Porsche 911 Carrera T koncentruje się na tym, co najważniejsze. Nacisk na zwinność, lekką konstrukcję i emocjonujące brzmienie, a także 6-biegowa przekładnia manualna sprawiają, że to idealna Carrera dla purystów. Specjalnie dopasowane pakiety wyposażenia zapewniają stylową indywidualność. Po raz pierwszy 911 Carrera T jest również dostępne z nadwoziem kabriolet.
Porsche 911 Carrera T 2025
Porsche wzbogaca gamę nowej 911 o lekki, dynamicznie usposobiony wariant 911 Carrera T. Zabiegi zmniejszające masę własną, dynamiczna charakterystyka i 6-biegowa przekładnia manualna sprawiają, że ta purystyczna Carrera zapewnia wyśmienitą przyjemność z jazdy. Za sprawą lekkiego oszklenia, ograniczonej izolacji oraz ręcznej skrzyni nowe 911 Carrera T w swojej najlżejszej konfiguracji, z fotelami w pełni kubełkowymi, waży zaledwie 1478 kilogramów. W takiej specyfikacji samochód jest o ponad 40 kilogramów lżejszy od obecnego 911 Carrera. Po raz pierwszy 911 Carrera T występuje także jako kabriolet.
Litera „T” oznacza „Touring”, a jej historia w Porsche sięga 1968 roku i homologacji 911 T jako samochodu turystycznego. Pierwsze 911 T było wytwarzane do 1973 roku. Od 2017 roku 911 Carrera T powróciło do oferty, jako pozycjonowane pomiędzy wariantami Carrera oraz Carrera S. Czysta przyjemność z jazdy, zwinne prowadzenie, emocjonujący dźwięk i skupienie się na samej esencji – oto wyróżniki tego tylnonapędowego sportowego samochodu z napędem na tylne koła.
Układ napędowy: manualna skrzynia biegów i 6-cylindrowy bokser biturbo
911 Carrera T jest napędzane pochodzącym z 911 Carrera 3,0-litrowym silnikiem typu bokser o 6 cylindrach, wspomaganym podwójnym turbodoładowaniem. Generuje on moc 290 kW (394 KM) i rozwija do 450 Nm momentu obrotowego. Standardowo montowana 6-biegowa przekładnia manualna przenosi siłę napędową na tylną oś. Kierowca może aktywować funkcję międzygazu przy redukcji przełożenia (tzw. auto-blip), aby automatycznie, odpowiednio kompensować różnice prędkości pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Z seryjnym pakietem Sport Chrono nowe 911 Carrera T Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy (kabriolet: 4,7 sekundy). Jego prędkość maksymalna wynosi 295 km/h (kabriolet: 293 km/h).
Z uwagi na mocniejszy niż w poprzedniku silnik wariant otrzymał wydajniejszy układ hamulcowy, z przodu z tarczami o średnicy 350 milimetrów i 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami. Standardowy sportowy układ wydechowy, w połączeniu z „uszczuploną” izolacją wnętrza oraz funkcją auto-blip, zapewnia szczególnie emocjonujący krajobraz dźwiękowy.
Podwozie i konfiguracja: opracowane wyłącznie dla nowego wariantu
Jak wspomniano, standardowe wyposażenie 911 Carrera T jak zawsze obejmuje pakiet Sport Chrono wraz z aplikacją Porsche Track Precision. Ponadto po raz pierwszy wariant seryjnie otrzymuje tylną oś skrętną, połączoną z bardziej bezpośrednim przełożeniem układu kierowniczego przednich kół. Efekt: znacząco zoptymalizowane prowadzenie. Przyspieszenie poprzeczne narasta szybciej, a układ kierowniczy cechuje się jeszcze bardziej spontanicznymi reakcjami, jednocześnie korzystnie wpływając na stabilność jazdy. Konfiguracja skrętnej tylnej osi została opracowana specjalnie dla nowego 911 Carrera T.
Do standardowej specyfikacji należy również adaptacyjne zawieszenie sportowe PASM ze zmniejszonym o 10 mm prześwitem; wyróżnia je specyficzne dla tego wariantu sportowe zestrojenie, z myślą o tym, aby Carrera T była jeszcze zwinniejsza w reakcjach. Standardowa skrętna tylna oś oraz zoptymalizowany specjalnie dla 911 Carrera T balans aerodynamiczny umożliwiły dostrojenie stabilizatorów na przedniej i tylnej osi pod kątem uzyskania neutralnego prowadzenia.
911 Carrera T otrzymuje 20-/21-calowe obręcze Carrera S z lekkiego stopu. Przednie opony mają rozmiar 245/35 ZR20, a tylne – 305/30 ZR21.
Design nadwozia i wnętrza
Od innych wariantów nowe 911 Carrera T różni się szeregiem elementów wizualnych. Naklejka ze schematem przekładni na bocznych tylnych szybach pozwala zidentyfikować je jako model z ręczną skrzynią i szczególnie purystycznego przedstawiciela swojej linii modelowej. Oznaczenia z tyłu wykończono w kontrastowym kolorze Vanadium Grey, a wstawki na grillu tylnej pokrywy, górne i dolne elementy obudowy lusterek zewnętrznych oraz maszynowo polerowane obręcze z lekkiego stopu polakierowano na dopasowany odcień Vanadium Grey Metallic. Inną wizytówką nowego 911 Carrera T jest aerodynamicznie zoptymalizowana krawędź spojlera z 911 Carrera GTS.
W przypadku 911 Carrera T paleta lakierów z kategorii Legend obejmuje kolory Shade Green Metallic, Crayon i Slate Grey Neo, a z kategorii Marzeń – Guards Red, Lugano Blue, Gentian Blue Metallic oraz Cartagena Yellow Metallic. Wśród Odcieni znalazły się bardziej stonowane pozycje: Jet Black Metallic, GT Silver Metallic i Ice Grey Metallic, a gama Kontrastów składa się z dwóch niemetalizowanych lakierów: czerni i bieli. Kolejne kolory nadwozia dostępne są w programach Paint to Sample oraz Paint to Sample Plus. Dach 911 Carrera T Cabriolet na życzenie może być nie tylko czarny, ale także czerwony, niebieski lub brązowy.
Sportowe, utrzymane w czarnej tonacji wnętrze 911 Carrera T, opcjonalnie z kontrastowymi przeszyciami, ma zdecydowanie purystyczny wygląd, typowy dla modeli T. Na desce rozdzielczej uwagę zwraca efektowny stoper, element standardowego pakietu Sport Chrono. Ekskluzywność 911 Carrera T jako samochodu sportowego z manualną skrzynią podkreśla szereg specjalnych detali. Skrócona dźwignia przekładni ma gałkę z laminowanego drewna orzechowego o otwartych porach, co zapewnia szczególne wrażenia wizualne i dotykowe.
Przed dźwignią znajduje się emblemat z logo „MT” (Manual Transmission, z ang. skrzynia manualna). Na desce rozdzielczej po stronie pasażera umieszczono schemat przełożeń. Lista standardowego wyposażenia obejmuje obszytą skórą, podgrzewaną kierownicę sportową GT z przełącznikiem trybu jazdy. Alternatywnie dostępna jest kierownica z wieńcem pokrytym materiałem Race-Tex. Elementy ozdobne na desce rozdzielczej i konsoli środkowej mają odcień Vanadium Grey, a wstawki na panelach drzwi wykończono szczotkowanym aluminium w kolorze czarnym.
Ze sportowym charakterem wnętrza korespondują standardowo montowane fotele sportowe z 4-kierunkową regulacją elektryczną, czarną tapicerką i środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex. Kraciasty wzór tkaniny zarezerwowano wyłącznie dla 911 Carrera T. Na zagłówkach znalazło się haftowane logo 911. Opcjonalnie klienci mogą zamówić adaptacyjne fotele sportowe Plus (elektrycznie regulowane w 18 kierunkach) lub wyjątkowo lekkie siedzenia w pełni kubełkowe.
Pakiety Carrera T dla nadwozia i wnętrza
Ekskluzywność 911 Carrera T można dodatkowo wzmocnić, zamawiając pakiety stylistyczne Carrera T, dostępne zarówno dla nadwozia, jak i wnętrza. Ich motywem przewodnim są elementy w klasycznym dla Porsche odcieniu Gentian Blue. Tak powstaje zjawiskowy kontrast kolorów. Jeśli chodzi o zewnętrze samochodu, kolor Gentian Blue wyróżnia wstawki grilla tylnej pokrywy, naklejki „Carrera T” na przedniej i tylnej pokrywie oraz drzwiach, naklejki „MT” i obręcze z lekkiego stopu z błyszczącymi, toczonymi frontami. Górne elementy obudowy lusterek zewnętrznych są czarne.
Szczególną aurę w kabinie definiują kontrastowe przeszycia w kolorze Gentian Blue zamiast czarnego, a także kontrastowe pasy na fotelach w tym samym odcieniu. Zarezerwowano go również dla pasów bezpieczeństwa, ozdobnego wykończenia konsoli środkowej i paneli drzwi oraz kontrastowych wstawek i haftowanego logo 911 na zagłówkach.
Gotowe do natychmiastowego zamawiania
Nowe Porsche 911 Carrera T można już konfigurować oraz zamawiać w polskich Porsche Centrach. Ceny wersji coupé zaczynają się od 708 tys. zł. 911 Carrera T Cabriolet kosztuje 776 tys. zł.