Zespół Mitsubishi RALLIART, któremu firma zapewnia wsparcie techniczne, weźmie udział w rajdzie Asia Cross Country Rally. Rajd odbędzie się w sierpniu tego roku na trasie z Tajlandii do Laosu.
Rajdowy Mitsubishi L200 wystartuje w Asia Cross Country Rally
W rajdzie wystartują samochody bazujące na najnowszym modelu L200/Triton, zaprezentowanym ostatnio w Bangkoku w Tajlandii. Nowy L200/Triton został w pełni przeprojektowany i znacznie udoskonalony pod każdym aspektem. Samochód rajdowy L200/Triton, który również został zmodyfikowany zgodnie z wymogami dopuszczającymi do AXCR, zapewnia jeszcze lepsze osiągi niż model startujący w zeszłorocznym rajdzie.
Poprawiono jego trwałość i niezawodność, z których model był znany wcześniej, a także udoskonalono stabilność i sportową charakterystykę prowadzenia, moc i szybkość reakcji w pełnym zakresie prędkości oraz zdolność do radzenia sobie w trudnych warunkach drogowych, takich jak błotniste drogi.
Zespół Mitsubishi RALLIART wystartuje w AXCR 2023 trzema samochodami prowadzonymi przez Chayapona Yothę (Tajlandia), mistrza ubiegłorocznego AXCR; Rifata Sungkara (Indonezja), który w ubiegłym roku zajął 5. miejsce w klasyfikacji generalnej; oraz Katsuhiko Taguchiego (Japonia), który wygrał Rajdowe Mistrzostwa Azji i Pacyfiku w 1999 i 2010 roku. Dyrektor zespołu Hiroshi Masuoka i inżynierowie Mitsubishi Motors będą współpracować z załogą, towarzysząc jej przez cały rajd w samochodzie Delica D:5, wszechstronnym minivanie o właściwościach jezdnych SUV-a i komforcie MPV. Ich zadaniem będzie analizowanie warunków rywalizacji podczas odcinków specjalnych i formułowanie strategii oraz zapewnianie wsparcia technicznego w parku serwisowym.
Komentarz dyrektora zespołu Team Mitsubishi RALLIART Hiroshi Masuoki:
„Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że będziemy mogli przeciwstawić konkurencji najnowszego L200/Tritona, który został w pełni przeprojektowany i znacznie ewoluował we wszystkich aspektach. Przygotowane do rajdu L200/Tritony przejechały ponad 2000 km testów wytrzymałościowych w Japonii i Tajlandii bez większych problemów, a my mamy pewność, że ich osiągi są znacznie wyższe, niż modelu, który startował w zeszłym roku. Lepiej radzą sobie na płaskich szutrowych szybkich drogach, ale również na błotnistych odcinkach, gdzie wymagana jest niska prędkość. Będziemy jechać trzema samochodami rajdowymi, z których każdy będzie walczył o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej i chcemy zająć mistrzowską pozycję na podium, aby odnieść kolejne zwycięstwo z rzędu.”
Nowy rajdowy L200/Trito
Nowy rajdowy L200/Triton bazuje na tajlandzkim modelu Double Cab, zmodyfikowanym zgodnie z wymogami grupy T1 Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) dla zmodyfikowanych pojazdów terenowych. Samochód koncepcyjny, który został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku w marcu, miał srebrno-czarną kolorystykę, inspirowaną skałami lawy wypełnionymi skondensowaną energią, ale egzemplarze rajdowe AXCR będą wyróżniać się czerwono-czarnym motywem, który symbolizuje energię tryskającej lawy.
Podstawowe modyfikacje samochodu rajdowego L200/Triton obejmują klatkę bezpieczeństwa i osłonę zderzaka, a także elementy z włókna węglowego, w tym maskę, przednie i tylne drzwi oraz skrzynię ładunkową. Dzięki znacznemu zmniejszeniu masy wewnętrznych komponentów pojazdu, masa nadwozia nowego L200/Tritona jest równa masie poprzednika, mimo większego rozmiaru nadwozia.
Nowe L200/Tritony otrzymały przednie i tylne zawieszenie dostosowane do rajdów oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD zapewniający sportowe i stabilne prowadzenie, a jednocześnie pełną kontrolę. Zastosowanie lekkich felg aluminiowych i wąskich opon terenowych poprawiło prowadzenie na trudnych nawierzchniach, takich jak błoto, w porównaniu z zeszłorocznym samochodem rajdowym. Wyczynowe podwozie zostało wyposażone w przednie i tylne podwójne amortyzatory z tłumieniem dobicia.
Nowo opracowany silnik wysokoprężny turbo o pojemności 2,4 l został poddany modyfikacjom pod kątem zmniejszenia strat tarcia i redukcji masy. Zastosowano też nową turbosprężarkę w celu zwiększenia mocy w całym zakresie prędkości obrotowych. Odcinki specjalne AXCR obejmują przeprawy przez rzekę, więc poprawiono uszczelnienie każdego podzespołu, dodano też snorkel i wyprowadzenie wydechu, aby poradzić sobie z brodzeniem w wodzie.
Dane techniczne
- Długość x szerokość – 5,320 mm x 1,865 mm
- Rozstaw osi – 3,130 mm
- Rozstaw kół (przód/tył) – 1,570 mm / 1,565 mm
- Silnik – 4-cylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny MIVEC typ 4N16
- Wtrysk paliwa – Wysokociśnieniowy common-rail
- Pojemność skokowa – 2442 cm3
- Turbosprężarka – Silnik i turbosprężarka – Mitsubishi Heavy Industries
- Moc maksymalna – 150 kW (204 KM)
- Maksymalny moment obrotowy – 470 Nm
- Przeniesienie napędu – 6-biegowa manualna skrzynia biegów
- Napęd na 4 koła – Super Select 4WD-II
- Mechanizm różnicowy – CUSCO przód, LSD tył
- Zawieszenie przednie – Niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i sprężynami śrubowymi
- Zawieszenie tylne – Sztywne resory piórowe
- Amortyzatory – Regulowane przednie i tylne podwójne amortyzatory CUSCO
- Tłumienie dobicia – Hydrauliczne
- Układ kierowniczy – Przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem
- Hamulce – Wentylowane tarcze z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu i z tyłu, płyn hamulcowy FORTEC
- Koła – Aluminiowe felgi aluminiowe WORK (17 cali x 7J)
- Opony – Yokohama GEOLANDAR M/T G003 (235/80R17
- Inne kwestie – Maska silnika z włókna węglowego, panele drzwi przednich i tylnych oraz skrzynia ładunkowa z włókna węglowego