Gdy Nissan w 2008 roku wprowadził na rynek najnowszą wersję swojego modelu GT-R Skyline o oznaczeniu R35, międzynarodowa prasa szybko ochrzciła ją mianem „Godzilla”, podsumowując w ten sposób rozmiary pojazdu oraz jego moc, a Nissan szybko zyskał opinię trudnego do stuningowania. Mimo to, wielu właścicieli GT-Rów odczuwało pewien niedosyt, więc liczne firmy tuningowe zajęły się ulepszaniem tego modelu – zwykle polegało to na zwiększeniu mocy silnika.
Jedną z takich firm jest Switzer Performance z amerykańskiego Ohio. Ich najlepszym dziełem był dotąd GT-R o oznaczeniu P800, z jednostką napędową o mocy 800 KM. Oczywiście niektórzy entuzjaści dużych prędkości zawsze będą pragnęli więcej i to oni skłonili Switzera, by wyciągnął z P800 jeszcze więcej.
“Standardowa przekładnia z GT-R zastosowana w P800 pracowała na granicy swoich możliwości przy mocy silnika sięgającej 800 KM” – wyjaśnia Switzer. „Dlatego, żeby pójść jeszcze dalej musieliśmy wzmocnić skrzynię biegów. Skontaktowaliśmy się z Dodson Motorsports z Nowej Zelandii i wyjaśniliśmy na czym zależy nam, by stworzyć pojazd efektywnie wykorzystujący moc na poziomie 900 KM. W rezultacie kilkumiesięcznej współpracy powstała zupełnie nowa przekładnia – właśnie taka, jakiej potrzebowaliśmy by zacząć zwiększać moc GT-R i przekroczyć barierę 800 KM.”
Następnym zadaniem, jakie Switzer musiał wykonać, by osiągnąć swój cel było znalezienie odpowiedniego rodzaju paliwa. „Nie chcieliśmy używać paliwa, które powodowałoby, że klient musiałby poruszać się wszędzie z zapasową beczką benzyny, żeby nie zabrakło jej w silniku – potrzebne nam było bardziej wydajne paliwo” Rozwiązaniem okazała się mieszanka paliwa z 85% bioetanolu, czyli alkoholu wytwarzanego z roślin – jednym słowem: E85.
“W pewnym sensie, rozwiązanie było tuż za naszym progiem” stwierdził Switzer, którego warsztat znajduje się w samym środku rolniczego stanu Ohio i dosłownie otoczony jest polami kukurydzy. “E85 wymaga pewnych kompromisów. Musieliśmy zmodyfikować układ paliwowy i znacznie zwiększyć rozmiary wtryskiwaczy, jednak w końcu uzyskaliśmy dostęp do paliwa, które dało nam wszystko, czego potrzebowaliśmy, by zwiększyć moc pojazdu do ponad 900 KM.” E85 ma także inne zalety, jest bardziej ekologiczne, niż zwykła benzyna, czy benzyna używana w wyścigowych odmianach GT-R.
Produkt końcowy, nazwany E900 od etanolu i 900 KM mocy, to szybki i zwinny pojazd, który nie potrzebuje nawet 6 sekund, by rozpędzić się do ponad 200 km/h.