MotoNews.pl

Audi A6 Avant e-tron concept jest wizją rodzinnego auta niedalekiej przyszłości

09 marca 2024

Audi-A6-Avant-e-tron-concept

W pełni elektryczne Audi A6 Avant e-tron concept jest nowym prekursorem przyszłej rodziny Audi A6 z napędem elektrycznym. Główny nacisk położono na codzienną funkcjonalność w eleganckim opakowaniu. Auto zadebiutuje jeszcze w tym roku i jest potwierdzeniem zaangażowania marki w rozwój elektromobilności.

W pełni elektryczne Audi A6 Avant e-tron concept 2024

Stylistyka Audi A6 Avant e-tron concept świadczy o jego rodowodzie jako członka odnoszącej sukcesy serii Audi A6, ale także udowadnia, w jaki sposób może ona dokonać ewolucyjnego skoku w erę e-tron. Świadczą o tym takie detale jak ciągła listwa świetlna z tyłu, a także duża, zamknięta osłona chłodnicy Singleframe, której dolna krawędź jest otoczona umieszczonymi blisko ziemi wlotami powietrza, które chłodzą napęd, akumulator i hamulce.

Projekt unika ostrych krawędzi, dzięki czemu wypukłe i wklęsłe kontury Audi A6 Avant e-tron concept płynnie się przenikają. Połączenie 22-calowych kół i niewielkich prześwitów ze spłaszczoną kabiną i szerokim łukiem dachu Avant nadaje pojazdowi sportowy wygląd i charakter. Płaski łuk dachowy z pochylonym słupkiem D opada ku tyłowi w niepowtarzalnym stylu. Podobnie jak Audi A6 Sportback e-tron concept o tym samym rozmiarze, nadwozie o długości 4,96 m, szerokości 1,96 m i wysokości 1,44 m plasuje się w samochodowej klasie premium.

Audi A6 Avant E Tron Concept 4

Inżynierowie i projektanci spędzili dużo czasu, pracując nad nadwoziem A6 Avant e-tron concept, aby uzyskać najlepsze właściwości oporu powietrza przy jednoczesnym zachowaniu charakteru modeli Avant. Dzięki tysiącom godzin spędzonych w tunelu aerodynamicznym, udało się osiągnąć współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,24 – zaledwie dwie setne więcej niż w modelu Sportback, pomimo charakterystycznej dla Avanta wysokiej linii dachu. W praktyce oznacza to mniejsze zużycie energii, co z kolei może mieć pozytywny wpływ na zasięg.

Nowe Audi A6 Avant e-tron zadebiutuje jeszcze w tym roku, co potwierdza dynamiczny rozwój i zaangażowanie marki w elektromobilność.

Audi A6 Avant E Tron Concept 5

Platforma przyszłości

Model A6 Avant e-tron concept, podobnie jak modele koncepcyjne sphere, został zbudowany na nowoczesnej platformie PPE (Premium Platform Electric), która po raz pierwszy zadebiutuje już w tym roku w modelach Q6 e-tron oraz Q4 e-tron i będzie bazą dla wszystkich przyszłych modeli elektrycznych Audi.

Dzięki temu Audi ze swoimi modelami elektrycznymi wyróżnia się, oferując zasięg modeli elektrycznych porównywalny, a często nawet większy, niż w przypadku modeli spalinowych i ogranicza czas spędzony na ładowaniu do minimum. Dzięki platformie PPE, w zależności od napędu i wariantu modelu, wersja produkcyjna oparta na Audi A6 Avant e-tron concept może zapewnić w przyszłości zasięg nawet ponad 700 kilometrów (zgodnie z normą WLTP). Jest to możliwe dzięki systemowi 800 V i mocy ładowania do 270 kW.

Audi A6 Avant E Tron Concept 6

Platforma PPE jest uniwersalna i jej wielkość można zmieniać i wykorzystywać w wielu gamach modelowych. Dzięki temu modele o mniejszej mocy mogą być wyposażone w mniejszy, lżejszy akumulator. Co więcej, wykorzystanie całej podstawy pojazdu zapewnia stosunkowo płaski układ akumulatora. Jest to nie tylko istotne dla pojazdów o dynamicznej architekturze, ale także umożliwia napęd quattro.

Nowoczesne oświetlenie

Technologia Digital Matrix LED i OLED jest nie tylko kompaktowa, ale także zapewnia wysoki stopień jasności zarówno świateł przednich, jak i tylnych, a także konfigurowalne sygnatury świetlne. Dzięki trzem projektorom LED o wysokiej rozdzielczości w nadwoziu, A6 Avant e-tron concept może wyświetlać na ziemi animacje świetlne, które służą jako pozdrowienia dla pasażerów lub symbole ostrzegawcze dla użytkowników drogi.

Audi A6 Avant E Tron Concept 13

Kolejne cztery projektory LED o wysokiej rozdzielczości na rogach pojazdu pełnią funkcję kierunkowskazów. Jeśli na przykład Audi A6 Avant e-tron concept zostanie zaparkowane przed ścianą podczas ładowania, kierowca i pasażerowie mogą spędzić czas grając w grę wideo wyświetlaną na ścianie przez cyfrowe reflektory Matrix LED. Z tyłu samochodu koncepcyjnego nowa generacja cyfrowych elementów OLED zintegrowanych z pasem ciągłych świateł działa jako wyświetlacz generujący konfigurowalne cyfrowe sygnatury świetlne i dynamiczne animacje. Trójwymiarowa architektura cyfrowych elementów OLED tworzy animacje świetlne z niezwykłymi efektami przestrzennymi.

Źródło: Audi