
Niektórzy mogą powiedzieć, że to sedan. Inni zobaczą fastback, a nawet ślady SUV-a. W pełni elektryczne Volvo ES90 tworzy nową przestrzeń dla siebie, eliminując kompromisy między tymi trzema segmentami, co stawia je w klasie samej w sobie.
Elektryczne Volvo ES90 MY 2026
ES90 łączy w sobie wyrafinowaną elegancję sedana, zdolność adaptacji fastbacka oraz przestronne wnętrze i wyższy prześwit kojarzony z SUV-ami. To wszechstronny samochód, który nie rezygnuje z komfortu i przestrzeni. Samochód, który pozwala na większe przygody i rodziny, zapewniając idealną równowagę między życiem zawodowym i prywatnym oraz pozwalając cieszyć się wyjątkowymi chwilami w życiu.
ES90 został zaprojektowany z myślą o ewolucji w czasie i jest napędzany przez komputery rdzeniowe nowej generacji, które stanowią ośmiokrotne ulepszenie w stosunku do poprzedniej generacji. Jest to pierwszy samochód Volvo z technologią 800V, zapewniającą większy zasięg i szybsze ładowanie niż jakiekolwiek wcześniejsze elektryczne Volvo. I oczywiście został zaprojektowany z wykorzystaniem pionierskich technologii bezpieczeństwa w pakiecie, który ma być kolejnym klasykiem skandynawskiego wzornictwa Volvo Cars.

Prezentacja Volvo ES90, Artipelag, Sztokholm
- Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo Cars
- Sophie Jingyao Li, dyrektor Design Studio Shanghai
- Anders Bell, dyrektor ds. inżynierii i technologii
ES90 jest najnowszym dodatkiem do zrównoważonej oferty samochodów Volvo klasy premium, a zamówienia na niego są już przyjmowane na wybranych rynkach. Jest to szósty w pełni elektryczny model w ofercie Volvo, dołączający do EX90, EM90 (modelu sprzedawanego na rynku chińskim), EX40, EC40 i EX30 w drodze do pełnej elektryfikacji.
„Volvo ES90 łączy w sobie nasze najbardziej zaawansowane technologie ze skandynawskim designem i najwyższym komfortem, tworząc prawdziwy samochód Volvo klasy premium zaprojektowany z myślą o podniesieniu jakości życia” – mówi Jim Rowan, CEO, dyrektor generalny Volvo Cars. „Dołącza do SUV-a EX90 jako jeden z naszych flagowych modeli i umacnia naszą pozycję lidera w branży samochodów definiowanych programowo, które wykorzystują moc rdzeni obliczeniowych”.
Wygląd zewnętrzny Volvo ES90
Patrząc na ES90 z profilu, od razu rzuca się w oczy pewna siebie i charakterystyczna postawa samochodu, z nieco podniesioną wysokością jazdy, aby zapewnić kierowcy lepszy widok na drogę. Opływowa linia dachu równoważy elegancki wygląd z przestrzenią wewnętrzną i przyczynia się do doskonałej aerodynamiki, zwiększając ogólną wydajność i zasięg elektryczny.
Z przodu zastosowano reflektory w kształcie młota Thora, wyrażające znajomą, a jednocześnie nowoczesną tożsamość Volvo. Tył jest równie charakterystyczny, z nowymi tylnymi lampami LED w kształcie litery C uzupełnionymi lampami LED w tylnej szybie, tworząc unikalną sekwencję świateł powitalnych i pożegnalnych. Wybierając model ES90, klienci mogą wybierać spośród siedmiu kolorów nadwozia i czterech opcji kół o rozmiarze od 20 do 22 cali.
Duża i szeroka klapa bagażnika ułatwia załadunek i rozładunek rodzinnego bagażu lub sprzętu na wyjazd na narty. Bagażnik zapewnia do 424 litrów przestrzeni ładunkowej. Po złożeniu trzech tylnych siedzeń – z których wszystkie można złożyć indywidualnie – przestrzeń ładunkowa zwiększa się do 733 litrów. Przedni bagażnik o pojemności 22 litrów jest idealny na kable do ładowania.
Komfort i funkcjonalność w całej kabinie
We wnętrzu skupiono się na komforcie klasy premium, autentycznych materiałach i wzornictwie ukierunkowanym na cel, zgodnie z skandynawską tożsamością i zasadami projektowania, które są znakiem rozpoznawczym prawdziwego Volvo. Dzięki dużemu rozstawowi osi, wynoszącemu 3,1 metra, ES90 zapewnia bardzo dużo miejsca na nogi dla pasażerów w drugim rzędzie, co czyni go wyjątkowo wygodnym miejscem do podróżowania zarówno dla dorosłych, jak i dzieci. Sześć motywów oświetlenia wnętrza zapewniających dobre samopoczucie i różnorodne opcje tapicerki pozwalają dodatkowo spersonalizować ES90.
ES90 jest również wyposażony w panoramiczny dach, który zapewnia ochronę przed promieniowaniem UV do 99,9%. A jeśli wybierzesz wersję elektrochromatyczną, możesz nawet dostosować przezroczystość szkła. Jeśli więc podróżujesz w ciepły letni dzień i chcesz nieco „przyciemnić” słońce, aby zmniejszyć odblaski i zwiększyć prywatność, możesz to zrobić za naciśnięciem jednego przycisku.
Dodatkowym wsparciem jest czterostrefowy system klimatyzacji z zaawansowanym oczyszczaczem powietrza, certyfikowanym jako przyjazny astmatykom i alergikom. Może on zatrzymać do 95% cząstek stałych PM 2,5 przed dostaniem się do kabiny i usunąć 99,9% alergenów traw, drzew i pyłków.
ES90 zapewnia również doskonały komfort akustyczny. Poziom hałasu wewnątrz jest bardzo niski, co czyni go jedną z najcichszych kabin w historii Volvo i przenosi i tak już płynne i spokojne wrażenia z jazdy na wyższy poziom. To z kolei pozwala jeszcze bardziej cieszyć się systemem dźwiękowym.
Dostępne są trzy poziomy, na czele z najwyższej klasy systemem dźwiękowym Bowers & Wilkins z 25 oddzielnymi głośnikami wysokiej jakości w całej kabinie, w tym zagłówkami i głośnikami sufitowymi. System oferuje również realistyczny dźwięk przestrzenny Dolby Atmos®, który zapewnia wciągające wrażenia dźwiękowe. Wyłącznie w systemie Bowers & Wilkins dostępny jest specjalny tryb replikujący dźwięki legendarnego londyńskiego Abbey Road Studios.
Naturalnie ES90 wyposażono w system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji z wbudowanym Google, który obejmuje usługi takie jak Mapy Google, Asystent Google i więcej aplikacji w Google Play. Obsługujący 5G, płynnie działający i responsywny system jest zasilany przez platformę Snapdragon® Cockpit firmy Qualcomm Technologies i zaprojektowany tak, aby dostarczać wszystkie kluczowe dla jazdy informacje, których potrzebujesz, kiedy ich potrzebujesz, za pośrednictwem 9-calowego wyświetlacza kierowcy i wyświetlacza head-up.
Z kolei 14,5-calowy ekran centralny zapewnia dostęp do nawigacji, rozrywki, klimatyzacji, telefonu i innych funkcji. Aby pomóc w poruszaniu się po ciasnych miejscach parkingowych, nowy widok 3D obsługiwany przez kamerę 360 jest dostępny w razie potrzeby.
Regularne ulepszenia w standardzie
ES90 jest zbudowany na architekturze SPA2 i podobnie jak EX90, oparty na stosie technologicznym Volvo Cars Superset. Składa się on z jednego zestawu modułów sprzętowych i programowych, które będą stanowić podstawę wszystkich nadchodzących samochodów elektrycznych Volvo. Pozwala to na poprawę ogólnych osiągów i technologii bezpieczeństwa w samochodzie przez cały okres jego eksploatacji i szybkie wdrażanie ich poprzez aktualizacje bezprzewodowe we wszystkich modelach opartych na Superset.
„Superset jest możliwy dzięki obliczeniom rdzeniowym, a ES90 jest pierwszym samochodem Volvo napędzanym przez podwójną konfigurację NVIDIA DRIVE AGX Orin. To sprawia, że jest to najpotężniejszy samochód, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy pod względem mocy obliczeniowej rdzenia”, mówi Anders Bell, dyrektor ds. inżynierii i technologii. „Pozwala nam to jeszcze bardziej podnieść poprzeczkę w zakresie bezpieczeństwa i ogólnej wydajności dzięki danym, oprogramowaniu i sztucznej inteligencji”.
ES90 reprezentuje również najnowsze rozwiązania w zakresie systemów elektrycznych i technologii akumulatorów. Nowa technologia 800 V debiutuje w ES90, pomagając odblokować szybsze ładowanie i lepszą ogólną wydajność. Rezultatem jest samochód, który jedzie dalej i ładuje się szybciej niż jakiekolwiek wcześniejsze elektryczne Volvo. ES90 może zwiększyć zasięg o 300 kilometrów w zaledwie 10 minut na stacjach szybkiego ładowania o mocy 350 kW i oferuje zasięg do 700 kilometrów w cyklu testowym WLTP.
Odważne proporcje ES90 również przyczyniają się do wydajności samochodu i przekładają się na współczynnik oporu powietrza (Cd) wynoszący 0,25. Współczynnik ten ilustruje, jak skutecznie samochód porusza się w powietrzu i jest najniższy spośród wszystkich samochodów, jakie kiedykolwiek zbudowało Volvo. Im niższa wartość, tym bardziej wydajny samochód, co dla klientów oznacza mniejsze zużycie energii i dłuższy zasięg jazdy.
Technologia Safe Space wewnątrz i na zewnątrz
Ponieważ jest to Volvo, ES90 został zaprojektowany tak, aby chronić wszystkich w samochodzie i wokół niego. ES90 zostało opracowane tak, aby spełnić rygorystyczny standard bezpieczeństwa Volvo Cars, który opiera się na 55 latach rzeczywistych badań nad bezpieczeństwem i wykracza poza oficjalne wymagania testowe.
Ten ambitny standard został ustanowiony, aby pomóc opracować bezpieczniejsze samochody dla różnych rzeczywistych scenariuszy, które mogą być znacznie bardziej skomplikowane niż scenariusze w standardowych testach. Wraz z potężnymi komputerami głównymi, ES90 kontynuuje nową erę bezpieczeństwa marki, która została zapoczątkowana wraz z EX90.
ES90 jest wyposażony w mocną klatkę bezpieczeństwa, najnowocześniejsze systemy przytrzymujące, a także zoptymalizowane strefy deformacji. Aktywne systemy bezpieczeństwa są zasilane przez zaawansowany zestaw czujników, w tym pięć radarów, siedem kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych i lidar firmy Luminar Technologies.
Ten zestaw czujników umożliwia widzenie poza zasięgiem człowieka, pomagając uniknąć kolizji i zagrożeń na drodze. ES90 jest również standardowo wyposażony w system rozumienia kierowcy, który może wykryć, kiedy uwaga kierowcy nie jest już skupiona na drodze i wkroczyć do akcji.
Technologia Safe Space wspiera nie tylko podczas jazdy, ale także podczas parkowania. Alarm otwarcia drzwi w ES90 pomaga zwracać uwagę i chronić rowerzystów lub pieszych przejeżdżających obok, gdy otwierasz drzwi. A gdy masz zamiar opuścić samochód, czujnik obecności pasażera w całej kabinie ES90 pomoże Ci uniknąć pozostawienia bliskich za sobą. Może on wykrywać ruchy w skali submilimetrowej, takie jak delikatny oddech dziecka.
Nowe Volvo ES90 można już zamawiać w Polsce. Ceny Volvo ES90 zaczynają się od 343 900 zł za wersję Single Motor Extended Range (333 KM | 92 kWh) w wariancie Core.