Ford Kuga w odmianie hybrydowej plug-in to idealne auto nie tylko dla tych, którzy chcą częściej korzystać z napędu elektrycznego w trakcie jazdy. Samochód idealnie sprawdza się również w roli auta wyprawowego, a to wszystko dzięki namiotowi dachowemu oraz bagażnikowi rowerowemu firmy Thule.
Ford Kuga PHEV może zmienić się z SUV-a w kampera
W ostatnich latach spędzanie wolnego czasu na kempingu przeżywa w prawdziwy renesans. Moda na wakacje w namiocie, przyczepie kempingowej czy kamperze powróciła w wielkim stylu podbijając serca Polaków. Nie każdy jednak ma ochotę i możliwość spania w namiocie, a zakup lub wynajem przyczepy kempingowej lub kampera nie zawsze mieści się w rodzinnym budżecie.
– Jednym z najprostszych sposobów na caravaning, jest wykorzystanie rodzinnego samochodu. Wystarczy wyposażyć go w namiot dachowy, a na haku umieścić bagażnik rowerowy. W ten sposób powstaje praktyczny samochód wyprawowy. Spanie na dachu naszego auta powoduje, że nie musimy szukać odpowiedniego miejsca do rozbicia obozu. Wystarczy zaparkować auto, w kilka minut rozłożyć namiot i rozkoszować się widokami. Mając na uwadze wszystkie zalety takiego podróżowania, Ford Polska wraz z firmą Thule przygotował samochód demonstracyjny, który idealnie nadaje się do dalekich i weekendowych podróży – powiedział Grzegorz Handzlik, dyrektor sprzedaży samochodów osobowych Ford Polska.
Bazą przygotowanego przez Ford Polska auta wyprawowego jest model Kuga PHEV z pakietem ST-Line X Black. Do napędu hybrydowej Kugi służy połączenie 2,5-litrowego silnika spalinowego, który pracuje w oszczędnym cyklu Atkinsona, z silnikiem elektrycznym, zapewniając łącznie moc systemową 225 KM. SUV daje możliwość ładowania układu hybrydowego nie tylko podczas jazdy, ale również z gniazdka w czasie postoju. Dzięki temu na w pełni naładowanej baterii SUV Forda oferuje 65 kilometrów (WLTP) zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym, a w cyklu miejskim może przejechać nawet 81 km na zasilaniu jedynie baterii.
Akumulator o pojemności 14,4 kWh zamontowano pod podłogą, dzięki czemu nie ogranicza on pojemności bagażnika. Ta wynosi 441-581 litrów, w zależności od położenia tylnej kanapy, którą można przesuwać do przodu i do tyłu. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa rośnie do 1 481 litrów.
Wspomniany pakiet ST-Line Black dodaje do sportowego wyglądu Kugi ST-Line X lakierowany na czarno dach oraz wykończone na czarno nakładki na lusterka, przednie wloty powietrza i tylny spojler. Emblematy ST-Line i napis KUGA na drzwiach bagażnika są również wykończone na czarno, a 20-calowe aluminiowe, czarne obręcze kół są elementem pakietu Black. Pakiet zawiera również czerwone zaciski hamulcowe.
Ford Kuga PHEV jako dom na kołach
Na dachu Forda Kugi zamontowano system Thule, na którym umieszczony został namiot dachowy Thule Approach. Sama procedura montażu namiotu jest bardzo prosta i szybka.
– Namiot posiada innowacyjne uchwyty, które pozwalają zamontować go na dachu w kilka minut. Nie trzeba się więc obawiać, że zostaniemy zmuszeni do podróżowania z nim przez cały rok. Co ważne, uchwyty wyposażone są w zamki, zabezpieczające namiot na dachu auta. Gdy już dotrzemy do celu, rozłożenie namiotu zajmuje tylko kilka minut od momentu zaparkowania auta. Podobnie jest ze składaniem – wyjaśnia Artur Krysiak z firmy Thule.
Cechą charakterystyczną namiotu jest nowoczesny kształt, który zapewnia przestronne wnętrze i więcej przestrzeni życiowej. Thule Approach dostępny jest w dwóch rozmiarach i trzech kolorach. Widoczna na zdjęciach wersja oferuje miejsce dla maksymalnie 3 osób. W tym przypadku powierzchnia do spania ma wymiary 240×130 cm, a maksymalna wysokość wnętrza to 102 cm. Namiot został wyposażony w ciekawy system sporych rozmiarów okien. Wszystko po to, aby mieć poczucie obcowania z naturą, a w nocy móc oglądać przez nie gwiazdy.
Całość można doposażyć w widoczną na zdjęciach markizę Thule Approach Awning. Pozwala ona nie martwić się o niespodziewane ulewy i zapewnia cieniste schronienie podczas upalnych dni.
Przygotowany dla Forda Kuga PHEV zestaw uzupełnia montowany na haku bagażnik rowerowy Thule Epos. Może on przewieźć do 3 rowerów i jest wyposażony w innowacyjny, teleskopowy system montowania rowerów i zaprojektowany z myślą o transportowaniu rowerów wszystkich rodzajów i rozmiarów – górskich, gravelowych czy elektrycznych. Charakteryzuje się wysoką ładownością – do 30 kg na jeden rower i 60 kg łącznej masy rowerów.