Niezwykły, wyścigowy model Citroena z napędem elektrycznym, Survolt zadebiutuje na torze 10 lipca podczas słynnego, 24-godzinnego wyścigu Le Mans Classic. Za jego kierownicą zasiądzie kobieta, a jednocześnie doświadczony kierowca wyścigowy, Vanina Ickx.
Niezwykle rzadki w świecie sportów motorowych całkowicie elektryczny napęd Survolta pozwala na pogodzenie dynamiki i sportowych osiągów z dbałością o środowisko naturalne. Survolt ma kompaktowe wymiary (3,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,2 m wysokości), rurowe podwozie z płaską, dolną częścią wyposażoną w wyciągarkę oraz nadwozie wykonane w całości z włókna węglowego.
Napędzają go dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 300 KM (w zakresie od 0 do 5000 obr./min.). Dzięki lekkiej ramie konstrukcyjnej Survolt potrafi rozwinąć prędkość do 260 km/h i rozpędzić się z miejsca do 100 km/h w mniej niż pięć sekund.
Litowo-jonowe, podwójne baterie Survolta dostarczają dość prądu, by móc nim przejechać do 200 km po jednokrotnym naładowaniu. Ponowne naładowanie baterii trwa dwie godziny przy użyciu specjalnego źródła zasilania lub dziesięć godzin, gdy podepniemy je do standardowego, 220-woltowego gniazdka.
Citroen Survolt zadebiutuje na torze w Le Mans w sobotę, 10 lipca o godzinie 13:30.