Do 2025 roku Peugeot będzie oferował najszerszą gamę samochodów elektrycznych spośród wszystkich marek w Europie. Już teraz Peugeot zastępuje swój bestseller całkowicie nowym elektrycznym SUV-em typu fastback: e-3008 “Next-Level”.
Peugeot e-3008 2023
Peugeot przeobraził model E-3008 – przeniósł na zupełnie nowy poziom jego styl, a także przyjemność z prowadzenia i parametry napędu elektrycznego, jakie oferuje swoim użytkownikom:
- ALLURE SUV-a typu fastback zaprojektowanego od nowa z myślą o efektywności;
- EMOCJE jakie wywołuje panoramiczny PEUGEOT i-Cockpit® nowej generacji, zapewniający zupełnie nowy poziom przyjemności z prowadzenia samochodu;
- DOSKONAŁOŚĆ, czyli duży zasięg (do 700 km) przy jeździe w trybie 100% elektrycznym i znakomite parametry, dzięki nowej platformie Stellantis – STLA Medium.
Obecny Peugeot 3008 to bestseller, który w ciągu ostatnich 7 lat oczarował ponad 1 320 000 klientów w 130 krajach. Peugeot planuje zaoferować już w 2025 roku pełną gamę pojazdów elektrycznych, a do roku 2030 100% samochodów tej marki sprzedawanych w Europie będzie napędzanych energią elektryczną. Wraz z premierą nowego modelu e-3008, Peugeot wkracza w nową erę.
Peugeot E-3008 to pierwszy model oparty na nowej platformie Stellantis – STLA Medium, która przenosi markę na wyższy poziom. Ta innowacyjna platforma została zaprojektowana, tak aby oferować najlepsze w swojej klasie parametry w zakresie tych kryteriów, które są najistotniejsze dla klientów: zasięg (do 700 km*), czas ładowania (30 minut), przyjemność z prowadzenia, osiągi, wydajność oraz zintegrowane usługi i funkcje (planowanie podróży, inteligentne ładowanie, Vehicle to load i aktualizacje Over The Air).
Peugeot E-3008 „Next-Level” będzie produkowany wyłącznie w fabryce w Sochaux we Francji i wejdzie do sprzedaży od lutego 2024 roku.
Oferta będzie obejmować dwie opcje wyposażenia: Allure i GT, z trzema pakietami opcji dodatkowych, aby uprościć wybór, oraz trzema całkowicie elektrycznymi układami napędowymi (210 KM, 230 KM Long Range i 320 KM Dual Motor z napędem na 4 koła). Na niektórych rynkach dostępne będą również hybrydowe układy napędowe.
Linda Jackson, Dyrektor Generalna marki Peugeot: “Wprowadzenie na rynek modelu e-3008 „Next-Level” to ważny krok w kierunku radykalnego przekształcenia Peugeot w 100% elektryczną markę, wyznaczającą nowe standardy designu, przyjemności z prowadzenia oraz efektywności. Dzięki stylistyce zewnętrznej, spektakularnemu panoramicznemu kokpitowi Peugeot i-Cockpit®, przyjemności z jazdy i bezprecedensowym osiągom elektrycznym model e-3008 „Next-Level” wprowadza markę Peugeot w nową erę jako francuskiego producenta oferującego najszerszą gamę popularnych pojazdów elektrycznych na rynku”.
Matthias Hossann, Dyrektor działu designu marki Peugeot: “Nowy e-3008 łączy w sobie pomysłowość i śmiałość marki Peugeot, uosabia wszystkie jej wartości. Odświeżenie modelu 3008 polegało na jego unowocześnieniu, pogodzeniu dynamicznego designu z optymalną wydajnością dzięki sylwetce fastbacka oraz wprowadzeniu innowacji w postaci nowej generacji panoramicznego kokpitu Peugeot i-Cockpit®”.
Aerodynamiczny SUV fastback o kociej sylwetce
Nowy e-3008 jest natychmiast rozpoznawalny – wyróżnia go stylistyka SUV-a typu fastback. Dzięki dynamicznemu i aerodynamicznemu kształtowi (Cx 0,28), nowy e-3008 łączy w sobie elegancję, funkcjonalność i przestronność. Dynamizm kociej sylwetki nowego e-3008 wynika również z dobrze rozplanowanych wymiarów pojazdu (długość: 4,54 m, szerokość: 1,89 m, wysokość: 1,64 m), który pozostaje jednym z najbardziej kompaktowych w segmencie C w kategorii w 100% elektrycznych SUV-ów, z jednoczesnym zapewnieniem dużej przestrzeni pasażerskiej i bagażowej.
Ultrakompaktowe reflektory umieszczone są w smukłej, eleganckiej listwie, która znajduje się nad osłoną chłodnicy i obejmuje cały przód pojazdu. Jest to charakterystyczny element stylistyczny, który nadaje nowemu E-3008 szczególnie wyrazisty wygląd, podkreślający jego nowoczesną osobowość.
We wszystkich wersjach reflektory są wykonane w technologii LED. E-3008 GT jest standardowo wyposażony w nową technologię PEUGEOT Pixel LED, która automatycznie dostosowuje wiązkę światła reflektorów do warunków drogowych i utrzymuje optymalne oświetlenie bez przeszkadzania innym użytkownikom drogi.
Nowa platforma STLA Medium jest wyposażona w nowatorskie przednie i tylne zawieszenie, którego koncepcja zapewnia dynamiczne zachowanie na drodze. Sprzyja temu również konstrukcja samej platformy poprzez maksymalne wykorzystanie lekkich, sztywnych materiałów oraz obniżenie środka ciężkości samochodu dzięki jednowarstwowemu akumulatorowi trakcyjnemu, umieszczonemu maksymalnie nisko między kołami.
Cztery tryby jazdy zapewniające optymalne osiągi samochodu
Cztery tryby jazdy wybierane za pomocą przełącznika, umieszczonego na konsoli środkowej, umożliwiają idealne dostosowanie osiągów e-3008 do życzeń kierowcy i/lub warunków drogowych:
- Tryb „Normal”. Jest to tryb domyślny. Moc i moment obrotowy są w tym trybie nieznacznie zmniejszone przy wciśnięciu pedału przyspieszenia w zakresie od 0 do 70%, powyżej 70% dostępna jest pełna moc i moment obrotowy.
- Tryb „Eco”. Tryb ten umożliwia spokojniejszą jazdę i mniejsze zużycie energii dzięki specyficznej konfiguracji pracy pedału przyspieszenia, skutkującej zmniejszeniem mocy i momentu obrotowego, oraz dzięki zmniejszeniu wydajności systemów ogrzewania i klimatyzacji.
- Tryb „Sport”. Umożliwia bardziej dynamiczną jazdę dzięki specjalnej konfiguracji pracy systemu wspomagania układu kierowniczego, pedału przyspieszenia i skrzyni biegów.
- Tryb 4WD (w pojazdach z tą wersją napędu). Jest on dostępny w zakresie od 0 do 135 km/h i umożliwia rozłożenie mocy na wszystkie cztery koła na śliskich nawierzchniach (śnieg, błoto itd.)
Kompletny zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego
E-3008 jest wyposażony w najnowsze, zaawansowane technologie PEUGEOT w zakresie bezpieczeństwa czynnego, takie jak:
- Aktywne wspomaganie nagłego hamowania z ostrzeganiem o ryzyku kolizji, które wykrywa obecność pojazdów, pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkościach od 7 do 140 km/h.
- Aktywne monitorowanie pasa ruchu lub linii pobocza z funkcją korygowania toru jazdy.
- System wykrywania zmęczenia kierowcy reagujący alertem na objawy przedłużającego się spadku czujności na podstawie analizy toru jazdy i ruchów kierownicy.
- Rozszerzony system rozpoznawania i wyświetlania na cyfrowym zespole zegarów następujących znaków drogowych (oprócz standardowego rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości): stop, zakaz wjazdu, zakaz wyprzedzania, koniec zakazu wyprzedzania.
- System monitorowania martwego pola dalekiego zasięgu (do 75 metrów).
- Kontrola zjazdu ze wzniesienia: poprzez automatyczną regulację prędkości, zarówno podczas jazdy do przodu, jak i do tyłu, zmniejsza ryzyko poślizgu lub utraty panowania nad pojazdem przy zjeździe ze wzniesienia z prędkością poniżej 30 km/h.
- Zaawansowana kontrola trakcji: pozwala zoptymalizować przyczepność na śliskich nawierzchniach. Posiada 3 tryby pracy: śnieg, błoto i piasek.
Wyjątkowo efektywny napęd elektryczny
Zainaugurowana w modelu e-3008 nowa platforma elektryczna Stellantis STLA Medium pozwoli marce Peugeot w optymalnym stopniu spełnić oczekiwania nabywców w 100% elektrycznych modeli marki pod względem osiągów, efektywności energetycznej, zasięgu i możliwości doładowywania samochodu.
Jerome Micheron, DyrektorProduktu marki Peugeot: „Mając na uwadze sukces poprzedniego modelu 3008 i klientów, którzy nam zaufali, musieliśmy wykazać się odwagą. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego e-3008 marka Peugeot wkracza w nową epokę, zarówno pod względem designu, jak i elektryfikacji swoich modeli. Peugeot e-3008 został stworzony dla wymagających i idących z duchem czasu klientów.
Peugeot e-3008 jest pierwszym modelem marki zbudowanym na nowej platformie STLA Medium Grupy Stellantis. Platforma ta, zaprojektowana pod kątem przyszłych elektrycznych modeli Grupy, wyznacza nowe rynkowe standardy w tym zakresie.
Platforma STLA Medium „BEV-by-design” dysponuje rekordowym zapasem energii zmagazynowanej między kołami, sięgającym 98 kWh przy zachowaniu krótkiego rozstawu osi (2,73 m w przypadku e-3008). Ta wysoce efektywna konstrukcja zapewnia e-3008 największy w tym segmencie samochodów zasięg (do 700 km) przy kompaktowych wymiarach (4,54 m długości).
Rozbudowana gama wydajnych elektrycznych zespołów napędowych
Nowy Peugeot e-3008, zaprojektowany od początku jako model elektryczny, dysponuje gamą trzech zeroemisyjnych zespołów napędowych (w cyklu WLTP w trakcie homologacji), wychodzących naprzeciw wszelkim potrzebom klientów:
- Zasięg 525 km, napęd na 2 koła, 210 KM/157 kW,
- Dual Motor z zasięgiem 525 km, napędem na 4 koła, o mocy 320 KM/240 kW,
- Duży zasięg, do 700 km*, napęd na 2 koła, 230 KM/170 kW.
Silnik elektryczny i przekładnia redukcyjna
Ta najnowsza generacja synchronicznych silników z magnesami trwałymi posiada większą moc i wyższą sprawność energetyczną. Wersje z napędem na 2 koła dysponują mocą 157 kW (343 Nm) lub 170 kW (343 Nm). W wersji z napędem na 4 koła, wyposażonej w 2 silniki, łączna moc wynosi 240 kW (157 kW silnik przedni i 83 kW silnik tylny). Silnik przedni dysponuje momentem obrotowym 343 Nm, a silnik tylny – 166 Nm. Akumulator trakcyjny jest objęty 8-letnią gwarancją lub do przebiegu 160 tys. km na 70% fabrycznej pojemności.
Napęd hybrydowy i hybrydowy typu plug-in
Gamę uzupełniają dwa zelektryfikowane zespoły napędowe (hybrydowy i hybrydowy typu plug-in), które będą dostępne w zależności od rynku. Będzie również dostępny zespół napędowy przeznaczony na rynki pozaeuropejskie. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostaną opublikowane w późniejszym terminie.
Nowy Peugeot e-5008
W uzupełnieniu do strategii pełnej elektryfikacji gamy modeli Peugeot na rynku pojawi się również duży elektryczny SUV klasy premium, zaadresowany do szerszej grupy nabywców dużych SUV-ów. Bardziej szczegółowe informacje na ten temat zostaną podane na początku 2024 roku.