Model BMW M3 GTS świętuje właśnie swój debiut na torze wyścigowym i tradycyjnych drogach. Najmocniejsze BMW M3 Coupe pod względem osiągów i poziomu bezpieczeństwa posiada 4,4-litrowy silnik o mocy 450 KM/331 kW (w porównaniu z mocą 420 KM/309 kW w silniku M3) i oferuje idealne warunki do użytkowania podczas sportowych imprez klubowych. Jednocześnie posiada homologację dopuszczającą go do zwykłego ruchu drogowego.
BMW M3 GTS produkowane jest w fabryce BMW M GmbH. Oprócz większego i mocniejszego silnika V8, specjalnego tuningu 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni „M Dual Clutch Transmission” z systemem Drivelogic i zmodyfikowanego zawieszenia (można je obniżyć o 16 mm z przodu i 12 mm w tyle) pojazd – zaprojektowany głównie z myślą o wykorzystywaniu w klubach sportowych – otrzymał także lżejszą i bardziej aerodynamiczną konstrukcję nadwozia.
Wyjątkowy, sportowy potencjał BMW M3 GTS podkreśla stosunek mocy do wagi, który obniżono do 3.4 kg na 1 KM. Dzięki skrzyni biegów i konfiguracji zawieszenia przystosowanym do jazdy na torze wyścigowym BMW M3 GTS przyspiesza od 0 do 100 w 4,4 sekundy. Prędkość maksymalna to 305 km/h. Maksymalny moment obrotowy jednostki napędowej to 440 Nm (o 40 Nm więcej w porównaniu z M3) dostępny przy 3750 obr./min.
Odpowiednio do zwiększonej mocy ulepszono także hamulce – przednie tarcze mają średnicę o 18 mm większą, a te umieszczone w tyle o 30 mm większą w porównaniu z BMW M3. Tuningowi poddano także system kontroli stabilności DSC, ABSy i M Dynamic Mode (tryb M Dynamic Mode układu dynamicznej kontroli stabilności (DSC) pozwala osiągać maksymalne prędkości na zakrętach aż do kontrolowanego poślizgu. Ponieważ układ DSC w specjalnej konfiguracji M reaguje stosunkowo późno, to w całym zakresie prędkości możliwy jest większy poślizg przy maksymalnej dynamice wzdłużnej i poprzecznej aż po kontrolowany dryft.).Zwiększono w ten sposób dynamiczny potencjał BMW M3 GTS.
Z zewnątrz BMW M3 GTS będzie można rozpoznać po rzucającym się w oczy kolorze nadwozia w odcieniu jasnej pomarańczy, a w kabinie producent skupił się głównie na zapewnieniu jak największego bezpieczeństwa. Zastosowano w niej sportowe fotele kubełkowe, wykończenia z włókna węglowego i pałąk kapotażowy umieszczony za słupkami B. Kierownicę i drzwi obito Alcantarą.