Bestseller Mercedesa, model ML 63 AMG ma nowy wygląd nadwozia, a pod maską stary 6,3-litrowy silnik V8 o mocy 510 KM. Szczerze mówiąc, trudno tę odsłonę naprawdę określić mianem „nowych szat”, ML 63 AMG zyskał co najwyżej nowe dodatki do swego stroju.
Z przodu uwagę obserwatora przyciąga nowa maska silnika z wybrzuszeniami typu „powerdome” i przyciemnianymi reflektorami biksenonowymi z funkcją aktywnego doświetlania zakrętów. Z tyłu zastosowano nowe przyciemnione światła wykorzystujące technologię LED. Do subtelnych zmian w wyglądzie nadwozia należą także połyskujące, chromowane osłony spodnie z przodu i tyłu auta.
Dzięki jednostce napędowej o mocy 510 KM przy 6800 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 630 Nm, ML 63 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 sekund i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). W przypadku skrzyni biegów również nie ma niespodzianek – napęd przenoszony jest za pomocą automatycznej, 7-biegowej przekładni AMG 7G-TRONIC. Stały napęd na wszystkie koła ma wyraźnie sportowy charakter: moc jest rozdzielana asymetrycznie w stosunku 40:60 między przednią a tylną osią, by zapewnić optymalną zrywność pojazdu.
Sportowe zawieszenie AMG bazujące na pakiecie AIRMATIC z zawieszeniem pneumatycznym, z samoregulacją tłumienia zapewnia dynamiczną jazdę.
ML 63 AMG zostało także wyposażone w pięcioramienne felgi AMG z lekkich stopów w kolorze tytanowej szarości umieszczone na oponach 295/40 R 20 z przodu i tyłu.
Jak zwykle wnętrze ML 63 AMG jest zarówno funkcjonalne, jak i eleganckie: sportowe fotele AMG regulowane elektrycznie wykończono skórą nappa ze wstawkami z alcantary, przy sportowej kierownicy znajdziemy aluminiowe manetki do zmiany biegów. Opcjonalnie panel ze wskaźnikami również może zostać wykończony skórą.
Uaktualniona wersja ML 63 AMG trafi do rąk klientów w lipcu tego roku.