Brytyjski tuner, Oakley Design specjalizuje się w podrasowywaniu modeli Porsche, jednak ostatnio zaskoczył swoich klientów własną wizją modelu Ferrari 458 Italia. Wyspiarscy specjaliści zajęli się nie tylko poprawieniem wyglądu Italii, zajrzeli jej także pod maskę i „podkręcili” to i owo.
Zaproponowany przez nich pakiet aerodynamiczny obejmuje przedni spojler z włókna węglowego zwiększający docisk na przedniej osi o 45 kg przy prędkości 240 km/h. Z tego samego materiału wykonano otwory wentylacyjne, boczne fartuchy, nowy, tylny dyfuzor i spojler z listwą Gurney’a zwiększający docisk do podłoża o 25 kg przy prędkości 240 km/h oraz wiele innych elementów nadwozia.
Oakley Ferrari 458 Italia napędza standardowy silnik Ferrari, jednak jego jednostkę kontrolną przeprogramowano tak, że pojazd dysponuje mocą 618 KM i maksymalnym momentem obrotowym 567 Nm. Tak ulepszona Italia rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 330 km/h.
Dzięki szczodremu zastosowaniu elementów karbonowych, zamontowaniu lekkiego układu wydechowego z tytanu z potrójnymi końcówkami rur i lekkich, kompozytowych, 20-calowch felg auto jest o 65 kg lżejsze od standardowej wersji.
Nie wiadomo jeszcze, ile będzie kosztować Oakley Ferrari 458 Italia, jednak biorąc pod uwagę, że powstać ma jedynie pięć egzemplarzy tego modelu, należy liczyć się z poważną kwotą.