Czasami pierwsze wrażenie nie mówi nam wszystkiego. Owszem, nowe Volvo EX30 to jak dotąd najmniejszy SUV szwedzkiej marki. I ma atrakcyjną cenę. Ale mimo niewielkich rozmiarów może mieć ogromny wpływ na rozwój firmy, stanowiąc jedną z największych możliwości biznesowych Volvo w nadchodzących latach.
Nowe elektryczne Volvo EX30 SUV
Volvo EX30, które można już zamawiać na wybranych rynkach, jest ważnym punktem zwrotnym transformacji, jaką przechodzi obecnie producent. Volvo oczekuje, żeby już połowę bieżącej globalnej sprzedaży stanowiły samochody w pełni elektryczne i aby marża zysku operacyjnego wyniosła 8-10%. Do 2030 roku planowana jest sprzedaż wyłącznie modeli w pełni elektrycznych.
Volvo oczekuje, że EX30 będzie jednym z najlepiej sprzedających się modeli w najbliższych latach i wraz z modelem Volvo EX30 wkracza w nowy i szybko rozwijający się segment modelowy. Na całym świecie rośnie bowiem zapotrzebowanie na małe, elektryczne SUV-y klasy premium. Na przykład wiele osób mieszkających w mieście szuka samochodu, który zapewni im wygodę i pozwoli im dojeżdżać do pracy i przemieszczać się po ich aglomeracjach. Samochód tej wielkości i o tych parametrach użytkowych doskonale wpisuje się w ich styl życia.
EX30 został również zaprojektowany tak, aby był tak bezpieczny, jak można by oczekiwać od samochodu marki Volvo. Mamy tu na myśli ochronę zarówno kierowcy, jak i innych osób w ruchliwym zgiełku miejskim. Volvo EX30 debiutuje wraz z nową funkcją bezpieczeństwa wykrywającą rowerzystów, która pomaga zapobiegać wypadkom związanym z „otwarciem drzwi”. System ostrzega kierowcę, gdy ten ma zamiar otworzyć drzwi tuż przed nadjeżdżającym rowerzystą, skuterem lub biegaczem. Najnowocześniejsza technologia bezpieczeństwa dodatkowo pokazuje, w jaki sposób zastosowaliśmy nasze wysokie standardy bezpieczeństwa w EX30.
EX30 to funkcjonalny, sprawny SUV, od podstaw stworzony z myślą o napędzie elektrycznym. Wyposażono go we wszystkie potrzebne, zaawansowane technologie bezpieczeństwa. W połączeniu z atrakcyjną ceną początkową wynoszącą około 36 000 euro (ceny polskie będą niebawem podane na stronie internetowej Volvo Car Poland) oznacza to, że klienci otrzymują w pełni elektrycznego SUV-a klasy premium za cenę zbliżoną do jego odpowiedników z silnikiem spalinowym.
A jakby tego było mało, dane z wstępnej analizy na dwóch rynkach pokazują, że całkowity koszt zakupu i używania jest obecnie niższy niż w przypadku jakiegokolwiek innego w pełni elektrycznego samochodu Volvo i znacznie wyprzedza konkurencję w segmencie małych SUV-ów z napędem elektrycznym.
„Wiemy, że cena i koszt posiadania są nadal jednym z największych wyzwań, gdy ludzie rozważają przejście na samochód elektryczny” – powiedział Jim Rowan, prezes Volvo Cars. „Dzięki Volvo EX30 naszym celem jest udostępnienie wysokiej jakości, w pełni elektrycznej mobilności znacznie szerszemu gronu odbiorców, pomagając przyspieszyć przejście na pełną elektryfikację, której potrzebuje nasza branża i społeczeństwo”.
W taki sposób, w jaki chcesz
Dzięki kompaktowym rozmiarom, inteligentnej technologii i różnym dostępnym konfiguracjom, Volvo EX30 jest przeznaczone dla szerokiego grona klientów, z których każdy ma własne preferencje, potrzeby i styl życia. Ta sama elastyczność i wygoda znajduje odzwierciedlenie w sposobie, w jaki skonstruowano ofertę handlową na nowy model. Została zaprojektowana z myślą o wygodzie i swobodzie wyboru. To odbiorca decyduje, w jaki sposób chce uzyskać dostęp do Volvo EX30: na przykład poprzez bezpośrednie posiadanie, leasing lub subskrypcję.
Oferta subskrypcji Care by Volvo odniosła w ostatnich latach duży sukces, między innymi dlatego, że zapewnia klientom elastyczność i przewidywalność cen. Ten sam poziom przejrzystości jest oferowany w EX30:
„Głęboko wierzymy, że forma abonamentu na EX30, która zaczyna się od kwoty 599 euro miesięcznie sprawi, że ten samochód będzie atrakcyjnym wyborem dla wielu klientów i to nie tylko tych dotychczasowych. To samochód który jest wręcz stworzony dla osób, które dopiero poznają markę Volvo” — powiedział Björn Annwall, nasz dyrektor handlowy i zastępca prezesa. „Pozwoli nam to na nawiązanie nowych relacji z klientami i zwiększenie ich bazy w najbliższym czasie”.
Bezproblemowa obsługa klienta
“Pakiety abonamentowe Care by Volvo są częścią naszej stale rosnącej oferty online. Skupiliśmy się na opracowaniu prostego, intuicyjnego i płynnego procesu zakupu za pośrednictwem naszej flagowej platformy sprzedaży online volvocars.com. Przejrzyste ceny bez ukrytych opłat, a także łatwa do zrozumienia oferta sprawiają, że zamówienie nowego Volvo EX30 to pestka.”
“Ten proces sprzedaży online odzwierciedla naszą ambicję stworzenia jak najlepszej obsługi klienta, płynnie łącząc kanały online i offline. Niezależnie od tego, czy odwiedzasz jednego z naszych sprzedawców detalicznych, wchodzisz do jednego z naszych miejskich studiów, wchodzisz na naszą stronę internetową czy korzystasz z aplikacji Volvo Cars, każdy powinien mieć takie same, pozytywne wrażenia i doświadczyć obsługi na najwyższym poziomie.”
W tym roku Wielka Brytania będzie pierwszym rynkiem, na którym jeszcze w tym roku Volvo przejdzie na w pełni zintegrowany model sprzedaży online z odbiorem fizycznym. Ale Volvo EX30 będzie również dostępne online także na innych wybranych rynkach.
Volvo EX30 można zamawiać od dzisiaj w całej Europie i na innych wybranych rynkach. W Stanach Zjednoczonych klienci mogą składać zamówienia w przedsprzedaży, podczas gdy księgi zamówień zostaną otwarte na innych rynkach na późniejszym etapie.
Obliczenia całkowitego kosztu posiadania na podstawie danych zewnętrznych, w oparciu o 36 miesięcy i 60 000 km jazdy jednym rdzeniem silnika EX30 na rynku niemieckim i francuskim. Podobnych wyników producent spodziewa się na innych rynkach.