MotoNews.pl

Cosworth Impreza STI CS400 – zdjęcia i dane techniczne

27 maja 2010

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Cosworth Impreza STI CS400 – zdjęcia i dane techniczne

Kilka dni temu informowaliśmy o cenach, jakie klienci będą musieli zapłacić za Subaru Imprezę przerobione przez firmę Cosworth, a dziś – po oficjalnej prezentacji możemy opublikować więcej zdjęć i szczegółów technicznych dotyczących tego modelu.

Nowa Cosworth Impreza STI CS400 to oczekiwany z niecierpliwością przez fanów motoryzacji wynik współpracy między dwoma firmami: Subaru i Cosworth. Limitowana edycja Imprezy to pierwszy naprawdę uliczny samochód stworzony przez Cosworth od roku 1996. Firma specjalizuje się w tworzeniu podzespołów na potrzeby wyścigów samochodowych, w tym sezonie dostarcza na przykład silniki zespołom zmagającym się w Formule 1.

Wracając do Imprezy STI CS400 – grono klientów jeżdżących tym modelem będzie bardzo ograniczone – do zaledwie 75 osób.

Turbodoładowany pojazd to jeden z najszybciej przyspieszających hatchbacków na świecie. Słynny, 2,5-litrowy, turbodoładowany silnik „Boxer” został przerobiony tak, by dostarczał o 33% więcej mocy. Jednostka, która napędza obie osie jednocześnie za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej, odznacza się mocą 400 KM przy 5750 obr./min. i maksymalnym momentem obrotowym 542 Nm, a nowy model osiąga prędkość 100 km/h w 3,7 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.

Impreza STI CS400 w interpretacji Coswortha korzysta z szeregu nowych komponentów silnika, układu turbo, wydechowego, zawieszenia (z częściami firm Eibach i Bilstein, obniżone o 10 mm z przodu), hamulców (nowe zostały stworzone przez AP Racing, ich tarcze mają średnicę 355 mm) i kół. Oprócz tego dokonano subtelnych poprawek w wyglądzie nadwozia i wnętrza kabiny.

Obniżone zawieszenie i szerszy rozstaw kół korespondują z bardziej masywną sylwetką pojazdu z przednim zderzakiem o nowym kształcie, nowymi światłami przeciwmgielnymi i niżej ułożonej kratce chłodnicy przysłoniętej siatką, a także z nowym spojlerem w tyle. Oprócz umieszczonych dyskretnie w różnych miejscach plakietek Coswortha, na silniku i progach drzwi znajdziemy tabliczki z numerem pojazdu.

Mimo, że nowe felgi mają podobny rozmiar, jak standardowe, montowane w modelu Impreza WRX STI – 18 x 8,5 cala, to są one lżejsze i bardziej wytrzymałe. Noszą nazwę „Pro Race” i mają kolor antracytowy. Dzięki ich zastosowaniu, tor jazdy został poszerzony o 12 mm. Nowe felgi zamontowano na sportowych, niskoprofilowych oponach Michelin SP3 o rozmiarze 245/40 R18.

We wnętrzu na pasażerów i kierowcę oczekują sportowe fotele Recaro pokryte czarną skórą. Tego samego materiału użyto do wykończenia kierownicy.

Zdjęcia: Subaru