MotoNews.pl

Ram Trucks wprowadza nowy model Ram 1500 w Europie

01 października 2024

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Marka, model | , , ,
RAM-1500-2025

Ram Trucks prezentuje dziś w Europie nowy model Ram 1500 z kluczowymi ulepszeniami, które czynią go bezkompromisowym wzorcem trwałości, zaawansowanej technologii, bezpieczeństwa i wydajności.

Nowy pickup oferuje klientom więcej standardowej mocy, lepsze osiągi i większą oszczędność paliwa dzięki nowej rodzinie silników Hurricane o pojemności 3,0 litra. Pierwszym dealerem w Polsce posiadającym zarejestrowany egzemplarz testowy najnowszego modelu 2025 RAM 1500 z silnikiem HURRICANE o mocy 420 KM jest EDMARK AUTO z Warszawy.

Ram 1500 z silnikiem Hurricane również w Polsce

Zaawansowana inżynieria sprawia, że rodzina silników Hurricane Twin-turbo jest częścią fundamentalnego kroku w strategicznym planie Stellantis Dare Forward 2030, aby przewodzić w sposobie, w jaki porusza się świat, dostarczając innowacyjne, wydajne, bezpieczne i niedrogie rozwiązania w zakresie mobilności.

RAM 1500 2025 1

Jedną z najważniejszych cech nowego Ram 1500 jest jego ładowność wynosząca 1 tonę i uciąg, utrzymany na maksymalnym poziomie w Europie, dający klientom możliwość holowania do 3,5 tony, zarówno w celach rekreacyjnych, jak i zawodowych. Nowy model to także najbardziej zaawansowany technologicznie Ram 1500 w historii, oferujący takie funkcje jak zaawansowany system Uconnect 5, największy ekran dotykowy w swojej klasie o przekątnej 14,5 cala, ekskluzywny w swojej klasie 10,25-calowy ekran dla pasażerów oraz nową podwójną bezprzewodową podkładkę do ładowania telefonu.

Dostępnych jest ponad 100 funkcji bezpieczeństwa i ochrony, w tym zaawansowany asystent hamowania, adaptacyjny tempomat, wykrywanie sennego kierowcy, ostrzeganie przed kolizją z pełną prędkością, hamowanie awaryjne dla pieszych i wiele innych.

“Rozwój produktów Ram jest ściśle dostosowany do zmieniających się potrzeb klientów w Europie. Są oni niezależnymi myślicielami poszukującymi “Ram Life” – stylu życia opartego na ciężarówkach, który uosabia amerykańskiego ducha, zapewniając jednocześnie wyjątkowy komfort, wygodę i możliwości” – mówi Eric Laforge, szef Ram, Dodge i Jeep w rozszerzonej Europie. “Jako jedyna marka dedykowana wyłącznie samochodom ciężarowym, Ram odpowiada na te potrzeby dzięki nowemu modelowi Ram 1500, który może pochwalić się licznymi udoskonaleniami skoncentrowanymi wokół naszych pięciu filarów: wydajności, możliwości, technologii, komfortu i klasy premium”.

RAM 1500 2025 Laramie 1

RAM 1500 Laramie

Ram jest trzecią co do wielkości marką w Stanach Zjednoczonych, prowadzoną przez Ram 1500 i wyprzedził wszystkie marki w badaniu J.D. Power U.S. Initial Quality Study 2024, pozostając jedyną marką z wyłącznością na samochody ciężarowe, która osiągnęła to wyróżnienie. W Europie Ram odegrał kluczową rolę w kształtowaniu rynku pełnowymiarowych pickupów. Z łącznej liczby 8 000 egzemplarzy, Ram jest liderem segmentu, odpowiadając za 3 na 4 sprzedane pickupy.

Marka wdraża kilka działań mających na celu globalny wzrost, w tym dalszą ekspansję swoich podstawowych produktów na całym świecie oraz większą koncentrację na działalności komercyjnej i klientach. W Europie Ram był pierwszą marką, która zarządzała rynkami za pośrednictwem oficjalnych importerów i nadal rozwija swój model biznesowy. Obecnie posiada silniejszą lokalną organizację, z dedykowanym zespołem na Europę, działającym w bardziej wydajnej strukturze, w tym szeroki zasięg terytorialny lepiej rozdzielony między importerów i ulepszony wybór dealerów skoncentrowany na wyspecjalizowanych partnerach.

Ten usprawniony model jest zintegrowany z nową podróżą klienta z nowymi standardami procesów sprzedaży i obsługi posprzedażnej. Poprzez swoją oficjalną sieć w Europie, Ram oferuje również ekskluzywne usługi, takie jak pakiety gwarancyjne, oficjalne części zamienne i akcesoria oraz zupełnie nowy pakiet łączności I-DUV, zaprojektowany specjalnie dla europejskich ciężarówek Ram. Bezpłatny przez 12 miesięcy, obejmuje lokalizację, geofencing, alarm skradzionego pojazdu, całodobową pomoc w nagłych wypadkach i śledzenie zachowania kierowcy.

RAM 1500 2025 Laramie 5

RAM 1500 Laramie

Nowa rodzina silników Hurricane: doskonałe osiągi i wydajność

Nowy Ram 1500 oferuje nowy 3,0-litrowy silnik Hurricane i 3,0-litrowy silnik Hurricane High Output jako kolejną ewolucję technologii ICE, która zapewnia większą standardową moc, lepsze osiągi i lepszą oszczędność paliwa. Ta rodzina silników może zapewnić oszczędność paliwa i mniejszą emisję spalin, generując jednocześnie więcej koni mechanicznych i momentu obrotowego niż inne wolnossące silniki V-8 i sześciocylindrowe silniki w tym segmencie.

3,0-litrowy Hurricane zapewnia 420 KM i 636 Nm momentu obrotowego, koncentrując się na wydajności i konkurencyjnej mocy. Dla klientów, którzy chcą skupić się na osiągach bez uszczerbku dla wydajności, 3,0-litrowy Hurricane High Output ma moc 540 KM i moment obrotowy 706 Nm.

Silnik Hurricane jest zbudowany z odlewanego bloku aluminiowego o głębokim szlifie i strukturalnej miski olejowej ze stopu aluminium. Jest to najwytrzymalszy jak dotąd silnik Ram, wyposażony w przykręcane krzyżowo stalowe pokrywy łożysk głównych, które zabezpieczają kuty stalowy wał korbowy i korbowody. Blok silnika jest szlifowany podczas produkcji, aby zoptymalizować kształt otworu cylindra, pomagając poprawić zużycie paliwa.

RAM 1500 2025 Tungsten 1

RAM 1500 Tungsten

Do opracowania silnika o niższym poziomie emisji i wysokiej mocy wykorzystano najnowocześniejsze technologie, w tym:

  • dwie turbosprężarki o niskiej bezwładności i wysokim przepływie, zoptymalizowane do zasilania trzech cylindrów każda, zwiększając reakcję przepustnicy i ogólną wydajność;
  • plazmowa powłoka łukowa (otwór natryskowy) w otworach cylindrów zapewnia ultracienką powierzchnię o niskim współczynniku tarcia;
  • wysokociśnieniowy (5075 psi/350 barów) bezpośredni wtrysk paliwa;
  • zamontowana w silniku chłodnica doładowania typu woda-powietrze z dedykowanym obwodem chłodzenia.

Nowa linia Ram 1500 obejmuje również trzecią opcję silnika, 3,6-litrowy Pentastar V-6 z technologią eTorque mild hybrid, zapewniający 305 KM i 364 Nm momentu obrotowego. Wszystkie trzy oferowane opcje silników są sparowane z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, która optymalizuje płynne zmiany biegów pod kątem oszczędności paliwa, osiągów i właściwości jezdnych.

RAM 1500 2025 Tungsten 8

RAM 1500 Tungsten

Maksymalne holowanie, osiągi terenowe i funkcje dostępne wyłącznie w tej klasie pojazdów

Nawet po zmianie silnika, uciąg nowego Ram 1500 pozostaje na maksymalnym poziomie w Europie, czyli 3,5 tony. System holowniczy pomaga kierowcom czuć się pewniej podczas podczepiania, cofania i utrzymywania kontroli nad drogą. Nowe funkcje obejmują Trailer Hitch Assist, który pozwala pojazdowi ustawić się w jednej linii z językiem przyczepy, podczas gdy kierowca zachowuje kontrolę nad hamulcami i przepustnicą, oraz Trailer Reverse Guidance with Dynamic Gridlines, który podczas jazdy do tyłu wyświetla na ekranie dotykowym przewidywaną trajektorię przyczepy podświetloną dynamicznymi liniami siatki.

Ładowność 1 tony nowego Ram 1500 ułatwia przewożenie sprzętu i materiałów. Klienci mogą korzystać z przestrzeni ładunkowej o powierzchni 2,2 metra kwadratowego, jednej z największych w tej kategorii. Dostęp do łóżka ciężarówki jest szybki dzięki dostępnej wielofunkcyjnej klapie tylnej, która składa się z podwójnych drzwi z zawiasami bocznymi i podziałem 60/40, co zapewnia dużo miejsca na załadunek i rozładunek. Dostępna jest również opcjonalna elektrycznie odblokowywana tylna klapa, która automatycznie otwiera i zamyka tylną klapę za pomocą pilota, przycisku w górnej konsoli lub z boku tylnej klapy.

Ekskluzywną funkcją w tej klasie jest RamBox® Cargo Management System, dodatkowy zewnętrzny schowek z oświetleniem i 115-woltowym gniazdem zasilania. Klienci mogą również zasilać przedmioty takie jak światła, telewizory, wentylatory i narzędzia za pomocą dwóch zakrytych gniazd w łóżku ciężarówki, dzięki 2-kW pokładowemu falownikowi.

RAM 1500 2025 Rebel 1

RAM 1500 Rebel

Oprócz solidnych możliwości przewozowych, nowy Ram 1500 oferuje klientom pięć trybów jazdy do wyboru w celu optymalizacji osiągów: Normal, Tow, Snow, Sport i Off-Road. Pojazd został również zaprojektowany do pokonywania najtrudniejszych terenów. Specjalna konstrukcja kątowa zapewnia osiągi terenowe ciężarówki, oprócz systemu 4WD, z niepełnoetatowymi, na żądanie i pełnoetatowymi skrzyniami rozdzielczymi, oferującymi wygodę kierowcy i zwiększoną przyczepność w razie potrzeby.

Nowa rodzina Ram 1500 obejmuje dwie dedykowane wersje wyposażenia dla miłośników jazdy terenowej. Dzięki podwyższonej o 1 cal wysokości jazdy (dostępne jest zawieszenie pneumatyczne z czterema narożnikami) i 33-calowym oponom terenowym, Ram 1500 Rebel charakteryzuje się zwiększonymi kątami natarcia, zejścia i odbicia w terenie. Inne unikalne cechy modelu Rebel obejmują system Select-Speed Control, płyty poślizgowe oraz przednie i tylne amortyzatory Bilstein.

Całkowicie nowy Ram 1500 RHO to kolejna ewolucja możliwości terenowych. Dzięki agresywnemu wyglądowi może pochwalić się takimi cechami, jak wysokowydajne amortyzatory, ponad 40% dodatkowy skok tylnych kół w porównaniu z resztą linii, 2-calowa podwyższona wysokość jazdy i 35-calowe opony.

RAM 1500 2025 Rebel 5

RAM 1500 Rebel

Zaawansowana łączność i najlepsze w swojej klasie pokrycie ekranu

Zaktualizowany model to najbardziej zaawansowany technologicznie Ram 1500 w historii, oferujący najnowocześniejsze funkcje, takie jak zaawansowany system Uconnect 5. System został wzbogacony o zaawansowaną architekturę elektryczną, charakteryzującą się pięciokrotnie szybszym działaniem niż poprzednia generacja, większą pamięcią i błyskawiczną reakcją na wejście ekranu dotykowego w zaledwie 0,05 sekundy.

Nowy Ram 1500 jest najlepszy w swojej klasie pod względem pokrycia ekranu, z ponad 50-calowymi połączonymi dostępnymi wyświetlaczami cyfrowymi i ponad 24-calowymi połączonymi dostępnymi wyświetlaczami dotykowymi. Dostępny jest z ulepszonym 12-calowym lub nowym 14,5-calowym ekranem dotykowym z możliwością dzielenia ekranu w celu obsługi dwóch aplikacji jednocześnie. Oba ekrany dotykowe wykorzystują technologię Full Array Local Dimming, zapewniając wyższy współczynnik kontrastu niż konwencjonalne ekrany z podświetleniem krawędziowym.

10,25-calowy ekran pasażera to nowość w segmencie, oferująca funkcje drugiego pilota, rozrywki i podglądu zewnętrznych kamer pojazdu, podczas gdy 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników wyświetla prawie dwa tuziny menu.

RAM 1500 2025 Rebel 6

RAM 1500 Rebel

Ponadto dostępne jest w pełni cyfrowe lusterko wsteczne, które zapewnia obraz w czasie rzeczywistym z kamery skierowanej do tyłu, bez przeszkód ze strony słupków D lub tylnych siedzeń. Przełączenie przełącznika pod spodem powoduje powrót do tradycyjnego lusterka odblaskowego.

Nowy Ram 1500 jest również wyposażony w pełnokolorowy wyświetlacz Head Up Display (HUD) o przekątnej do 10 cali, który można skonfigurować tak, aby wyświetlał kilka różnych obszarów treści jednocześnie, w tym Lane Departure, Lane Keep Assist, adaptacyjny tempomat, nawigację zakręt po zakręcie, aktualną prędkość, aktualny bieg i ograniczenie prędkości. Wszystkie ustawienia HUD można spersonalizować i zapisać w profilach kierowcy.

Dostępne wyłącznie w tej klasie podwójne bezprzewodowe ładowanie telefonu zwiększa funkcjonalność dla pasażerów z przodu, a porty łączności są zaprojektowane tak, aby można je było łatwo rozpoznać.

Pod względem bezpieczeństwa i ochrony nowy Ram 1500 oferuje ponad 100 funkcji. Standardowe funkcje obejmują tylną kamerę cofania ParkView z dynamicznymi liniami siatki, elektroniczną kontrolę stabilności (ESC) z elektronicznym ograniczaniem przechyłów i sześć standardowych poduszek powietrznych. Dostępne funkcje obejmują monitorowanie martwego pola, adaptacyjny tempomat, Ready Alert Braking i Full-Speed Forward Collision Warning-Plus.

RAM 1500 2025 RHO 1

RAM 1500 RHO

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa i ochrony obejmują 360-stopniową kamerę Surround View, wykrywanie senności, rozpoznawanie znaków drogowych, kamerę w lusterku wstecznym z oświetleniem CHMSL, oświetlenie skrzyni ładunkowej, przednie czujniki parkowania, automatyczne światła drogowe i światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Komfort jazdy, najwyższej jakości materiały i wyrafinowany design

Nowy Ram 1500 osiąga wiodące w swojej klasie właściwości jezdne i prowadzenie dzięki dwuwahaczowemu zawieszeniu przedniemu i pięciowahaczowej solidnej osi tylnej, a także opcjonalnemu, ekskluzywnemu w segmencie, aktywnemu zawieszeniu pneumatycznemu z czterema narożnikami. System zawieszenia pneumatycznego może być sterowany automatycznie lub ręcznie za pomocą konsoli lub pilota. Pięć regulacji wysokości może być ustawionych dla lepszej jazdy w terenie lub dla łatwiejszego wsiadania, wysiadania, załadunku ładunku i zmniejszenia oporu na autostradach.

Dzięki ulepszonej akustyce, redukcji hałasu, odchylanym tylnym siedzeniom i najlepszej w swojej klasie dostępnej przestrzeni na nogi z tyłu, życie na pokładzie Ram 1500 staje się łatwiejsze i wygodniejsze. Zespół projektantów wnętrza skupił się na najwyższej jakości teksturach, kolorach i materiałach, aby zapewnić najwyższy poziom trwałości i premium. Autentyczne i wysokiej jakości materiały obejmują elementy z włókna węglowego, metalu i skóry.

RAM 1500 2025 RHO 5

RAM 1500 RHO

Stylistyka nadwozia została przeprojektowana i zyskała współczesny wygląd, który oddaje odważną prezencję, z której znany jest Ram. Nowy, większy, pochylony do przodu grill oznacza heroiczną obecność, jednocześnie przenosząc śmiałość na inny poziom. Kultowy grill Ram jest dostępny w siedmiu unikalnych interpretacjach podyktowanych konkretnym wyposażeniem, aby zaspokoić potrzeby szerokiej gamy nabywców. Nowa, wyraźna plakietka R-A-M została podniesiona, aby zwiększyć obecność pojazdu i wyrazić dumę.

Na szczycie oferty znajduje się wersja Tungsten, która zapewnia klientom ultra-premium wrażenia z 24-kierunkowymi fotelami przednimi z masażem i najpotężniejszym dostępnym systemem audio w swojej klasie, 1,228-watowym systemem audio Klipsch Reference Premiere z 23 głośnikami, w tym wysokowydajnym 12-calowym subwooferem i dwoma jednocalowymi tytanowymi kopułkami wysokotonowymi. Inne cechy, które nadają temu wykończeniu wysokiej jakości, obejmują plakietkę Tungsten na konsoli środkowej z inkrustowanym metalowym napisem i diamentowym radełkowaniem, która wyświetla również numer identyfikacyjny pojazdu, 22-calowe aluminiowe felgi, przedni pas w kolorze nadwozia i zderzaki w kolorze nadwozia.

RAM 1500 BigHorn 2025

RAM 1500 BigHorn

W Europie nowy Ram 1500 będzie dostępny najpierw w wersjach wyposażenia Tradesman, Big Horn, Laramie, Rebel, Limited Tungsten i RHO, z sugerowanymi cenami zaczynającymi się od 62 000 EUR (DETAX). Nowy Ram 1500 jest już dostępny do zamówienia u dealerów.

Ram 1500 REV

Ram ma ambitne plany wprowadzenia na rynek najlepszej ciężarówki z napędem elektrycznym w Europie do 3. kwartału 2025 roku. W pełni elektryczny, bezemisyjny Ram 1500 REV będzie oferował najlepszy w swojej klasie zasięg, uciąg i ładowność oraz największy bagażnik w segmencie.

RAM REV 2025 1

RAM 1500 REV

Ram 1500 REV, zbudowany w oparciu o nową, wysokowytrzymałą stalową architekturę STLA Frame, zaprojektowaną specjalnie dla pełnowymiarowych pojazdów elektrycznych, będzie wyposażony w akumulator o pojemności 168 kWh i docelowym zasięgu do 563 km. Dzięki zaawansowanemu ładowaniu 800-woltowym prądem stałym może uzyskać zasięg do 177 km w zaledwie 10 minut. Dodatkowe zalety to uciąg 6,3 tony, ładowność 1,2 tony i 425-litrowy bagażnik.

Źródło: Stellantis