Europejska premiera nowego MG4 Electric: kompaktowy, w pełni elektryczny hatchback wyznacza nowy kamień milowy na trajektorii rozwoju MG Motor.
MG4 Electric jest pierwszym z serii modeli MG opartych na nowej, inteligentnej platformie MSP (“Modular Scalable Platform”) firmy macierzystej SAIC Motor, co czyni go najważniejszym jak dotąd samochodem MG Motor. Zapewnia imponująco kompaktowe wymiary i wyjątkowy design, doskonałe właściwości jezdne, wysoki poziom wydajności elektrycznej, innowacyjne systemy wspomagania kierowcy i doskonałą użyteczność.
Europejska premiera nowego MG4 Electric
MG4 Electric wejdzie do ważnego segmentu C w Europie w trzech wersjach. Podstawowym modelem jest MG4 Electric Standard z akumulatorem o pojemności 51 kWh, zasięgiem do 350 km w cyklu WLTP i tylnym silnikiem elektrycznym o mocy 125 kW (170 ps). Ceny tej wersji zaczynają się od 28 990 euro.
MG4 Electric Comfort i MG4 Electric Luxury mogą pochwalić się akumulatorem o pojemności 64 kWh i silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 ps). Dzięki temu model Comfort oferuje zasięg do 450 km. Pierwsze pojazdy zostaną dostarczone klientom z programu zamówień przedpremierowych w 2022 roku.
“MG4 Electric to kolejny kamień milowy w długiej historii MG Motor”, powiedział Xinyu Liu, dyrektor generalny SAIC Motor Europe. “Zapewnia inteligentniejszą alternatywę dla konsumentów, którzy chcą więcej. Jako pierwszy pojazd oparty na naszej zaawansowanej technologicznie i niezwykle elastycznej platformie MSP, łączy imponujące osiągi elektryczne, doskonałe właściwości jezdne i innowacyjne systemy wspomagające z łatwością obsługi i wyjątkowym, dynamicznym designem”.
Imponujący, sportowy design
Dynamiczny design MG4 Electric jest wynikiem globalnego rozwoju, obejmującego SAIC Motor Design Center w Szanghaju, Advanced Design Studio w Londynie i Royal College of Art, również zlokalizowany w stolicy Wielkiej Brytanii. Przy długości 4 287 mm, szerokości 1 836 mm i wysokości zaledwie 1 504 mm, pięciodrzwiowy hatchback doskonale wpisuje się w konkurencyjny krajobraz. Długi rozstaw osi wynoszący 2 705 mm zapewnia atrakcyjne proporcje i dużo miejsca we wnętrzu – nawet dla pięcioosobowej rodziny. Pojemność bagażnika wynosi od 350 do 1165 litrów.
Uderzające reflektory i pochylone kierunkowskazy nadają MG4 Electric niepowtarzalny przód, podkreślony przez 28 diod LED i sześć pionowych pasków światłowodowych. Trzy jednostki świateł przeciwmgielnych i mijania połączono z diodowymi światłami doświetlającymi zakręty. Wpływ tych linii jest kontynuowany w tylnej części ze złożonymi tylnymi światłami LED poprzez zróżnicowaną konstrukcję odpowiednich krawędzi świetlnych.
172 diody LED i tylna listwa świetlna rozciągająca się na całej szerokości pojazdu podkreślają kolejne akcenty optyczne. Dwukolorowy dach i jego wyrafinowana aerodynamika przechodzą w dwuskrzydłowy spojler dachowy, optycznie wydłużający linię samochodu i poprawiający aerodynamikę.
W zależności od wersji modelu, współczynnik oporu powietrza wynosi od cW 0,27 do 0,287, dzięki aktywnej konfiguracji podawania powietrza chłodzącego w przedniej osłonie (od wersji Comfort). Gdy wymagana jest mniejsza ilość powietrza chłodzącego, zamyka on wlot powietrza, poprawiając osiągi aerodynamiczne nawet o 30 procent i zwiększając zasięg nawet o 10 procent.
Wzór Tomahawk 17-calowych felg aluminiowych – dostępnych w dwóch kolorach dla modeli Comfort i Luxury – jest również zoptymalizowany aerodynamicznie, zmniejszając zużycie energii w połączeniu z niskooporowymi oponami 215/55 R17 firmy Continental. MG4 Electric będzie dostępny w następujących kolorach nadwozia: Pebble Black, Dover White, Medal Silver, Andes Grey, Diamond Red, Brighton Blue i Fizzy Orange.
Obszerne wnętrze MG4 Electric zostało celowo zaprojektowane w minimalistyczny sposób, podkreślając podstawowe zasady prostoty, technologii i jakości. Kokpit maksymalizuje dostępną przestrzeń dzięki lekkim, smukłym panelom przyrządów i elementom sterującym, wykorzystującym wysokiej jakości materiały i staranny montaż. Pływająca konstrukcja konsoli środkowej tworzy więcej miejsca i integruje przydatne funkcje, takie jak schowek na smartfona i bezprzewodowe ładowanie w wersji Luxury.
Wysokość i położenie dwuramiennej kierownicy są regulowane. Kierownica jest dostępna w skórzanym wykończeniu od wersji Comfort i jest podgrzewana w wersji Luxury. Zastosowano również zminimalizowany wzór przycisków funkcyjnych MG Motor. Wersja Luxury oferuje również podgrzewane przednie fotele, a fotel kierowcy ma sześć opcji konfiguracji elektrycznej.
Najcieńszy akumulator w swojej klasie i doskonałe osiągi elektryczne
Innowacyjny akumulator “ONE PACK” stanowi podstawę dynamicznego wyglądu MG4 Electric. Poziomy układ ogniw akumulatora sprawia, że jego wysokość wynosi zaledwie 110 mm, co czyni go najcieńszym akumulatorem w swojej klasie – nawet niższym niż na przykład puszka coli – i umożliwia zwiększenie przestrzeni nad głową przy niższej wysokości pojazdu.
Akumulator jest częścią platformy MSP dla pojazdów akumulatorowo-elektrycznych, opracowanej przez spółkę macierzystą SAIC Motor. Inteligentna i modulowana struktura architektury oferuje szereg korzyści w zakresie elastyczności, wykorzystania przestrzeni, bezpieczeństwa i wrażeń z jazdy. Struktura jest skalowalna i odpowiednia dla rozstawów osi od 2650 do 3100 mm. Umożliwia to projektowanie różnych elementów nadwozia dla różnych segmentów na tej samej platformie, od modeli typu hatchback i notchback po SUV-y, vany, a nawet samochody sportowe.
MG4 Electric jest pierwszym pojazdem marki w Europie opartym na platformie MSP i początkowo będzie oferowany w dwóch wersjach akumulatorowych. MG4 Electric Standard łączy akumulator o pojemności 51 kWh z zamontowanym z tyłu silnikiem elektrycznym o mocy 125 kW napędzającym tylne koła.
Ten podstawowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 160 km/h i oferuje zasięg do 350 km w cyklu WLTP. Wydajność ładowania prądem przemiennym (AC) w publicznym punkcie ładowania wynosi 6,6 kW, podczas gdy akumulator może być szybko ładowany prądem stałym (DC) z prędkością do 117 kW.
W tym drugim przypadku akumulator można naładować od 10 do 80 procent w 40 minut. Modele Comfort i Luxury wyposażone są w akumulator o pojemności 64 kWh i silnik o mocy 150 kW napędzający tylne koła. Wykonują one standardowy sprint w 7,9 sekundy i osiągają prędkość maksymalną 160 km/h. Zasięg WLTP ustalono na 450 km (435 km dla wersji Luxury).
Ładowarka pokładowa (AC) o mocy 11 kW jest standardem dla obu modeli. W międzyczasie akumulator można szybko naładować (DC) od 10 do 80 procent w 35 minut z prędkością do 135 kW – wystarczająca moc na około 300 km w 32 minuty. Ponadto wszystkie trzy wersje mogą pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 250 Nm.
Doskonałe prowadzenie i optymalna równowaga
Dzięki tylnemu silnikowi i napędowi na tylne koła, a także zrównoważonemu rozkładowi masy 50:50, MG4 Electric zapewnia doskonałe prowadzenie i przyjemność z jazdy. Podobnie jak w większych pojazdach europejskich producentów klasy premium, MG Motor wykorzystuje w MG4 Electric przednią oś MacPhersona i złożone pięciowahaczowe zawieszenie pojedynczego koła dla tylnej osi.
W połączeniu z dwuzębnikowym elektrycznym wspomaganiem kierownicy Bosch, które szybko i precyzyjnie dostosowuje siłę kierowania do prędkości pojazdu w czasie rzeczywistym – od lekkiej przy niskiej prędkości do cięższej przy wyższych prędkościach – oraz trzema konfigurowalnymi trybami (Light, Standard, Sport), podwozie zapewnia bezpośrednie i stabilne zachowanie podczas jazdy. W mieście MG4 Electric jest bardzo zwrotny i łatwy w manewrowaniu, a średnica zawracania wynosi zaledwie 10,6 metra.
Układ hamulcowy Continental z czterema hamulcami tarczowymi, który można regulować w trzech trybach (Comfort, Normal i Sport), zapewnia również doskonałe hamowanie. Droga hamowania przy prędkości 100 km/h wynosi mniej niż 37 metrów. Silnik elektryczny jest również w stanie hamować MG4 Electric i odzyskiwać energię na różnych poziomach.
MG Pilot z adaptacyjną kontrolą prędkości i odległości, asystentem jazdy w korkach i asystentem kontroli pasa ruchu w standardzie
MG4 Electric wykorzystuje szereg zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa. Oprócz ostrzeżenia przed kolizją z przodu (FCW) i automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), wszystkie wersje oferują również w standardzie: adaptacyjny tempomat (ACC), asystenta jazdy w korkach (TJA), ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (LDW) i asystenta utrzymania pasa ruchu (LKA), zgrupowane pod nazwą MG Pilot i umożliwiające pewien stopień autonomicznej jazdy. Do tego dochodzą inteligentne sterowanie reflektorami (IHC) i system wspomagania prędkości (SAS) z rozpoznawaniem znaków drogowych.
W przypadku MG4 Electric Luxury, MG Pilot oferuje również wykrywanie martwego pola (BSD) i asystenta zmiany pasa ruchu (LCA). Ponadto ostrzega o ruchu poprzecznym za pojazdem dzięki Rear Cross Traffic Alert (RCTA) oraz o nadjeżdżających pojazdach podczas otwierania drzwi dzięki Door Opening Warning (DOW). Dostępny jest również system ostrzegania o niestabilnej jeździe (UDW). Kamera 360 stopni pokazuje kierowcy otoczenie wokół MG4 Electric na wyświetlaczu.
Wysoki poziom codziennej użyteczności i nowoczesna łączność
MG4 Electric zapewnia wysoki poziom codziennej użyteczności, z dużą ilością miejsca dla maksymalnie pięciu pasażerów i licznymi opcjami przechowywania. Dodatkowa pompa ciepła w wersji Luxury sprawia, że system klimatyzacji jest jeszcze bardziej wydajny. Akumulator pojazdu może nawet działać jako mobilny bank energii (“Vehicle-to-load”), dostarczając energię do urządzeń zewnętrznych, takich jak rowery elektryczne, smartfony i komputery za pomocą kabla adaptera.
MG4 Electric posiada 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników zawierający kluczowe informacje, a także pływający 10,25-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy. Można go używać do sterowania systemem łączności MG iSMART, który łączy również smartfony za pomocą Apple CarPlay i Android Auto, różnymi funkcjami pojazdu, profilami jazdy, klimatyzacją i zarządzaniem ładowaniem.
Poziomy jazdy są wybierane elektrycznie za pomocą pokrętła na pływającej konsoli środkowej. MG iSMART zapewnia również system nawigacji, który umożliwia wyznaczanie tras w czasie rzeczywistym z obsługą online dla wersji Luxury, ze sterowaniem głosowym i szerokim zdalnym dostępem do pojazdu za pomocą aplikacji iSMART.
MG Motor planuje rozszerzyć swoje portfolio do dziesięciu modeli do 2025 r.