Nowa Lancia Ypsilon to pierwszy samochód nowej ery marki, charakteryzujący się ponadczasowym designem, czystymi i radykalnymi formami, zaawansowaną, a jednocześnie prostą w obsłudze technologią. To zupełnie nowy samochód, który uosabia komfort wyróżniający markę Lancia, dzięki dbałości o szczegóły stylistyczne oraz wyjątkowy dobór materiałów i kolorów dzięki współpracy z firmą Cassina.
Nowa Lancia Ypsilon Edizione Limitata cassina
Nowa LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA dostępna we Włoszech w 1906 certyfikowanych i numerowanych egzemplarzach nawiązujących do roku założenia marki Lancia – wzmacnia więź między dwoma włoskimi markami będącymi wyrazem doskonałości w swoich branżach: motoryzacyjnej i wystroju wnętrz. To kolejny krok w podróży rozpoczętej prezentacją samochodu koncepcyjnego Lancia Pu+Ra HPE: obie marki posiadają podobne wartości, takie jak innowacyjność, badania, szacunek dla włoskiej tradycji, a także poszanowanie dla środowiska.
“Nowa Lancia Ypsilon to samochód, który wprowadza markę w erę zrównoważonej mobilności. To pierwszy hatchback klasy premium segmentu B marki Stellantis, najlepszy w swojej klasie pod względem zasięgu wynoszącego do 403 km w cyklu mieszanym WLTP, który może pokonać dystans 100 km na jednym ładowaniu, które trwa poniżej 10 minut. Nowy model jest również wyposażony w wirtualny interfejs S.A.L.A. oferowany po raz pierwszy w samochodzie seryjnej produkcji Stellantis i system autonomicznej jazdy poziomu 2” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.
Łącząc tradycję i innowację zgodnie z czystym i radykalnym językiem designu marki, nowa LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA to pierwszy samochód inspirowany wzornictwem ekskluzywnych włoskich mebli. Uosabia design, komfort i dobre samopoczucie we wnętrzu samochodu. Nowy model charakteryzuje się najwyższą dbałością o każdy szczegół wykończenia, od doboru materiałów po wybór kolorów: niebieski będący kultowym odcieniem nawiązującym do tradycji marki Lancia pojawia się zarówno we wnętrzu, jak i na nadwoziu.
Miękki niebieski aksamit pochodzący z recyklingu otula fotele z unikatowym wzorem „cannelloni” i podwójnymi szwami, a akcenty w tym samym kolorze pojawiają się na panelach drzwi i desce rozdzielczej, tworząc eleganckie i dopracowane w każdym calu wnętrze. Niebieski kolor Lancii pojawia się także na wyjątkowym, eleganckim i nowoczesnym nadwoziu samochodu: łączy się z głęboką czernią felg aluminiowych i ich ciemnym wykończeniem, tworząc wyrafinowany i jednolity efekt wizualny, bez elementów chromowanych.
Kolejnym znakiem rozpoznawczym nowej LANCII YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA jest „stolik kawowy” Cassina, innowacyjny „wielofunkcyjny” element centralny wykonany z tworzywa sztucznego na bazie biologicznej, który podkreśla doświadczenie produkcyjne marki. To pierwszy „stolik kawowy” („tavolino” w języku włoskim) we wnętrzu samochodu, wykorzystany przez markę Lancia do stworzenia domowej i gościnnej przestrzeni zgodnie z jej historycznymi wartościami. Kabina pasażerska staje się zatem prawdziwym „salonem” przypominającym salon w typowym włoskim domu, tworząc harmonijną i elegancką przestrzeń.
Włoski charakter, komfort i powrót do tradycji w nowoczesnej odsłonie to wartości, które przyświecały obu markom w ich wspólnej podróży pod znakiem współpracy, gdzie reinterpretacja tradycji oznacza przeprojektowanie tradycji Lancii, wykorzystując innowacyjne materiały pochodzące z recyklingu i możliwe do ponownego przetworzenia, tak jak w przypadku głównych elementów „salonu”. Jednym z przykładów jest nowe wykorzystanie historycznej i kultowej tkaniny obiciowej znanej jako „panno Lancia”, która zyskała teraz nowy wygląd dzięki wykorzystaniu nowoczesnego materiału: aksamitu zastosowanego na siedzeniach i oparciach z unikatowym wzorem „cannelloni” . Pozostałą część konstrukcji wykonano z PCV pochodzącego z recyklingu. Elektryczne, podgrzewane siedzenia z funkcją masażu przypominają prawdziwe fotele, które dbają o dobre samopoczucie w samochodzie, zapewnione również przez doskonały komfort akustyczny.
Wyposażony w 100% elektryczny silnik, model oferuje zasięg do 403 km w cyklu mieszanym WLTP, a funkcja szybkiego ładowania pozwala osiągnąć poziom naładowania od 20% do 80% w zaledwie 24 minuty lub poziom wystarczający na przejechanie 100 km w 10 minut. Nowa Lancia Ypsilon jest wspierana przez Free2move Charge, w pełni zintegrowany ekosystem ładowania 360° umożliwiający dostosowane do potrzeb ładowanie i zarządzanie energią, aby spełnić wszystkie oczekiwania klientów w domu, w pracy lub w podróży.
Nowa Lancia Ypsilon w nowoczesny sposób interpretuje kultową przednią osłonę chłodnicy przypominającą „kielich”, teraz odświeżoną poprzez trzy promienie światła. Podkreśla to również napis Lancia na wszystkich przyszłych modelach, kultowe okrągłe tylne światła LED – inspirowane legendarną Lancią Stratos, innowacyjny system informacyjno-rozrywkowy S.A.L.A. (Sound Air Light Augmentation), jeden z filarów prostej u użyciu technologii Lancii, który wraz z systemem autonomicznej jazdy poziomu 2, pozwala bezpieczniej wyruszyć w podróż poza miasto, ułatwiając klientom życie w samochodzie.
Nowa Lancia Ypsilon to inteligentny samochód miejski. System wspomagania parkowania ułatwia prowadzenie i manewrowanie autem w mieście dzięki kamerom cofania oraz przednim i tylnym czujnikom ułatwiającym parkowanie. Dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala (zestaw wskaźników i radio cyfrowe) przejrzyście wyświetlają informacje przydatne dla kierowcy. Oba ekrany można spersonalizować zarówno pod względem układu, jak i kolorów. Bogate wyposażenie uzupełnia bezkluczykowy system umożliwiający otwieranie, uruchamianie i zamykanie samochodu bez użycia tradycyjnego klucza, a dla tych, którzy nie mogą oderwać się od swojego smartfona, dostępne są bezprzewodowa ładowarka do telefonu i Bluetooth Android Auto/Apple CarPlay.
Nowa Lancia Ypsilon to pierwszy krok w procesie odrodzenia marki, z jasną i ambitną strategią elektryfikacji, która postępuje bardzo szybko, zgodnie z planem strategicznym „Dare Forward”.
Wygląd zewnętrzny i nowy język designu będący reinterpretacją tradycji
Nowa Lancia Ypsilon to pierwszy samochód seryjnej produkcji , w którym zastosowano Lancia Pu+Ra Design (nazwa będąca połączeniem słów „czysty” i „radykalny”), jedyny w swoim rodzaju język designu Lancii, który ma być wyjątkowy i trwały przez lata. Podkreślając połączenie tradycji i innowacji, model wprowadza markę w nową erę, wykorzystując podejście wykraczające poza język designu typowy dla branży motoryzacyjnej: bryły pojazdów są tworzone przez kolejne warstwy, poprzez dodawanie i przecinanie podstawowych i charakterystycznych kształtów, takich jak koło, prostokąt i trójkąt.
Unikalna tożsamość marki, która wyróżnia się reinterpretacją tradycji nawiązującej do prekursorów samochodu koncepcyjnego Lancia Pu+Ra HPE. Nadwozie charakteryzuje się miękką, elegancką, czystą i zmysłową linią przywołującą na myśl Aurelię i Flaminię, połączoną z najbardziej radykalnym duchem marki inspirowanym sportową historią marki i uosabianym przez słynne modele Stratos i Delta, a także językiem architektury, wystroju wnętrz i mody.
Nawiązanie do najbardziej agresywnej duszy marki odnajdujemy wyraźnie w tylnej części samochodu, gdzie zastosowano najnowocześniejszy pod względem technologii i zasięgu system oświetlenia w segmencie. Nowa Lancia Ypsilon jest wyposażona w kultowe, okrągłe reflektory full-LED nawiązujące do niezapomnianej Lancii Stratos, legendarnego modelu w świecie rajdów samochodowych. Dwa reflektory zawierają teraz nowy element stylistyczny, literę Y, stanowiącą symboliczną syntezę ułożoną poziomo po obwodzie, otaczającą nowy napis Lancia. Litera Y jest wykonana ze szczotkowanej stali nierdzewnej i wyróżnia się oryginalną czcionką, która czerpie inspirację ze świata mody, jednej z najważniejszych włoskich branż przemysłu najbardziej związanych z historią marki Lancia, stanowiąc znak rozpoznawczy przyszłości marki, aby zwiększyć jej atrakcyjność i podkreślić jej współczesny charakter.
Idealny dialog między elementami oddającymi radykalizm i prostotę podkreśla także napis Ypsilon, który pojawia się z tyłu, „odręcznie zapisane” znaki są inspirowane kultowymi i historycznymi samochodami Lancia symbolizującymi czystość, takimi jak Fulvia, Flavia i Flaminia.
Nowy napis znajduje się również na błyszczącym czarnym przodzie, inspirowanym Lancią Beta Montecarlo. Napis Lancia wyróżnia się na tle nowoczesnej reinterpretacji historycznej osłony chłodnicy, „kielicha”, zwróconego teraz w przyszłość i podkreślonego przez futurystyczne trzy promienie światła LED, podkreślające jego kultowy i niezwykły charakter i rozpoznawalne z daleka, zarówno w dzień, jak i w nocy. Ten podwójny podpis, kielich zestawiony z napisem, będzie sygnować przód wszystkich trzech nowych modeli Lancii: „kielich pełen światła” otaczający wirtualnie nazwę marki i wyraźnie określający nową tożsamość Lancii wkraczającej w erę mobilności elektrycznej.
Kolejną cechą jest dopracowanie nowego logo, elementu „Progressive Classic” oznaczającego wejście marki w erę elektromobilności. To nowa interpretacja wszystkich charakterystycznych elementów legendarnej marki, takich jak kierownica, flaga, tarcza, włócznia i napis, ale w takiej odsłonie, by były one nowoczesne i „patrzące” w przyszłość. Wszystkie te elementy składowe marki są symbolami szlachetności i dziedzictwa Lancii, które teraz zostały uproszczone, zarówno pod względem linii, jak i kształtów, i zyskują nową równowagę wyrażającą innowacyjność, jakość „premium” i włoski charakter, połączone z odrobiną eklektyzmu, nadaną przez asymetryczną włócznię.
„Effortless Technology” prosta w użyciu technologia dla najlepszego w swojej klasie samochodu miejskiego
Nowa Lancia Ypsilon to inteligentny samochód miejski, który wyróżnia się na ulicach nowoczesnych miast łatwością prowadzenia, właściwościami jezdnymi i szeregiem najlepszych w swojej klasie funkcji. Nowa Lancia Ypsilon jest ucieleśnieniem wizji marki w zakresie technologii i systemów informacyjno-rozrywkowych. Technologia Lancii to przyjazna dla użytkownika, prosta, niewymagająca wysiłku i intuicyjna technologia, która ułatwia klientom życie w samochodzie i sprawia, że „czują się oni jak w domu”.
Filarem tej koncepcji jest S.A.L.A., wirtualny i inteligentny interfejs zawierający niezbędne parametry, aby zapewnić komfortową jazdę w doskonałym stylu Lancii. W języku włoskim SALA oznacza „salon”, ale w tym przypadku jest to akronim oznaczający Sound Air Light Augmentation, system informacyjno-rozrywkowy, który łączy funkcje audio, klimatyzacji i oświetlenia. Dzięki temu kierowca i pasażerowie mogą regulować warunki panujące we wnętrzu jednym naciśnięciem przycisku.
System audio samochodu został specjalnie stworzony przez projektanta dźwięku marki Lancia. Układ klimatyzacji jest wyposażony w filtr o zwiększonej wydajności, który usuwa do 99% szkodliwych cząstek, zapewniając lepsze powietrze i komfort w kabinie pasażerskiej. Oświetlenie w samochodzie można regulować według własnych upodobań, dotykając wyświetlacza, aby stworzyć wyjątkową atmosferę w połączeniu z funkcją oświetlenia ambientowego.
System S.A.L.A. oznacza, że „salon” Nowej Lancii Ypsilon może dopasować się do panującego w danym momencie nastroju, natychmiast zmieniając muzykę, klimat i oświetlenie wewnątrz kabiny pasażerskiej.
Do funkcji „salonu” nawiązują również inne elementy samochodu, takie jak regulowane, podgrzewane elektrycznie fotele z funkcją masażu, które wyglądają jak prawdziwe fotele o prążkowanym splocie, z siedziskiem i oparciem pokrytym pochodzącym z recyklingu niebieskim aksamitem. Wszystko to jest jeszcze bardziej zachęcające dzięki doskonałemu komfortowi akustycznemu przedziału pasażerskiego, który ma zapewnić maksymalnie dobre samopoczucie we wnętrzu samochodu.
Wrażenia na pokładzie Nowej Lancii Ypsilon są niezwykle relaksujące za sprawą bogatej gamy wyposażenia. Na szczególną uwagę zasługuje bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania pojazdu oraz asystent parkowania, najlepszy standard w tym segmencie, składający się z kamer z widokiem 180° oraz przednich i tylnych czujników ułatwiających manewry. Uwagę zwraca również podwójny ekran, największy wyświetlacz w tej kategorii o łącznej przekątnej 20,5 cala oraz 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników/radioodtwarzacz, który można spersonalizować zarówno pod względem układu, jak i kolorów.
S.A.L.A. jest również w standardzie wyposażony w Bluetooth Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodową ładowarkę do telefonu i trzy porty USB-C dla tych, którzy nie mogą oderwać się od swojego własnego urządzenia. Uzupełnienie systemu informacyjno-rozrywkowego stanowi S.A.L.A. HUB, wirtualny asystent, który udoskonala połączenie między samochodem a kierowcą, podkreślając zaawansowany technologicznie charakter samochodu. Wreszcie, jako dopełnienie niezwykłych wrażeń z jazdy, Nowa Lancia Ypsilon jest jedynym modelem w segmencie, który w standardzie oferuje 2. poziom autonomicznej jazdy, co zapewnia większe bezpieczeństwo podczas pozamiejskich podróży i upraszcza prowadzenie samochodu, dzięki czemu użytkownicy Lancii mogą w pełni cieszyć się jazdą samochodem.
Poziom 2. autonomicznej jazdy automatycznie dostosowuje prędkość i tor jazdy, wykorzystując adaptacyjny tempomat i system utrzymania pojazdu na środku danego pasa ruchu. Poziom 2. autonomicznej jazdy, który można aktywować przy prędkości od 30 do 150 km/h, obejmuje asystenta jazdy w korku z funkcją Stop&Go, która automatycznie uruchamia samochód, gdy utknie on w korku, zapewniając bardziej komfortową jazdę.
Nowa Lancia Ypsilon naznacza wejście marki w erę elektryfikacji
Nowa Lancia Ypsilon w wersji w pełni elektrycznej jest pierwszym w 100% elektrycznym samochodem marki. Model naznacza wejście w erę mobilności elektrycznej, urzeczywistniając swoją wizję w odniesieniu do zasięgu, czasu ładowania i wydajności, by zapewnić wiodące na rynku osiągi.
Dzięki jednostce napędowej o mocy 156 KM/115 kW i akumulatorowi o pojemności 51 kWh, za sprawą których jest to najlepszy samochód w swojej klasie w segmencie B hatchbacków premium, Nowy Ypsilon może pochwalić się zasięgiem do 403 km w cyklu mieszanym WLTP, szybkim ładowaniem w 24 minuty (od 20% do 80%) lub wystarczającym na 100 km ładowaniem w 10 minut. Zużycie paliwa wynosi od 14,3 do 14,6 kWh na 100 km.
Jasna i ambitna strategia elektryfikacji Lancii obejmuje wprowadzenie na rynek trzech nowych modeli, jednego co dwa lata. Nowa Lancia Ypsilon debiutuje w wersji BEV, napędzanej w pełni elektrycznym układem napędowym. Zgodnie z planem strategicznym Stellantis „Dare Forward”, od 2026 roku Lancia będzie wprowadzać na rynek wyłącznie modele w 100% elektryczne.
Free2move Charge spełnia obietnicę „easy to Always Be Charged” (jak łatwo zawsze być naładowanym)
Nowa Lancia Ypsilon jest wspierana przez Free2move Charge, kompleksowy i zintegrowany ekosystem, który zapewnia bezproblemowe ładowanie i zarządzanie energią, i jest dostępny dla wszystkich klientów Lancii. Konkurencyjne rozwiązania marki Lancia upraszczają proces ładowania w domu i na trasie, zapewniając najlepsze wrażenia z użytkowania pojazdu elektrycznego.
- Free2move Charge Home zapewnia klientom prywatnym wsparcie w zakresie instalacji, finansowania i gwarancji na domowy system ładowania, a także inny sprzęt elektryczny i usługi.
- Free2move Charge Go gwarantuje dostęp w dowolnym miejscu i czasie do największej i najlepiej utrzymanej sieci publicznych punktów ładowania.
Ta modułowa struktura umożliwia Free2move Charge realizację obietnicy e-ABC, czyli easy to Always Be Charged (jak łatwo zawsze być naładowanym). Utrzymanie pełnego stanu naładowania przez cały czas jest łatwe dzięki zintegrowanemu systemowi obejmującemu sprzęt, oprogramowanie i usługi ładowania, który spełnia wszystkie potrzeby użytkowników samochodów elektrycznych, w dowolnym miejscu i czasie.
Oprócz tego system skonstruowany jest pod kątem zrozumienia potrzeb użytkowników i zoptymalizowania ogólnego zarządzania energią, co przekłada się na obniżenie całkowitego kosztu użytkowania i zmaksymalizowanie korzyści dla środowiska.
Free2move Charge przyczynia się zatem do realizacji celów określonych w planie strategicznym Stellantis „Dare Forward”, w tym osiągnięcia do 2030 roku 100% udziału sprzedaży pojazdów elektrycznych w Europie.
Nowa Lancia Ypsilon: styl i innowacje dla nowej grupy klientów
Nowa Lancia Ypsilon, pierwszy hatchback Grupy Stellantis w segmencie B premium, pokazuje, jak duże znaczenie ma komfort klienta w jeszcze bardziej przestronnym przedziale pasażerskim: samochód jest dłuższy, szerszy i wyposażony w 17-calowe felgi aluminiowe, większe niż w poprzednim Ypsilonie. Dzięki wszystkim tym cechom samochód zyskuje elegancki i futurystyczny charakter.
W porównaniu do poprzedniego modelu, samochód przeszedł rewolucję, odzwierciedlając cechy grupy docelowej, dla której jest przeznaczony: docelowi klienci nowej Lancii Ypsilon są młodsi, w wieku od 40 do 45 lat. Ponadto, to na czym im zależy to styl i innowacje technologiczne, dbałość o kwestie środowiskowe i wrażliwość na najnowsze trendy. W ten sposób samochód wyraża oczekiwania samych docelowych klientów, jest zgrabną projekcją ich miejskiego i aktywnego stylu życia.
Casa Lancia
Istotnym czynnikiem w tym procesie odrodzenia marki jest Casa Lancia, społeczność 240 oddanych i certyfikowanych włoskich sprzedawców Lancii, która powstała w lipcu 2023 r., i którą zarządza bezpośrednio dyrektor marki Luca Napolitano.
Casa Lancia powstała z jasno określonym celem stworzenia bezpośredniego i autentycznego połączenia ze społecznością, w której każdy sprzedawca może zadawać pytania, komentować nowości, wyrażać opinie, wchodzić w dyskusje z całym zespołem i zgłębiać różne tematy, mając pewność otrzymania odpowiedzi w ciągu 72 godzin!
Kanał ten jest częścią szerszego procesu odnawiania sił sprzedaży, które obecnie tworzą oddani marce i certyfikowani na różnych poziomach szkoleń sprzedawcy marki Lancia. Szkolenia rozpoczynają się od trzypoziomowego kursu trwającego 15 miesięcy, składającego się z 50 modułów o łącznej liczbie 13 000 godzin szkoleniowych, który zakończy się we wrześniu 2024 roku. Szkolenie ma na celu nadanie roli sprzedawcy jeszcze większego, centralnego znaczenia, jako pierwszej osobie mającej kontakt z klientem końcowym, oraz zagwarantowanie klientom wysokiej jakości, wciągających doświadczeń, zarówno podczas zakupów online, jak i offline: to kluczowy krok na drodze do pozycjonowania marki w kategorii samochodów premium.
Lancia powraca do Europy z nową tożsamością korporacyjną
Nowa Lancia Ypsilon naznacza powrót marki do Europy, nadając kształt procesowi jej internacjonalizacji i kontynuując solidny, ambitny plan działania, który szybko się rozwija zgodnie z założeniami planu strategicznego Stellantis „Dare Forward”, którego celem jest uczynienie z Lancii pożądanej, szanowanej i wiarygodnej marki.
W pierwszej połowie 2024 roku Lancia wejdzie do Europy z siecią ponad 70 nowych dealerów zlokalizowanych w takiej samej liczbie największych miast, w których żyją przyszli klienci marki. Pierwszymi rynkami, które zostaną zaangażowane w połowie 2024 roku będą Belgia i Holandia, następnie Francja i Hiszpania, a w 2025 roku Niemcy.
Przy wyborze krajów kierowano się trzema kryteriami
Pierwszym z nich jest miłość i pasja do produktów „Made in Italy”, z Hiszpanią, Belgią i Francją na czele rankingu. Drugim kryterium jest wielkość sprzedaży online, gdzie do czołówki zalicza się Holandia. Trzecim kryterium jest wielkość segmentu premium B, w którym Hiszpania, Francja i Belgia zajmują miejsca w pierwszej piątce.
Wszystkie te kraje są historycznie powiązane z włoskim duchem i marką Lancia, która zawsze była bardzo popularna, po części dzięki wielu kultowym modelom, które uwiodły serca aktorów, oddanych wielbicieli mody i włoskiej elegancji oraz fanów sportów motorowych.
Pierwsze dwa kraje, do których powróci Lancia, to Belgia, z 10 dealerami i 13 punktami obsługi posprzedażnej, oraz Holandia, z sześcioma dealerami i taką samą liczbą punktów obsługi posprzedażnej.
Później dołączy Hiszpania i Francja. Hiszpania, trzeci co do wielkości rynek europejski w segmencie premium A i B, jest krajem, w którym dużą wagę przywiązuje się do włoskiej elegancji wyrażanej poprzez wzornictwo i styl, wartości bardzo zbliżone do kultury tego kraju. Powrót Lancii do Hiszpanii jest zatem niezwykle oczekiwanym wydarzeniem, a w latach 2024-2025 w głównych hiszpańskich miastach zostanie powołanych 16 dealerów.
To samo zamiłowanie do piękna i kult jakim otoczona jest marka Lancia można znaleźć we Francji, gdzie istnieje siedem oficjalnych klubów Lancii, a 20 dealerów i 80 punktów obsługi posprzedażnej będzie gotowych na powitanie nowej Lancii Ypsilon.
I wreszcie Niemcy, ze swoją silną więzią ze światem rajdów, zdominowanym przez wiele lat przez Lancię i niemieckich kierowców osiągających dla marki niebywałe wyniki, za kierownicą kultowych samochodów, takich jak Delta, 037 i Stratos. Na szczególne przypomnienie zasługuje legendarny Walter Röhrl, który związał swoją karierę z włoską marką, szczególnie gdy wygrał Rajdowe Mistrzostwa Świata w 1983 roku za kierownicą kultowej Lancii Rally 037 z napędem na tył, deklasując rywali startujących samochodami z napędem na cztery koła. Niemcy mogą poszczycić się również jednym z legendarnych europejskich klubów Lancii, który istnieje od 40 lat i posiada 250 aktywnych członków. Niemcy powitają pierwszy samochód w nowej erze Lancii w sieci 25 dealerów i 100 punktów obsługi posprzedażnej.
Kluczową rolę w międzynarodowej ekspansji włoskiej marki odgrywa jej nowy, wydajny i innowacyjny model dystrybucji, z 50% udziałem sprzedaży online i określoną liczbą dealerów, którym przyświeca jasny cel: bezkompromisowa jakość. Nowe salony zostały zaprojektowane z myślą o europejskich klientach, tzw. „progressive classic influencers”, którzy poszukują ponadczasowej elegancji, włoskiego charakteru i innowacji, połączonych z wygodnym i przyjemnym doświadczeniem jazdy za kierownicą.
Nowa Lancia Ypsilon – podstawowe dane |
|
Długość | 4.08 m |
Szerokość | 1.76 m |
Wysokość | 1.44 m |
Masa | 1,584 kg |
Technologia | BEV |
Segment | Hatchback segmentu B premium |
Układ napędowy | W pełni elektryczny 115 kW/156 KM |
Czas ładowania | DC: 24 minuty (od 20% do 80%) |
Zużycie energii | Od 14,3 do 14.6 kWh na 100 km |
Zasięg | do 403 km |
Moment obrotowy silnika elektrycznego | 260 Nm |