Najnowsza odsłona okrętu flagowego Volkswagena ma przeprojektowany przód, łącznie ze standardowymi reflektorami biksenonowymi ze światłami skrętnymi wykonanymi w technologii LED. Do nowego wyglądu modelu dostosowano także tylne światła LED. O design nowej generacji Phaetona zadbał sam Walter de Silva i utrzymał go w aktualnym stylu VW – geometria pojazdu zdominowana jest przez linie horyzontalne. Pewną różnicę wobec standardu Volkswagena stanowi jedynie kratka chłodnicy – zamiast błyszczącej czerni lśni nowiutkim chromem.
Oprócz tego Phaeton ma nowy układ hamulcowy, system Dynamic Light Assist (system dynamicznego oświetlenia opierający się na współdziałaniu kamery przedniej, oprogramowania przetwarzającego obraz i najnowszej technologii oświetleniowej – po raz pierwszy wprowadzony w limuzynie) i system nawigacji, który na żądanie potrafi integrować dane online na mapie. Oprócz tego, dzięki dostępnej w opcji kamerze montowanej z przodu auta, Phaeton „widzi” znaki drogowe, a ograniczenia prędkości wizualizuje na wyświetlaczu kierowcy.
We wnętrzu znajdziemy czterostrefową klimatyzację, fotele, które można ustawiać w 18 pozycjach, wykończenia z alcantary i drewna, podręczną lodówkę i zestaw multimedialny oraz doświadczymy, jak ergonomicznie został zaprojektowany każdy element kabiny. Limuzyna może zostać wyposażona w trzyosobową kanapę w tyle lub dwa, indywidualne fotele (dostępne jako opcja – limuzyna mieści wtedy tylko 4 osoby). Phaeton jest także dostępny w wersji o 120 mm dłuższej, jeśli właściciel chciałby podróżować z szoferem.
Limuzynę napędzać może jeden z czterech silników: trzy jednostki benzynowe – 6-, 8- lub 12- cylindrowe o mocy od 240 do 450 KM lub 6-cylindrowy diesel z wtryskiem bezpośrednim o mocy 280 KM.
Najnowsza generacja Phaetona wejdzie do sprzedaży w Europie w tym miesiącu.