Audi zaprezentowało mocniejszą, lżejszą i co najważniejsze znacznie szybszą wersję modelu R8. Samochód został odchudzony o 100 kilogramów w stosunku do wersji R8 z 5,2-litrowym silnikiem V10, dzięki czemu masa całkowita auta nie przekracza 1 525 kilogramów. Sam silnik został wzmocniony o 35 KM i 10 Nm w związku z czym produkuje teraz 560 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na cztery koła za pośrednictwem sekwencyjnej, 6-biegowej przekładni R tronic. W normalnych warunkach jazdy na przednią oś trafia tylko 15 procent mocy; jednak w razie potrzeby komputer przydzieli na przednie koła do 30 procent mocy. Wszystko to sprawia, iż sprint do „setki” trwa jedynie 3,6 sekundy, a auto rozpędza się do 320 km/h.
Audi R8 GT otrzymało specjalnie zestrojone zawieszenie obniżone o 10 mm oraz system ESP z funkcją Sport, która pozwala na uślizg tylnych kół podczas wychodzenia z zakrętu. O skuteczne hamowanie dbają ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu i 356 mm z tyłu.
Dodatkowo, pakiet GT obejmuje 19-calowe obręcze aluminiowe obute w opony 235/35 na przednich kołach i 295/30 na tylnych kołach. W opcji dostępne są nawet „gumy” w rozmiarze 305/30, które można nałożyć jedynie na specjalne felgi przeznaczone do montażu z tyłu.
Samochód może być z powodzeniem wykorzystywany na torze wyścigowym, gdyż Audi oferuje specjalny pakiet obejmujący m.in. czteropunktowe pasy czy klatkę bezpieczeństwa.
Audi R8 GT powstanie w ściśle ograniczonej liczbie 333 sztuk, a ceny będą rozpoczynały się od 193 000 Euro.