Zaprezentowana w październiku 2020 europejska wersja modelu jest doskonałą ilustracją sukcesu strategii Renaulution. Ten wyróżniający się SUV o wyglądzie coupe, który sprzedał się w liczbie 163 000 sztuk (240 000 jeśli doliczymy sprzedaż XM3 spółki Renault Korea Motors), odgrywa kluczową rolę w podboju segmentu C przez markę, u boku Megane E-Tech electric i Australa.
Nowe Renault Arkana bardziej niż kiedykolwiek w stylu nowej fali Renault
Dziś marka prezentuje Nowe Renault Arkana, które nie tylko cieszy oko oryginalnym designem, łączącym płynne linie, atrakcyjny wygląd z solidną konstrukcją, lecz także reprezentuje nową stylistykę marki, wpisującą się w Nową Falę Renault. Na grillu zobaczymy logo Renault „Nouvel’R” umieszczone na czarnym błyszczącym panelu, który łączy reflektory. Całość tworzy niezwykle elegancką gładką płaszczyznę.
Kształt logo „Nouvel’R” był inspiracją dla nowego wzoru na osłonie chłodnicy, przyciągającego uwagę dekonstrukcją powtarzającego się rombu, który nawiązuje do centralnie umieszczonego znaku marki. Boczne linie każdego rombu zostały wyeksponowane dzięki wykorzystaniu efektu 3D, który dodaje im głębi i plastyczności. W zależności od wersji (evolution, techno, esprit Alpine) linie mogą mieć kolor czarny, bądź satynowego lub grafitowego chromu, który ułatwia rozróżnienie wersji. Ponadto pionowy wzór grilla zapewnia spójność stylistyczną z dolną częścią wbudowaną w zderzak.
Listwa F1, stanowiąca poprzednio charakterystyczny elementy wyposażenia wersji R.S. Line i E-Tech Engineered, jest obecnie oferowana w najwyższych wersjach gamy: techno i esprit Alpine. W wersji techno ma kolor nadwozia, a w esprit Alpine – satynowej szarości.
Z tyłu nadwozia logo znajdujące się na środku klapy bagażnika ma podobnie jak z przodu kolor czarnego chromu, taki sam jak litery nazwy modelu czy końcówka wydechu. Klosze świateł mają lekko przydymiony kolor i strukturę kryształu, która podkreśla ich nowoczesność. Z całej gamy znika chrom. Nie zobaczymy go na żadnych elementach ozdobnych na grillu, obramowaniach szyb itd. W zależności od wersji pojawiają się różne rodzaje czerni – klasyczny, satynowy lub błyszczący czarny lakier.
Nowa wersja Esprit Alpine
Nowa Arkana, podobnie jak inne nowe modele z gamy Renault, jest dostępna również w wersji esprit Alpine, w stylu sportowej elegancji, która doskonale pasuje do tego samochodu.
Poza listwą w kolorze satynowej szarości w zderzaku przednim wersja esprit Alpine wyróżnia się specjalnym emblematem w kolorze szary schiste w błyszczącym czarnym obramowaniu, który znajduje się na ozdobnej listwie nadkola. Nowe, ażurowe felgi 19˝ nadają Nowej Arkanie zarazem bardziej prestiżowy i sportowy wygląd. Aerodynamikę tylnej klapy dodatkowo poprawia nowy spojler, którego podwójne wycięcie przypomina przetłoczenia dachu.
W kabinie na fotelach zobaczymy skórę ECO TEP (10% składu pochodzi z surowców naturalnych) i ekologiczną Alcantarę. W obecnym wzorze Alcantara jest dominującym materiałem i jest jej więcej niż w poprzednich, najlepiej wyposażonych wersjach R.S. Line i E-Tech Engineered. Siedzenia zwracają uwagę poziomymi niebieskimi przeszyciami. Na oparciach pojawia się logo Alpine. Również pasy bezpieczeństwa ozdobiono dwoma niebieskimi paskami.
Płaty drzwi i kierownica są natomiast ozdobione niebiesko-biało-czerwonymi przeszyciami. Na desce rozdzielczej pojawia się nowy element dekoracyjny, który zachwyca minimalistyczną elegancją. Niezależnie od wybranego silnika w wersji esprit Alpine Nowej Arkany zobaczymy dźwignię zmiany biegów typu „e-shifter”, która jest pozbawiona mechanicznych cięgien i mechanicznego połączenia ze skrzynią biegów.
Prosta budowa gamy z bogatszą ofertą
Gama Nowej Arkany obejmuje trzy wersje: evolution, techno i esprit Alpine.
Już w wersji evolution Arkana jest wyposażona w standardzie w nawigację wbudowaną w system multimedialny Renault EASY LINK. System multimedialny ma funkcję bezprzewodowego połączenia ze smartfonami z systemem Android Auto i Apple CarPlay, Cyfrowy ekran na panelu zegarów ma przekątną 7 cali, ale znacznie większą powierzchnię użytkową niż dotychczas.
Wersja techno wyróżnia się nie tylko listwą F1 w kolorze nadwozia, lecz także obręczami kół, montowanymi poprzednio w wersjach R.S. Line i E-Tech Engineered. Logo i nazwa modelu na tylnej klapie są zabarwione na kolor matowego chromu.
W gamie pojawia się również nowy kolor lakieru niebieski nocturne. Oferta silnikowa obejmuje poprzednio oferowane jednostki: E-Tech full hybrid 145 KM i silniki mild hybrid 140 i 160 KM.
Silnik E-Tech full hybrid 145 KM z trybem „E-Save”
Napęd E-Tech full hybrid o mocy 145 KM zapewnia niezrównaną przyjemnośc jazdy nową Arkaną. Ma płynność, dynamikę i wydajność typowe dla samochodu elektrycznego. Napęd łączy dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym 1,6 l o mocy 69 kW (94 KM), współpracującym z inteligentną, wielotrybową skrzynią biegów ze sprzęgłem kłowym i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh.
Skrzynia posiada 4 biegi do obsługi silnika benzynowego i 2 biegi do obsługi głównego silnika elektrycznego. Napęd E-Tech full hybrid oferuje dzięki temu do 14 kombinacji współpracy silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, pozwalających zoptymalizować sprawność energetyczną zespołu.
Ruszanie z miejsca zawsze odbywa się w trybie elektrycznym. Nowa Arkana może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa w cyklu miejskim może być nawet o 40% niższe w stosunku do wersji z klasycznym silnikiem spalinowym. Dzięki wysokiej efektywności energetycznej zespołu napędowego emisja CO2 zaczyna się od zaledwie 105 g/km, co jest doskonałym wynikiem w tej klasie. A wszystko to odbywa się w ciszy, jaką zapewnia jazda w trybie elektrycznym i bez ograniczeń związanych z doładowywaniem akumulatora.
Zespół napędowy E-Tech full hybrid 145 KM Nowej Arkany jest wyposażony w funkcję „e-save”. Jest ona dostępna z ekranu centralnego w ustawieniach samochodu lub w ustawieniach trybu jazdy w przypadku wersji wyposażonych w system MULTI-SENSE i pozwala na zachowanie minimum 40% naładowania akumulatora. Ten zapas energii umożliwia w razie potrzeby jazdę w trybie elektrycznym lub zapewnienie wsparcia dla silnika spalinowego np. podczas stromych podjazdów w górach.
Doznania z jazdy, które cieszą się uznaniem klientów
Nowa Arkana jest zbudowana na modułowej platformie CMF-B, opracowanej przez Alians Renault-Nissan. Platforma ta jest szczególnie ceniona ze względu na efektywność energetyczną i przyjemność prowadzenia. Zapewnia przy tym kierowcy dobre zachowanie na drodze nowej Arkany i najwyższy poziom komfortu jazdy.
Trzymanie się drogi Nowej Arkany daje poczucie pewności. Wzmacnia je dodatkowo precyzja działania tylnego zawieszenia, które zapewnia doskonałą stabilność samochodu przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością. Przechyły boczne są ograniczone, nawet na najbardziej nierównych drogach. Skuteczność działania zawieszenia podnosi także precyzyjny układ kierowniczy o bardziej bezpośrednim przełożeniu. Samochód jest też niezwykle zwrotny dzięki średnicy zawracania, która wynosi zaledwie 11,2 m.
Przyjmowanie zamówień
Zamówienia na Nowe Renault Arkana będzie można składać od lata 2023 roku, w zależności od kraju.