MotoNews.pl

Nowe Renault Captur – kolejny model marki zgodny z nową stylistyką

04 kwietnia 2024

Marka, model | ,
Renault-Captur-2024

Renault Captur to przykład samochodu z segmentu B, który zapewnia pełnię życia. Uniwersalny i doskonały na różne okazje, ma zarazem kompaktowe wymiary nadwozia (4,23 m), przestronne wnętrze oraz modułową budowę, by dostosować się do różnych potrzeb klientów. Jest w swoim żywiole zarówno w mieście, jak i w długiej podróży w nieznane. Wysoko umieszczony fotel kierowcy, tak ceniony przez użytkowników, zapewnia łatwe wsiadanie i dobrą widoczność na drogę. Te zalety zadecydowały o błyskawicznym sukcesie handlowym modelu już w momencie wprowadzenia go na rynek 10 lat temu. W ciągu tego czasu sprzedano pod 2 miliony sztuk Renault Captur w 90 krajach na całym świecie.

Renault Captur 2024 już od kwietnia 2024

Renault Captur jest kolejnym modelem marki zgodnym z jej nową stylistyką, zapoczątkowaną przez Gillesa Vidala, dyrektora designu Renault. Jej wyróżnikiem są napięte linie nadwozia i precyzyjnie dopracowane detale, gra świateł i materii, która współtworzy atrakcyjny, dynamiczny wygląd. Dzięki całkowicie nowemu przodowi Nowe Renault Captur wygląda bardziej prestiżowo.

Nowy model Renault chce utrzymać wiodącą pozycję na rynku miejskich SUV-ów, które stanowią dziś 50% segmentu B (i 30% całego rynku samochodowego). Jego atutami są: uniwersalny charakter, dwukolorowe nadwozie, bardzo przestronne i pomysłowe wnętrze, zaawansowane technologicznie wyposażenie. Ale poza tymi klasycznymi zaletami, które są wpisane w geny Captura, nowy model ma też nowe atuty. Estetyka nadwozia i wnętrza, zdecydowanie bardziej wyrazista, tworzy w nowej wersji esprit Alpine niepowtarzalne połączenie elegancji i sportowego charakteru.

Nowe tapicerki i ekrany na desce rozdzielczej sprawiają, że wnętrze Nowego Renault Captur jest zdecydowanie bardziej atrakcyjne. Dostępny w zależności od wersji system multimedialny openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google oferuje najbardziej zaawansowane technologie Android Automotive 12, które po raz pierwszy są dostępne w samochodzie z segmentu B. Nowa architektura systemów elektronicznych zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki systemom wspomagania najnowszej generacji, takim jak predykcyjny system jazdy w trybie hybrydowym czy Active Driver Assist, który umożliwia jazdę autonomiczną poziomu 2.

Renault Captur 2024 4

W zależności od kraju Nowe Renault Captur może być napędzane jednym z pięciu silników, w tym napędem E-Tech full hybrid o mocy 145 KM, który cieszy się dużym powodzeniem. Wybiera go ponad 41% klientów we Francji. Aby zapewnić większą przyjemność jazdy i bardziej dynamiczne zachowanie na drodze, zmodyfikowano układ jezdny i kalibrację wspomagania układu kierowniczego. Dostępny w zależności od wersji system Extended Grip zapewnia optymalny napęd w każdych warunkach drogowych.

Nowe Renault Captur pojawi się w sprzedaży w Europie już w kwietniu 2024 roku.

Stylistyka nadwozia – wyraziste i dynamiczne linie

Linia Nowego Renault Captur, którą perfekcyjnie podkreśla nowy kolor nadwozia Szary Rafale i wykończenie wersji esprit Alpine – jest bardziej atletyczna i atrakcyjna. Kluczowym elementem nowej stylistyki samochodu jest przód auta, który przyciąga spojrzenie zmiennymi refleksami, grą światłocieni i materii. Nowy charakterystyczny układ świateł i dwukolorowe nadwozie
z czternastoma dostępnymi zestawieniami lakierów sprawiają, że Nowy Captur jest atrakcyjny jak nigdy dotąd.

Metamorfoza przodu

Grill z fasetowanymi elementami i wbudowanym logo Nouvel’R, wyższa i bardziej pionowa maska… Nowy design przodu jest bardziej elegancki i zarazem technologiczny. Nadaje Nowemu Renault Captur mocną osobowość.

Renault Captur 2024 5

W górnej części grilla wielokształtne wyprofilowania w połączeniu z kontrastem błyszczącej czerni przezierającej przez ażurowe pionowe elementy tworzą ciekawą grę światłocieni. Migotliwe refleksy ożywiają grill jak fala, która rozchodzi się od centralnie umieszczonego logo w stronę reflektorów i wcina się lawiną drobnych równoległoboków w zderzaki. Starannie dopracowana gra światła, materii i płaszczyzn nadwozia tworzy wręcz hipnotyzujący efekt.

Chłodzenie silnika zapewniają dwa wloty powietrza, jeden poziomo umieszczony nad aerodynamiczną listwą i drugi w zderzaku. Dwa boczne wloty powietrza poprawiają aerodynamikę nadwozia i zapewniają chłodzenie przednich hamulców. Precyzyjnie dopracowany design Nowego Renault Captur wzmacnia wrażenie zdecydowanie wyższej klasy modelu.

Nowy, charakterystyczny układ świateł

Wszystkie wersje modelu są w standardzie wyposażone w nowe światła wykonane w technologii full LED. Podobnie jak w Nowym Clio, projekt pionowych świateł dziennych LED przypominających połowę rombu powstał z inspiracji kształtem logo marki. Ciepłe i nowoczesne reflektory ożywają w nowej sekwencji powitalnej w momencie zdalnego odblokowania drzwi, gdy kierowca zbliża się do samochodu.

Renault Captur 2024 6

Nowoczesna linia tyłu

Przez przezroczysty klosz tylnych świateł można dostrzec układ lamp. Ten świadomy zabieg stylistyczny w połączeniu z nowym logo i przemodelowanym kształtem dyfuzora nadaje tylnej części samochodu nowoczesny wygląd i buduje wrażenie wysokiej jakości.

Trzy wersje wyposażenia różniące się charakterem

Wersja evolution jest wyposażona w felgi stalowe typu Flexwheel 17” (w opcji dostępne są felgi aluminiowe o średnicy 17”), listwy i dolną część nadwozia pokrytą czarnym matowym lakierem i czarne osłony podwozia z przodu i z tyłu.

Wyższa wersja techno wyróżnia się felgami aluminiowymi 18”, listwami oraz dolną częścią nadwozia w kolorze Czarnym Grand Brillant. Nowa wersja esprit Alpine, rozpoznawalna już na pierwszy rzut oka, ma logo w charakterystycznym kolorze Ice Black, czarne obramowania szyb Grand Brillant, specjalne felgi aluminiowe w rozmiarze 19”, aerodynamiczną listwę F1 i przednią i tylną osłonę podwozia pokrytą szarym matowym lakierem.

Renault Captur 2024 7

Dwukolorowe nadwozie i 14 możliwych kombinacji

Dostępnych jest sześć kolorów nadwozia: Biała Perła, Szary Kasjopea, Czarny Etoilé, Szary Rafale, Niebieski Iron i Czerwony Flamme. W przypadku popularnego dwukolorowego nadwozia, dostępnego w opcji, można je połączyć z dachem i lusterkami bocznymi w kolorze Szary Highland, Czarny Étoile lub Szary Perle. Pod tą ostatnią nazwą kryje się nowy lakier w odcieniu szampana. Uwaga: nie jest on dostępny w wersji esprit Alpine. Nowy Renault Captur oferuje wyraziste zestawienia kolorystyczne w 14 kombinacjach.

Szeroka gama nowych akcesoriów nadwozia

Liczne elementy wyposażenia do personalizacji samochodu można zamówić przy zakupie samochodu lub później: oświetlenie boczne, stopnie, haki holownicze, bagażnik rowerowy czy podświetlane nakładki na progi.

Jeszcze więcej przyjemności we wnętrzu

Wrażenie wysokiej klasy, jakie odczuwamy patrząc na Nowego Renault Captur, potwierdza się w jego wnętrzu. Wbudowany system multimedialny openR link i nowe ekrany w desce rozdzielczej (o przekątnej do 10,25”) wpływają na nowoczesny wygląd wnętrza. Nowe tapicerki we wszystkich wersjach również podnoszą atrakcyjność wnętrza. Bogate wyposażenie standardowe nowej wersji esprit Alpine tworzy sportową atmosferę, która zachęca, by ruszyć w drogę.

Renault Captur 2024 8

Pełna gama silników

Pod maską Nowego Captura znajdziemy jeden z sześciu silników w trzech wersjach paliwowych:

Benzyna:

  • 3-cylindrowy silnik 1.0 TCe turbo o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm, z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km
  • 4-cylindrowy silnik 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 140 KM i momencie obrotowym 260 Nm, z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km
  • 4-cylindrowy silnik 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 160 KM i momencie obrotowym 270 Nm, z automatyczną skrzynią biegów typu EDC. Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km

LPG:

  • silnik 1.0 TCe turbo o mocy 100 KM i momencie obrotowym 160 Nm (170 Nm podczas jazdy na LPG), z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów Zużycie paliwa: 6,0–6,1 l/100 km na benzynie bezołowiowej i 7,7–7,9 l/100 km na LPG.

E-Tech full hybrid:

  • 4-cylindrowy silnik 1,6 o mocy 145 KM i momencie obrotowym 205 Nm, z automatyczną kłową skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 4,7–4,9 l/100 km

Renault Captur 2024 9

Silnik E-Tech hybrid 145

Nowy Captur E-Tech full hybrid 145 korzysta z całkowicie hybrydowej architektury silnika, określanej mianem szeregowo-równoległej. Dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator – o mocy 18 kW) współpracują z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym 1,6 l o mocy 69 kW (94 KM), akumulatorem 1,2 kWh oraz inteligentną, bezsprzęgłową kłową skrzynią biegów. Skrzynia posiada 4 biegi do obsługi silnika benzynowego i 2 biegi do obsługi głównego silnika elektrycznego. 14 kombinacji współpracy silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym pozwala zoptymalizować sprawność energetyczną zespołu.

Każde ruszanie z miejsca odbywa się w trybie elektrycznym, dzięki czemu możliwe jest poruszanie się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa może być nawet o 40% niższe niż w wersji z silnikiem spalinowym.

Nowa funkcja E-SAVE, uruchamiana przyciskiem po lewej stronie kierownicy, utrzymuje poziom naładowania akumulatora na poziomie minimum 40%. Poziom ten zapewnia optymalną wydajność na przykład podczas jazdy po nachylonym terenie.

Wysoka efektywność energetyczna zespołu napędowego pozwoliła obniżyć do 105 g/km poziom emisji CO2 w stosunku do pojazdów poprzedniej generacji. Poza doskonałym poziomem emisji w tej kategorii pojazdów model odznacza się ciszą, jaką zapewnia jazda w trybie elektrycznym, i brakiem ograniczeń związanych z doładowywaniem akumulatora.

Renault Captur 2024 10

Dopracowany układ jezdny i nowe opony

Nowe Renault Captur jest wyposażone w zawieszenie typu MacPherson na przedniej osi i półsztywną oś tylną. Aby zapewnić bardziej dynamiczne prowadzenie, zmieniono ustawienia amortyzatorów (w zależności od obciążenia iprędkości) oraz geometrię zawieszenia, a także kalibrację wspomagania układu kierowniczego. W silnikach 1,3 litra TCE 160 KM mild hybrid i E-Tech hybrid 145 zastosowano całkowicie nowe amortyzatory.

Wszystkie zmiany układu jezdnego mają zwiększyć kontrolę nad ruchami nadwozia i skrócić czas reakcji. Ich wynikiem jest również znacznie większa przyjemność z jazdy. Nowe wyposażenie esprit Alpine obejmuje specjalne felgi z 19-calowymi oponami (Michelin 225/45R19), niespotykanymi wcześniej w modelu Captur.

Kilka trybów prowadzenia samochodu dzięki MULTI-SENSE i Extended Grip

Dzięki ustawieniom multi-sense, które można zmieniać na centralnym ekranie, dostępne są cztery tryby jazdy: eco, sport, comfort i perso. W zależności od wyboru zmieniają się wrażenia z jazdy (opór kierownicy, szybkość reakcji silnika, zwrotność układu jezdnego), kolor oświetlenia wnętrza i interfejs zespołu zegarów.

Renault Captur 2024 11

Ponadto w oferowanych opcjonalnie ustawieniach Extended Grip, znajdujących się na ekranie multimedialnym w zakładce „tryby jazdy”, można uzyskać dostęp do dwóch dodatkowych trybów: Snow („jazda po śniegu”) oraz All-terrain („jazda w terenie”). Wybór ten umożliwia optymalizację trakcji w zależności od warunków jazdy, w szczególności poprzez regulację parametrów ESP. Extended Grip jest dostępny wyłącznie z silnikiem hybrydowym E-Tech o mocy 145 KM i z 18-calowymi oponami.

Bezpieczeństwo i systemy wspomagania prowadzenia

Program „Human First”, uruchomiony w 2023 roku, stanowi odzwierciedlenie dążeń marki do poprawy bezpieczeństwa kierowców i pasażerów, jak również innych użytkowników dróg na całym świecie dzięki licznym zaawansowanym technologiom. Jego kompleksowe zastosowanie w Renault Captur plasuje ten model w czołówce pod względem bezpieczeństwa biernego i czynnego. Jest wyposażony w 28 systemów wspomagania prowadzenia (ADAS) najnowszej generacji, w trzech kategoriach: systemy podnoszące bezpieczeństwo, wspomagające jazdę i wspomagające parkowanie. Z kolei system Safety Coach dostarcza spersonalizowanych porad promujących bardziej odpowiedzialną jazdę.

Źródło: Renault