Nowy Peugeot E-5008 wyznacza nowe standardy, stając się jedynym w pełni elektrycznym SUV-em oferującym wyjątkową i komfortową przestrzeń dla 7 pasażerów i zasięg elektryczny do 660 km.
Peugeot e-5008 2024
Nowy Peugeot E-5008 potwierdza elastyczny charakter platformy Stellantis STLA Medium i jest pierwszym modelem, który korzysta z rozszerzonej konfiguracji. Rozstaw osi wynoszący 2,90 m jest wyjątkowo duży, dzięki czemu samochód jest bardzo przestronny, a jego całkowita długość wynosi 4,79 m.
Innowacyjna platforma STLA Medium została zaprojektowana, aby spełnić oczekiwania klientów w zakresie tego, co jest dla nich najważniejsze: zasięg (do 660 km), czas ładowania (od 20% do 80% w 30 minut), przyjemność z jazdy, osiągi, wydajność i usługi połączone (planer podróży, inteligentne ładowanie, funkcja „vehicle-to-load”, aktualizacje bezprzewodowe OTA).
Sprzedaż nowego Peugeot E-5008 rozpocznie się jesienią 2024 roku. Gama będzie obejmować dwie wersje Allure i GT, każda z trzema pakietami opcji ułatwiającymi wybór i trzema silnikami elektrycznymi (210 KM, 230 KM z dużym zasięgiem i 320 KM Dual Motor z napędem na 4 koła), a także dwa zelektryfikowane układy napędowe, hybrydowy 48 V (136 KM) i hybrydowy Plug-In (195 KM).
Wyrazisty i wyrafinowany design
Nowy Peugeot E-5008 oferuje aerodynamiczną sylwetkę i wyrafinowane wnętrze, zapewniając jednocześnie optymalną wydajność. Wysoka linia nadwozia E-5008 i mocno zarysowane linie boczne, podobnie jak jego wymiary (długość: 4,79 m, szerokość: 1,89 m, wysokość: 1,69 m) sprawiają, że model świetnie prezentuje się na drodze.
Stylistyka modelu odzwierciedla jego dynamikę
Łuk tylnej szyby jest podkreślony przez wyrafinowane boczne elementy stylistyczne, natomiast przód charakteryzuje się nową sygnaturą świetlną i innowacyjnym przednim grillem, który idealnie łączy się z kolorem nadwozia. Wyrafinowana osłona chłodnicy jest podkreślona przez smukłą, elegancką czarną listwę obejmującą cały przód E-5008, w której umieszczono ultrakompaktowe reflektory LED dostępne we wszystkich wersjach.
E-5008 GT jest standardowo wyposażony w nową technologię Peugeot Pixel LED, która automatycznie dostosowuje wiązkę światła reflektorów do warunków drogowych i utrzymuje optymalne oświetlenie bez przeszkadzania innym użytkownikom drogi.
Aby kontynuować innowacje zapoczątkowane w modelach Peugeot 408 i E-3008, nowego E-5008 wyposażono w obręcze kół, które nie tylko podkreślają nowoczesną stylistykę, ale także zapewniają aerodynamiczne osiągi. W centralnej części 19- lub 20-calowych obręczy kół o technicznym i geometrycznym wzorze umieszczono nowy emblemat Peugeot.
Spektakularny 21-calowy unoszący się wyświetlacz Peugeot Panoramic i-Cockpit®
W kabinie pasażerskiej, spektakularny 21-calowy unoszący się wyświetlacz Peugeot Panoramic i-Cockpit® sprawia, że wnętrze jest równie zaawansowane technologicznie, co przyjazne dla użytkownika. Zredukowano liczbę ozdobnych akcentów nadwozia, a chromowane elementy zostały usunięte na rzecz elementów lakierowanych: Meteor Grey na przednim spojlerze i tylnym zderzaku, Orbital Black na obudowach lusterek i dolnej linii pojazdu.
Nowy E-5008 jest dostępny w sześciu kolorach: niebieskim Obsession Blue, niebieskim Ingaro Blue, białym Okenite White, czarnym Pearl Black, szarym Artense Grey i szarym Titanium Grey. Nowy E-5008 GT jest standardowo oferowany w wersji dwukolorowej, z błyszczącym czarnym dachem.
Doskonałe dopracowanie wnętrza nowego E-5008 przynosi korzyści wszystkim pasażerom. Przykładowo, eleganckie wykończenie z prawdziwego aluminium i oświetlenie ambientowe LED, które można personalizować – do wyboru jest 8 różnych kolorów, obejmuje deskę rozdzielczą i rozciąga się na przednie i tylne drzwi. Całość tworzy wysokiej jakości, przyjazną stylistykę high-tech.
Peugeot e-5008 ma zapewniać przyjemność prowadzenia
Jeśli chodzi o emocje, nowy E-5008 nie ma sobie równych. Kierowca znajduje się w samym sercu spektakularnego Panoramic i-Cockpit®, a pasażerowie korzystają z wyjątkowej przestrzeni i komfortu wnętrza. Zespół Peugeot zdecydował się połączyć dwa z trzech podstawowych elementów Peugeot i-Cockpit® – wyświetlacz kierowcy i duży centralny ekran dotykowy. Są one teraz zintegrowane w zakrzywionym panoramicznym wyświetlaczu, składającym się z pojedynczego 21-calowego panelu o wysokiej rozdzielczości, który rozciąga się od lewego końca deski rozdzielczej do konsoli środkowej.
Panoramiczny wyświetlacz wydaje się unosić nad deską rozdzielczą
Efekt „lewitacji” jest podkreślany przez oświetlenie LED, którego źródło znajduje się pod wyświetlaczem. Panoramiczny wyświetlacz o przekątnej 21 cali, umieszczony w sposób zapewniający optymalną ergonomię, jest lekko zakrzywiony w kierunku kierowcy, a jednocześnie doskonale dostępny dla wzroku pasażera.
W wersji Allure modelu E-5008, nowy Peugeot i-Cockpit® składa się standardowo z dwóch 10-calowych ekranów cyfrowych zintegrowanych w jednym panelu na panoramicznym wyświetlaczu i daje ten sam efekt unoszenia się, co 21-calowy panel.
Kompaktowa kierownica kluczowym elementem Peugeot i-Cockpit®
Kompaktowa kierownica, będąca od samego początku kluczowym elementem Peugeot i-Cockpit®, została gruntownie przeprojektowana, aby zapewnić jeszcze lepsze wrażenia z jazdy i większy komfort. Zachowała oczywiście swoje kompaktowe wymiary, lecz zyskała unowocześniony design: nowo zaprojektowana centralna poduszka jest mniejsza i „odizolowana” od ramion kierownicy, aby zapewnić efekt lewitacji podobny do tego, który cechuje panoramiczny wyświetlacz na desce rozdzielczej.
Przyciski sterowania na kompaktowej kierownicy są nowe i zapewniają optymalną ergonomię. Automatycznie wykrywają dotyk palców kierowcy, lecz aby uniknąć pomyłkowych manewrów są aktywowane tylko wtedy, gdy kierowca je naciśnie. Nowa kompaktowa kierownica w modelu E-5008 GT jest standardowo podgrzewana.
Zwinność i łatwość prowadzenia
Nowy E-5008 jest wyjątkowo łatwy w prowadzeniu. Dzięki dynamicznym ustawieniom układu jezdnego, zgodnie z tradycją marki Peugeot, samochód dobrze prowadzi się na głównych drogach, a w mieście jest wyjątkowo zwrotny. W celu ułatwienia wszelkich manewrów, E-5008 jest standardowo wyposażony w kamerę, zapewniającą kierowcy widok do tyłu lub widok panoramiczny „z lotu ptaka”. Kamera ta jest zaopatrzona w dyszę spryskującą, zapewniającą idealny widok strefy za samochodem w każdych warunkach.
Nowy E-5008 może być wyposażony w dostępny w opcji system Peugeot VisioPark 360°, który dzięki 4 kamerom umieszczonym blisko przednich i tylnych kół oraz 12 czujnikom rozmieszczonym na obwodzie samochodu zapewnia widok bezpośredniego otoczenia w promieniu 360°. Pozwala on skutecznie omijać wszelkie przeszkody znajdujące się w pobliżu samochodu.
Ponad 40 systemów wspomagania kierowcy i systemów bezpieczeństwa
Dzięki systemowi Drive Assist Plus 2.0, Peugeot E-5008 wspomaga kierowcę, wykorzystując do tego dane z zamontowanych w samochodzie urządzeń sygnalizujących (czujników, kamer, radarów itd.) oraz informacje z systemu nawigacji z dostępem do Internetu. Systemy wspomagania służą odciążeniu kierowcy w prowadzeniu samochodu na wielopasmowych arteriach komunikacyjnych, takich jak autostrady.
– Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go oraz funkcją utrzymywania samochodu w osi pasa ruchu: kontroluje on kierunek jazdy i prędkość nowego E-5008, aby utrzymać go na wybranym pasie ruchu z zachowaniem prędkości wstępnie określonej przez kierowcę.
– Półautomatyczna zmiana pasa ruchu. Na życzenie kierowcy zastępuje go w wykonywaniu manewru zmiany pasa ruchu. W tym celu wystarczy włączyć kierunkowskaz i wcisnąć umieszczony na kierownicy przycisk „OK”, a system przestawi samochód na nowy żądany pas ruchu.
– Sygnalizowanie z wyprzedzeniem ograniczeń prędkości. Wykrywa wszelkie zmiany w ograniczeniach prędkości, odczytuje znaki drogowe, zbiera informacje z systemu nawigacji połączonego z Internetem i sugeruje kierowcy odpowiednie dostosowanie ustawień aktywnego tempomatu. W przypadku wykrycia deszczu, system bezzwłocznie sugeruje zmniejszenie prędkości do ograniczeń obowiązujących w takim przypadku, na przykład ze 130 do 110 km/h na autostradzie.
Wyjątkowa przestrzeń dla siedmiu pasażerów
Dzięki dużemu rozstawowi osi, nowy E-5008 oferuje niezwykłą przestrzeń na nogi dla pasażerów w drugim rzędzie, a trzeci rząd wyznacza nowy standard w segmencie C-SUV pod względem komfortu. Drugi rząd nowego E-5008 jest wyposażony w wygodne fotele, które łączą przesuwną kanapę 60/40 z oparciami 40/20/40, zapewniając idealne połączenie modułowości i komfortu.
Oparcia foteli w drugim rzędzie odchylają się niezależnie w pięciu pozycjach, zapewniając pasażerom komfort podczas długich podróży. Szczególną uwagę zwrócono na wykończenie, wykorzystując wysokiej jakości materiał dla wszystkich siedzeń w drugim rzędzie.
Dostęp do trzeciego rzędu siedzeń nie ma sobie równych dzięki systemowi Easy Access. Umożliwia on jednoczesne całkowite pochylenie i przesunięcie do przodu foteli w drugim rzędzie. To nowe rozwiązanie znacznie poprawia dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. Manewrowanie jest proste, a elementy sterujące znajdują się w górnej części oparcia siedzenia. W połączeniu z szerokim wejściem zapewnionym przez duże tylne drzwi, system ten ułatwia pasażerom różnego wzrostu zajęcie miejsc w trzecim rzędzie. Rząd 3 oferuje prawdziwą kanapę z dwoma niezależnymi oparciami wyposażonymi w regulowane zagłówki. Fotele zapewniają prawdziwy komfort: grube i miękkie poduszki, wyższe oparcie i zoptymalizowaną przestrzeń nad głową dla dorosłych.
Pojemny i niezwykle uniwersalny bagażnik
Nowy Peugeot E-5008 posiada bagażnik o pojemności 748 litrów w konfiguracji 5-miejscowej, 259 litrów w konfiguracji 7-miejscowej i do 1 815 litrów w konfiguracji 2-miejscowej.
Samochód wyróżnia wyjątkowa modułowość będąca efektem wyrafinowanej architektury siedzeń, umożliwiająca szeroki zakres konfiguracji drugiego (kanapa 60/40, oparcia 40/20/40) i trzeciego rzędu (oparcia 50/50). Po złożeniu wszystkich tylnych siedzeń, nowy E-5008 oferuje ogromną, płaską powierzchnię podłogi bagażnika i do 2 metrów długości ładunkowej.
Modułowy do granic możliwości, bagażnik E-5008 jest również niezwykle pomysłowy. W konfiguracji 7-miejscowej, z rozłożonym trzecim rzędem, nowy E-5008 ma bagażnik o długości 42 cm, jedyny pojazd w swoim segmencie, który może pomieścić różnorodne wyposażenie i bagaż. Znajdującą się za trzecim rzędem siedzeń podłogę bagażnika można podnieść i schować pionowo za siedzeniami, robiąc tym samym miejsce na dodatkowe walizki i bagaż podręczny.
Kabina pasażerska zapewniająca dobre samopoczucie
Pasażerowie nowego Peugeot E-5008 będą mogli cieszyć się nie tylko obszerną kabiną pasażerską, ale też wyjątkowo ciepłą i przyjazną atmosferą. Elementy dekoracyjne to połączenie nastrojowego oświetlenia, prawdziwego aluminium i cętkowanej tkaniny, rozciągających się aż do 2. rzędu. Harmonijnie współgrając ze sobą zapewniają wrażenie wyrafinowania i wyjątkowo dobre samopoczucie.
Duży panoramiczny szklany dach zapewnia mnóstwo światła. Jego przednią część można otworzyć, co należy do rzadkości w przypadku samochodów elektrycznych. Kabina aż do trzeciego rzędu siedzeń jest tak jasna, jak to tylko możliwe, co również wynika z dużych przeszklonych powierzchni.
Aby zapewnić zdrowy klimat wewnątrz samochodu, nowy Peugeot E-5008 jest wyposażony w system AQS (Air Quality System), który na bieżąco monitoruje jakość powietrza dostającego się do kabiny i w razie potrzeby automatycznie aktywuje recyrkulację powietrza.
Rozbudowana gama silników elektrycznych
Zaprojektowany od samego początku jako model elektryczny, nowy E-5008 dysponuje gamą zeroemisyjnych silników (w cyklu WLTP w trakcie homologacji) oferujących od 500 do 660 km zasięgu elektrycznego, w tym AWD z podwójnym układem silnika i wersję ze zwiększonym zasięgiem.
Gama synchronicznych silników z magnesami trwałymi posiada większą moc i wyższą sprawność energetyczną. Wersje z napędem na 2 koła dysponują mocą 157 kW (345 Nm) lub 170 kW (345 Nm). W wersji z napędem na 4 koła, wyposażonej w 2 silniki, łączna moc wynosi 237 kW (157 kW silnik przedni i 80 kW silnik tylny). Silnik przedni zapewnia moment obrotowy 345 Nm, a tylny 170 Nm.
Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy 400 V o składzie chemicznym NMC (nikiel, mangan i kobalt) jest umieszczony pod podłogą i zasila elektryczny silnik napędowy samochodu. Pozostałe odbiorniki prądu (światła, system informacyjno-rozrywkowy itp.) są zasilane z akumulatora 12 V, który z kolei jest zasilany z akumulatora wysokonapięciowego za pośrednictwem przetwornika.
System regulacji cieplnej akumulatora wykorzystuje układ chłodzenia cieczą. Umożliwia ultraszybkie ładowanie akumulatora, zapewnia optymalny zasięg i wydłuża jego żywotność. Pompa ciepła w naturalny sposób zapewnia komfortową temperaturę dla użytkowników, jednocześnie oszczędzając energię z akumulatora.
Wydajna platforma elektryczna
Peugeot E-5008 został zbudowany na nowej platformie STLA Medium Stellantis, w rozszerzonej konfiguracji w porównaniu do modelu E-3008. Zaprojektowana pod kątem elektrycznych modeli Grupy, wyznacza nowe rynkowe standardy w tym zakresie.
Platforma STLA Medium „BEV-by-design” dysponuje rekordowym zapasem energii zmagazynowanej między kołami, sięgającym 98 kWh. Ta wysoce efektywna konstrukcja, która zapewnia również wydajną aerodynamikę (SCx 0,77), oznacza, że E-5008 oferuje największy w tym segmencie samochodów zasięg (do 660 km).
Umieszczone na lewym błotniku gniazdo ładowania umożliwia podłączenie przewodów ładowania Trybu 2/3 (prądu zmiennego) i Trybu 4 (prądu stałego). Ładowanie ze źródeł prądu zmiennego umożliwiają dwa rodzaje ładowarek pokładowych, spełniające wszystkie potrzeby klientów i rozwiązania w zakresie ładowania: montowana w standardzie ładowarka prądu trójfazowego o mocy 11 kW i dostępna jako opcja ładowarka prądu trójfazowego o mocy 22 kW.
W przypadku ładowania prądem stałym gniazdo Trybu 4 w nowym Peugeot E-5008 umożliwia korzystanie ze źródeł o mocy do 160 kW. Pozwala to na odzyskanie 100 km zasięgu w zaledwie 10 minut i naładowanie akumulatora od 20% do 80% w 30 minut.
Pełna gama zelektryfikowanych układów napędowych
Aby wesprzeć swoich klientów w przejściu na pełną elektryfikację, Peugeot oferuje również nowy model E-5008 z silnikiem hybrydowym.
Model E-5008 Hybrid o mocy 136 KM i skrzynią biegów e-DCS6 jest wyposażony w system Peugeot HYBRID 48 V, który składa się z silnika benzynowego nowej generacji o mocy 136 KM współpracującego z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową zelektryfikowaną skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym. Dzięki akumulatorowi doładowywanemu podczas jazdy, technologia ta zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i nawet o 15% niższe zużycie paliwa (5,8 l/100 km w cyklu mieszanym WLTP**). Podczas jazdy po mieście, nowy model 5008 Hybrid 136 e-DCS6 może przez 50% czasu poruszać się wyłącznie w zeroemisyjnym trybie elektrycznym.
Nowy Peugeot e-5008 – przejrzysta i prosta gama
Nowy Peugeot E-5008 jest dostępny w dwóch poziomach wyposażenia: Allure i GT, oferujących maksymalnie siedem miejsc.
Wersja E-5008 ALLURE posiada jednobarwne nadwozie i tapicerkę wykonaną w połowie z tkaniny TEP, a w połowie z tkaniny z tłoczonymi motywami ozdobnymi. Główne elementy wyposażenia oferowane w standardzie: bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania, kamera cofania HD, tylne czujniki parkowania, reflektory i światła LED, 19-calowe aluminiowe obręcze kół, Peugeot i-Cockpit® z dwoma 10-calowymi ekranami cyfrowymi, system informacyjny Peugeot i-Connect® z dostępem do Internetu.
Wersja E-5008 GT posiada dwubarwne nadwozie z czarnym dachem i tapicerkę z Alcantary. Główne elementy wyposażenia oferowane w standardzie, oprócz elementów z wersji Allure: 20-calowe aluminiowe obręcze kół, reflektory Pixel LED, przednie czujniki parkowania, elektrycznie otwierana klapa bagażnika, podgrzewane przednie fotele i kierownica, indukcyjna ładowarka do smartfonów, personalizowane oświetlenie ambientowe, Peugeot Panoramic i-Cockpit® z zakrzywionym 21-calowym ekranem, konfigurowalne przełączniki i-Toggles, system informacyjny Peugeot i-Connect® Advanced z dostępem do Internetu.