MotoNews.pl

Nowa Klasa E All-Terrain świętuje swoją światową premierę w Monachium

04 września 2023

Mercedes-Benz-Klasa-E-All-Terrain

Nowy Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain świętuje swoją światową premierę na targach IAA Mobility w Monachium, wzbogacając rodzinę Klasy E. Pierwsze egzemplarze pojawią się u dealerów w pierwszym kwartale 2024 r.

Nowa Klasa E All-Terrain: uniwersalne kombi teraz jeszcze wszechstronniejsze i bardziej inteligentne

W porównaniu do konwencjonalnej Klasy E Kombi wariant All-Terrain jest większy jedynie pod względem wysokości. Ma prawie taką samą długość – mierzy 4950 milimetrów. Szerokość wynosi 1904 milimetry, a wysokość – 1497 milimetrów. Standardowy rozmiar opon to 235/55 R 18 na felgach o wymiarach 8 J x 18. Opcjonalnie dostępne są obręcze o średnicy do 20 cali.

Nowa Klasa E All-Terrain jest o 28 milimetrów szersza od poprzedniczki. Dzięki temu pasażerowie w tylnym rzędzie siedzeń mają teraz do dyspozycji jeszcze bardziej komfortowe warunki podróży, w tym 1519 milimetrów miejsca na wysokości łokci. Rozstaw osi wzrósł o 22 milimetry, do 2961 milimetrów, co zapewnia więcej miejsca na kolana i nogi z tyłu.

Mercedes Benz Klasa E All Terrain 4

Sportowo stylizowany tył kryje się przestrzeń bagażową o pojemności od 615 do 1830 litrów (hybryda plug-in: 460–1675 litrów). Oparcia siedzeń można złożyć w proporcji 40:20:40. Służą do tego dwa przyciski umieszczone po lewej i prawej stronie oparcia. Tylna pokrywa EASY-PACK należy do wyposażenia standardowego – otwiera się i zamyka po naciśnięciu przycisku na kluczyku, przełącznika w drzwiach kierowcy lub klamki odblokowującej na samej pokrywie. Chowana osłona bagażu i siatka oddzielająca (obie w standardzie) mają dwuczęściową konstrukcję, każda z własną kasetą.

Elementy off-roadowego designu

Wyrazisty design przedniego pasa zwraca uwagę przede wszystkim inspirowaną SUV-ami osłoną chłodnicy z podwójnymi listwami w kolorze Iridium Silver, z umieszczoną pośrodku gwiazdą i wzorem Mercedes-Benz. Również charakterystyczny przedni zderzak oraz przypominające osłonę podwozia chromowane panele o wysokim połysku zapewniają solidny wygląd, typowy dla aut terenowych.

Mercedes Benz Klasa E All Terrain 5

Z profilu wszechstronną naturę wersji All-Terrain podkreślają charakterystyczne ciemnoszare osłony nadkoli oraz wykończenie progów, które zdobi chromowana listwa o wysokim połysku. Z tyłu Klasa E All-Terrain przyciąga wzrok specyficznym zderzakiem z chromowaną dolną osłoną o wysokim połysku, a także listwą progu ładunkowego o wyglądzie stali nierdzewnej.

W kabinie zagościły sportowe pedały AMG ze stali nierdzewnej oraz dywaniki podłogowe z logo All-Terrain.

Zawieszenie pneumatyczne w standardzie

Nowa Klasa E All-Terrain jest seryjnie wyposażona w zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC. System ten łączy miechy z adaptacyjnymi amortyzatorami ADS+, zapewniając maksymalną responsywność. Charakterystyka amortyzatorów zmienia się automatycznie dla każdego koła, zarówno w fazie ugięcia, jak i odbicia. Zaawansowana technologia czujników oraz odpowiednie algorytmy dostosowują pracę amortyzatorów do nawierzchni drogi, dzięki czemu np. wjazd w nierówność jednym kołem nie powoduje przeniesienia wstrząsów na całą oś i wnętrze.

Mercedes Benz Klasa E All Terrain 9

Dzięki kontroli wysokości zawieszenie AIRMATIC utrzymuje stały prześwit niezależnie od obciążenia pojazdu i w razie potrzeby dostosowuje go do warunków. Aby zmniejszyć opór powietrza i obniżyć zużycie paliwa, podczas jazdy w trybie COMFORT samochód automatycznie obniża się o 15 milimetrów po osiągnięciu prędkości 120 km/h.

Trzy warianty napędowe w chwili wprowadzenia na rynek

Od chwili wprowadzenia na rynek entuzjaści zjeżdżania z asfaltu mają do wyboru trzy koncepcje napędu: wersję wysokoprężną, benzynową i hybrydową typu plug-in. Warianty spalinowe są napędzane cztero- i sześciocylindrowym silnikiem z rodziny modułowych jednostek Mercedes-Benz (FAME).

Inteligentna technika doładowania i uzupełniający turbosprężarkę alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG) sprawiają, że zarówno wersja wysokoprężna, jak i benzynowa są łagodnymi hybrydami. Nowy akumulator pozwolił zwiększyć moc silnika elektrycznego z 15 do 17 kW oraz moment obrotowy w trybie boost do 205 Nm.

Mercedes Benz Klasa E All Terrain 10

E 220 d 4MATIC

  • Pojemność skokowa – 1993 cm³
  • Moc maksymalna, silnik spalinowy – 145/197 kW/KM przy 3600
  • Dodatkowa moc silnika elektrycznego (miękka hybryda) lub moc maksymalna silnika elektrycznego (hybryda plug-in) – 17/23 kW/KM
  • Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego – 440 Nm
  • Dodatkowy moment obrotowy silnika elektrycznego (miękka hybryda) lub moment obrotowy silnika elektrycznego (hybryda plug-in) – 205 Nm
  • Przyspieszenie 0-100 km/h – 8,1 s
  • Prędkość maksymalna – 220 km/h
  • Zużycie paliwa w cyklu łączonym/w cyklu łączonym, ważone (WLTP, dane wstępne) – 5,3-6,0 l/100 km
  • Emisje CO2 w cyklu łączonym/w cyklu łączonym, ważone (WLTP, dane wstępne) – 139-157 g/km

E 450 4MATIC

  • Pojemność skokowa – 2999 cm³Moc maksymalna, silnik spalinowy – 280/381 kW/KM przy 5800–6100
  • Dodatkowa moc silnika elektrycznego (miękka hybryda) lub moc maksymalna silnika elektrycznego (hybryda plug-in) – 17/23 kW/KM
  • Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego – 500 Nm
  • Dodatkowy moment obrotowy silnika elektrycznego (miękka hybryda) lub moment obrotowy silnika elektrycznego (hybryda plug-in) – 205 Nm
  • Przyspieszenie 0-100 km/h – 4,7 s
  • Prędkość maksymalna – 250 km/h
  • Zużycie paliwa w cyklu łączonym/w cyklu łączonym, ważone (WLTP, dane wstępne) – 7,9-8,7 l/100 km
  • Emisje CO2 w cyklu łączonym/w cyklu łączonym, ważone (WLTP, dane wstępne) – 180-198 g/km

E 300 de 4MATIC

  • Pojemność skokowa – 1993 cm³
  • Moc maksymalna, silnik spalinowy – 145/197 kW/KM przy 5000
  • Dodatkowa moc silnika elektrycznego (miękka hybryda) lub moc maksymalna silnika elektrycznego (hybryda plug-in) – 95/129 kW/KM
  • Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego – 440 Nm
  • Dodatkowy moment obrotowy silnika elektrycznego (miękka hybryda) lub moment obrotowy silnika elektrycznego (hybryda plug-in) – 440 Nm
  • Przyspieszenie 0-100 km/h – 6,9 s
  • Moc systemowa – 230 kW
  • Systemowy moment obrotowy – 700 Nm
  • Pojemność wysokonapięciowego akumulatora (brutto/netto) – 25,4/19,5 kWh
  • Prędkość maksymalna – 213 km/h
  • Zużycie paliwa w cyklu łączonym/w cyklu łączonym, ważone (WLTP, dane wstępne) – 0,6-0,9 l/100 km
  • Zużycie energii w cyklu łączonym/ważone (WLTP, dane wstępne) – 22,9-25,1 kWh/100 km
  • Emisje CO2 w cyklu łączonym/w cyklu łączonym, ważone (WLTP, dane wstępne) -17-22 g/km

Mercedes Benz Klasa E All Terrain 11

Silnik elektryczny o mocy 95 kW (129 KM) i do 100 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym (WLTP) umożliwiają kierowcom hybrydy plug-in swobodne podróżowanie bez użycia silnika spalinowego – nawet w trybie terenowym, na nieutwardzonych nawierzchniach. Wysoka gęstość mocy hybrydowego zespołu napędowego to zasługa synchronicznego silnika z magnesami trwałymi. Jego szczytowy moment obrotowy, wynoszący 440 Nm, jest dostępny od samego początku, co zapewnia wysoką dynamikę już podczas ruszania. Z trybu elektrycznego można korzystać do 140 km/h. Zaawansowaną technologicznie funkcją jest inteligentny, elektromechaniczny wzmacniacz siły hamowania. Dzięki temu układ hamulcowy łączy odzysk energii elektrycznej z hamulcami hydraulicznymi, zapewniając maksymalną skuteczność.

Wewnętrzna atrakcja – superekran MBUX Superscreen

Cyfrowe wrażenia we wnętrzu nowej Klasy E All-Terrain definiuje deska rozdzielcza. Jeśli egzemplarz modelu jest wyposażony w opcjonalny ekran dla pasażera z przodu, duża szklana powierzchnia MBUX Superscreen rozciąga się aż do centralnego wyświetlacza. Auta bez ekranu dla pasażera z przodu mają w tym miejscu elegancki element ozdobny, a centralny wyświetlacz sprawia wrażenie, jakby unosił się nad jego wklęsłą powierzchnią.

Mercedes Benz Klasa E All Terrain 15

W trybie off-roadowym wyświetlacz kierowcy i centralny ekran nowej Klasy E All-Terrain przełączają się na specjalny widok off-roadowy, z łatwymi do odczytania danymi i możliwościami ustawień. W połączeniu z zestawem kamer 360° kierowcę wspiera wtedy tzw. przezroczysta maska – centralny ekran prezentuje wirtualny widok spod przedniej części pojazdu. Dzięki temu można wcześniej dostrzec przeszkody takie jak duże kamienie lub głębokie dziury i bezpiecznie je ominąć.

Przez frontową część tablicy rozdzielczej przebiega pas świetlny aktywnego oświetlenia nastrojowego. Jego długi łuk rozciąga się od przedniej szyby przez słupki A aż po drzwi, tworząc wrażenie imponującej przestrzeni. Do szklanych powierzchni ekranów nawiązują panele sterowania, które zdają się unosić w górnej części paneli drzwi.

Mercedes Benz Klasa E All Terrain 16

Klasa E Kombi: historia sukcesu z długą tradycją

Od 1946 r. Mercedes-Benz wyprodukował ponad 16 milionów samochodów klasy wyższej średniej. W sierpniu 1966 r. w programie sprzedaży zadebiutował Mercedes-Benz Universal, czyli kombi zbudowane przez belgijskiego partnera – firmę IMA. Pojazd oparty na skrzydlakach (od 200 D do 230 S) był pierwszym oficjalnym kombi z gwiazdą.

Kombi serii 123 weszło do produkcji w kwietniu 1978 r., rozpoczynając długą historię sukcesu, która do dziś zaowocowała ponad milionem samochodów kombi. Litera T w niemieckim słowie oznaczającym kombi – T-Modell – pierwotnie sugerowała nazwy Touring lub Transport, ale od tamtej pory zaczęła oznaczać także trendsettera. Klasa E Kombi do dziś cieszy się uznaniem rzeszy wiernych fanów. Wszystkie kolejne generacje modelu doczekały się takiej wersji (S 124, S 210, S 211, S 212, S 213), a od 2017 r. w ofercie jest także wariant All-Terrain.

Źródło: Mecedes-Benz