Citroen Racing nie tylko wystawia swoje zespoły w wyścigach WRC (w ramach których zdobył już pięciokrotnie tytuł Mistrza Świata Konstruktorów), lecz także oferuje produkty zaprojektowane na potrzeby zwykłych klientów. Tradycja ta znalazła swoją kontynuację w nowym modelu Citroen DS3 R3, który ma zadebiutować w wyścigach pod koniec tego roku.
DS3 R3 zaprojektowano zgodnie z wytycznymi FIA dla grupy R3T. Pod maską kryje 4-cylindrowy, 1,6-litrowy silnik THP, stworzony na bazie produkcyjnej jednostki koncernu PSA. Zastosowano w nim jednak specyficzne elementy z silników wyścigowych (wałek rozrządu, tłoki, czerpnia powietrza, układ turbo i wydechowy, jednostka kontrolna itd.), co pozwoliło zwiększyć moc do 210 KM, a maksymalny moment obrotowy do 350 Nm.
DS3 R3 korzysta z doświadczeń Citroen Racing w zmaganiach w ramach World Rally Championship – z silnikiem współpracuje na przykład sekwencyjna, 6-biegowa skrzynia półautomatyczna, stosowana w modelu C4 WRC, która umożliwia zmianę biegów w czasie dwukrotnie krótszym niż w przypadku przekładni manualnej.
Układ zawieszenia korzysta z najnowszych technologii umożliwiających poruszanie się po wszelkich nawierzchniach drogowych, od grubego żwiru po gładki asfalt. Zawieszenie można ustawiać w różnych pozycjach, dostosowując DS3 R3 to każdego stylu jazdy.
DS3 R3 posiada ramę konstrukcyjną typu „monocoque”, znacznie lżejszą w porównaniu ze strukturą stosowaną w modelu standardowym. By poprawić rozkład ciężaru, akumulator i automatyczną gaśnicę umieszczono za fotelami.