kątem poprawy widoczności i sprawności aerodynamicznej.
Wszechstronne i funkcjonalne wnętrze
W swoim kompaktowym formacie ZR-V oferuje wyjątkową przestrzeń, praktyczność i komfort, zapewniając walory funkcjonalne i łatwość obsługi. Wszechstronne wnętrze zapewnia użyteczność i elastyczne możliwości przewożenia bagaży lub przedmiotów. Charakteryzuje się dużą liczbą schowków i kieszeni, a także tylną przestrzenią ładunkową wyposażoną w przegrodę, zwijaną osłonę przestrzeni bagażowej i schowek pod podłogą, co zwiększa łączną pojemność bagażnika ZR-V’a aż do 1291 litrów. (siedzenia złożone, do linii dachu, metoda VDA).
Wyróżniające się w tej klasie wnętrze SUV-a jest dodatkowo wzbogacone o imponujący poziom komfortu i wiele udogodnień. Wysokiej jakości miękkie w dotyku materiały, staranne spasowanie i wykończenie, w połączeniu ze stylowym oświetleniem całego wnętrza, tworzą atmosferę typową dla segmentu premium.
Ponadto liczne gniazda ładowania urządzeń mobilnych oraz najnowsze rozwiązania HMI (interfejsu człowiek – maszyna) zapewniają kierowcy i pasażerom łączność ze światem zewnętrznym za pośrednictwem dużego, dziewięciocalowego ekranu dotykowego, umieszczonego pośrodku górnego panelu deski rozdzielczej, który rozciąga się na całą przednią część kabiny, wzmacniając poczucie dużej szerokości wnętrza.