Przedstawiamy nowego bohatera unikatowej brytyjskiej marki przygodowej Defender: Nowy Defender OCTA. Najtwardszy, najbardziej wydajny i najbardziej luksusowy model w niepowstrzymanej rodzinie 4×4, przenoszący możliwości Defendera 110 na niespotykany dotąd poziom.
Defender OCTA
Napędzany 4,4-litrowym silnikiem V8 Twin Turbo z miękką hybrydą, model OCTA to najbardziej ekstremalny i najmocniejszy Defender w historii, z mocą 635 KM i momentem obrotowym do 750 Nm, umożliwiającym przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę w 3,8 sekundy (0-100 km/h w 4,0 sekundy). Mocno zmodyfikowane komponenty podwozia z innowacyjnymi technologiami, w tym zawieszeniem 6D Dynamics, zapewniają, że jego dynamiczne możliwości wznoszą się na nowe wyżyny.
Jego nadwozie jest odważniejsze i twardsze niż kiedykolwiek, z wyraźnym charakterem. Podniesiona wysokość nadwozia, poszerzona postawa i poszerzone nadkola zapewniają niesamowitą prezencję. Przeprojektowane zderzaki zapewniają lepsze kąty natarcia i zejścia, a wytrzymała ochrona podwozia daje kierowcom pewność eksploracji w trudniejszym terenie. Ponadto, Defender zanurzy się głębiej niż jakikolwiek wcześniej produkowany Defender – nawet do jednego metra wody.
„Dzięki Nowemu Defenderowi OCTA udało nam się uwolnić pełen potencjał Defendera. To prawdziwa definicja szerokich możliwości i świadectwo tego, co możemy osiągnąć, wykorzystując najlepsze technologie i talenty w naszym dziale inżynieryjnym. Dzięki potężnemu silnikowi V8, przełomowej technologii zawieszenia 6D Dynamics, wyrafinowanym wykończeniom i unikalnym detalom nowy Defender OCTA jest wyjątkowy, niezwykle twardy i pożądany.” – powiedział Mark Cameron, Dyrektor Zarządzający Defender
Nazwa Nowego Defendera OCTA pochodzi od najtwardszego i najbardziej pożądanego minerału na ziemi – diamentu – i ośmiościennego kształtu, który nadaje mu charakterystyczny wygląd i trwałość. Kształt ten zainspirował również nowy charakterystyczny motyw graficzny, który oznacza go jako flagowego Defendera – mocnego i odpornego, a jednocześnie uderzającego, rzadkiego i pożądanego.
Każdy Defender OCTA ma nową grafikę z otoczonym diamentem, w tym czarny błyszczący diament w obrobionym i piaskowanym tytanowym dysku na każdym panelu Signature Graphic.
Luksusowa wytrzymałość Defendera OCTA jest uosabiana przez Defender OCTA Edition One, dostępny w pierwszym roku produkcji. Charakteryzuje się on wyjątkową specyfikacją, wykończoną w ekskluzywnym nowym kolorze Faroe Green z wnętrzem z tkaniny Ebony UltrafabricsTM PU w kolorach Khaki i Ebony oraz bezszwową 3D Knit, nowymi detalami z ciętego włókna węglowego i 20-calowymi kutymi felgami z opcjonalnymi specjalnie opracowanymi zaawansowanymi oponami terenowymi.
Niezrównana wydajność
Nowy Defender OCTA przynosi niespotykaną wydajność dla Defendera. Napędzany 4,4-litrowym silnikiem Twin Turbo mild-hybrid V8 o mocy 635 KM, połączonym z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z wysokim i niskim zakresem przełożeń, jest najmocniejszym i najbardziej ekstremalnym Defenderem w historii. Nowy Defender OCTA osiągnie prędkość do 155 km/h, jeśli zostanie wyposażony w 22-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i opony całoroczne.
Dzięki momentowi obrotowemu 750 Nm (do 800 Nm po wybraniu trybu Dynamic Launch) i dostosowaniu do wyjątkowych możliwości terenowych, nowy Defender OCTA jest w stanie przyspieszyć od 0 do 60 mph w 3,8 sekundy (0-100 km/h w 4,0 sekundy), podczas gdy maksymalny moment obrotowy jest dostępny od zaledwie 1800 obr / min do prawie 6000 obr / min, co zapewnia wyjątkowe właściwości jezdne.
Niesamowita wydajność i wytrzymałość
Możliwości dynamiczne nowego Defendera OCTA wykraczają poza to, co jakikolwiek Defender osiągnął wcześniej, dzięki wprowadzeniu po raz pierwszy w Defenderze hydraulicznie sprzężonej technologii zawieszenia 6D Dynamics, w połączeniu z rozległymi zmianami w sprzęcie i geometrii. Zaprojektowano go tak, aby jazda na drodze była równie przyjemna, jak w terenie, bez żadnych kompromisów.
Defender OCTA jest o 28 mm wyższy i ma rozstaw osi poszerzony o 68 mm, co zapewnia doskonały prześwit i stabilność. Aby zapewnić niezrównaną pewność i kontrolę na każdej nawierzchni, zarówno z maksymalnym wychyłem kół w terenie, jak i zredukowanym przechyłem na drodze, zmodyfikowane komponenty zawieszenia obejmują dłuższe i mocniejsze wahacze oraz unikalne aktywne amortyzatory z oddzielnymi akumulatorami. Posiada również wzmocnione przednie tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm z zaciskami Brembo i najszybsze przełożenie układu kierowniczego spośród wszystkich Defenderów do tej pory, zapewniające natychmiastowe, precyzyjne reakcje.
Dla Defendera OCTA stworzono specjalny program testów i rozwoju obejmujący ponad 13 960 dodatkowych testów, z testami wytrzymałości w terenie i na drodze przy dużych prędkościach, ponieważ zespół wkroczył w sfery możliwości i wytrzymałości, które nigdy wcześniej nie były badane.
„Nasi eksperci od wysokich osiągów osiągnęli niemożliwe z Defenderem OCTA, pracując niestrudzenie przez ostatnie trzy lata, aby stworzyć najbardziej wydajnego Defendera, jaki kiedykolwiek powstał – niezależnie od nawierzchni, na której jest używany. Przeprojektowali komponenty w całym pojeździe, aby upewnić się, że Defender OCTA jest doskonałym towarzyszem epickich przygód w dowolnym miejscu na ziemi.” – powiedział Jamal Hameedi, Dyrektor SVO JLR
Zaawansowana sieć hydraulicznie połączonych, ciągle zmiennych półaktywnych amortyzatorów praktycznie eliminuje przechyły i kołysanie się nadwozia na drodze, a system 6D Dynamics przyczynia się do niespotykanego komfortu i wyrafinowania dla Defendera.
W trudnym terenie 6D Dynamics umożliwia większy wychył kół i radzi sobie z jeszcze bardziej ekstremalnymi przeszkodami, co oznacza, że klienci będą mogli kontynuować swoje przygody jeszcze dalej i w wyższym komforcie.
Pełne możliwości Nowego Defendera OCTA są odblokowywane za pomocą ulepszonych trybów jazdy. Oprócz domyślnego trybu Comfort, tryb Dynamic zapewnia najwyższą wydajność na drodze, dostosowując ustawienia kierownicy, przepustnicy i zawieszenia pojazdu jednym naciśnięciem przezroczystego przycisku z logo na kierownicy.
Długie naciśnięcie tego samego przycisku uzyskuje dostęp do trybu OCTA, pierwszego w historii dedykowanego trybu jazdy off-road w Defenderze z ukierunkowaniem na wydajność. Został on specjalnie opracowany w celu zapewnienia najwyższej kontroli i pewności kierowcy.
Tryb OCTA włącza również tryb Off-Road Launch dla optymalnego przyspieszenia na sypkich nawierzchniach. A w połączeniu z najniższymi ustawieniami kontroli trakcji (TracDSC lub DSC off) włącza również unikalną kalibrację Off-Road ABS dla optymalnej skuteczności hamowania również na sypkich nawierzchniach.
W przypadku bardziej technicznych manewrów terenowych, Defender ma do dyspozycji zestaw znanych trybów Terrain Response, ze specjalnymi kalibracjami dla piasku, błota i kolein, trawy, żwiru, śniegu i wspinaczki po skałach – wspomagane przez systemy wspomagania jazdy terenowej, takie jak ClearSight Ground View3 który efektywnie sprawia, że maska staje się przezroczysta dla lepszej widoczności i pewności poza utartymi szlakami.
Imponujący wygląd zewnętrzny
Imponująca prezencja Defendera i jego ukierunkowanie na jazdę w terenie zyskały nowe, odważne oblicze w modelu Defender OCTA. Wyposażono go w opony o średnicy 33 cali, największe, jakie kiedykolwiek zamontowano w produkowanym Defenderze, w tym opony Goodyear Goodyear Advanced All-Terrain Tyre opracowane specjalnie dla modelu OCTA. Wymagało to wydłużonych nadkoli, które uzupełniają zoptymalizowane pod kątem jazdy terenowej przednie nadwozie z unikalnym wzorem kratki umożliwiającym większy przepływ powietrza pod maską, nowy tylny zderzak z aktywnym układem wydechowym z czterema wyjściami, wytrzymałą ochronę podwozia, w tym przednią osłonę ze stopu aluminium z grafitowym wykończeniem oraz odsłonięte przednie i tylne punkty mocowania wykończone w kolorze brązu fosforowego.
Paleta kolorów Defendera OCTA obejmuje dwa ekskluzywne nowe wykończenia metaliczne: Petra Copper i Faroe Green, obok Carpathian Grey i Charente Grey, podczas gdy wszystkie modele Defendera OCTA mają kontrastowy dach i tylną klapę w błyszczącym kolorze Narvik Black. Klienci mogą dodatkowo spersonalizować swój pojazd opcjonalnym matowym filmem ochronnym dla dodatkowej ochrony nadwozia w trudnych warunkach, co również dodaje wyrafinowanego wyglądu, który podkreśla jego charakterystyczną sylwetkę i wyrafinowaną powierzchnię.
Kolor Faroe Green jest dostępny wyłącznie w modelu Defender OCTA Edition One, podobnie jak detale z włókna węglowego Chopped Carbon Fibre. To bardzo charakterystyczne wykończenie, które obejmuje surowce pochodzące z recyklingu, znajduje się na napisie na masce Defendera, obramowaniach otworów wentylacyjnych błotników i maski, a także na oparciach przednich siedzeń i wykończeniu konsoli środkowej wewnątrz.
Opcjonalne akcesoria dostępne wyłącznie dla nowego Defendera OCTA wzmacniają jego design i możliwości, w tym podwójnie podniesiony wlot powietrza – zaprojektowany specjalnie dla tego pojazdu – z detalami z włókna węglowego, a także zestaw montażowy wyciągarki do bardziej ekstremalnych przygód w terenie.
Angażujące i wciągające wnętrze
Wewnątrz, specjalnie wyselekcjonowane elementy wyróżniają Nowego Defendera OCTA. Dostępne są dwie niezwykle trwałe opcje UltrafabricsTM PU – o 30 procent lżejsze niż tradycyjna skóra. To wykończenie siedzeń jest standardem w Defenderze OCTA Edition One w dwutonowej kolorystyce Khaki i Ebony z tekstylną tkaniną 3D Knit i bezszwowym wykończeniem.
W standardowym wnętrzu Defendera OCTA znajduje się nowa skóra półanilinowa w kolorze Burnt Sienna z wykończeniem tekstylnym KvadratTM w kolorze Ebony. Alternatywnie każdy Defender OCTA może być wyposażony w UltrafabricsTM PU w kolorach Light Cloud i Lunar lub skórze półanilinowej w kolorze Ebony.
W przednim rzędzie Defendera OCTA znajdują się zupełnie nowe fotele Performance Seats z mocniejszymi podparciami i zintegrowanymi zagłówkami. Bliski związek Defendera z muzyką wysuwa się na pierwszy plan dzięki wciągającej technologii audio Body and Soul Seat – dostępnej po raz pierwszy w Defenderze.
Fotel Body and Soul został opracowany we współpracy z ekspertami przemysłu muzycznego SUBPAC i Uniwersytetem Coventry, pozwalając kierowcy i pasażerowi z przodu cieszyć się muzyką w najwyższej jakości. Dostępnych jest również sześć programów wellness, które pomagają zrelaksować się pasażerom lub poprawić ich zdolności poznawcze w ruchu, w zależności od ich preferencji.
Możliwość zamówienia nowego Defendera OCTA będzie dostępna wkrótce, a cena szacunkowa zaczyna się od £145,300 (OTR) w Wielkiej Brytanii. Nowy Defender OCTA Edition One, dostępny w pierwszym roku produkcji, ma orientacyjną cenę od 160 800 funtów (OTR) w Wielkiej Brytanii. Nowy wysokowydajny, terenowy bohater zadebiutuje publicznie i dynamicznie podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood w 2024 roku w dniach 11-14 lipca.